Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graatje88
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 08:56
Goedemiddag,

Op kantoor hebben we besloten om met 2 beeldschermen te gaan werken. Onze keuze bleef erg beperkt omdat we gebruik maken van macbook air icm bootcamp. Daarom hebben we gekozen voor de dell u2417h om zo gebruik te maken van MTS (Daisy Chain). Via minidisplay/thunderbolt vanaf de macbook air gaat die naar display port in en vanuit display port out gaat die naar het tweede scherm.

Op mijn macbook air werkt dit prima, Windows detecteert automatisch de twee schermen en kan de schermen uitbreiden. Maar bij mijn collega met dezelfde macbook air, alleen wat jaartjes ouder, detecteert die hetzelfde scenario niet en worden de schermen gedupliceerd en niet uitgebreid. Zijn macbook air beschikt over intel HD Graphics 5000. Als ik naar beeldscherm instellingen ga detecteert die de twee Dell schermen als een scherm. Wat ik zo heb gevonden beschikt de video kaart over display port 1.2. Ik heb onderhand heel google afgezocht maar ik krijg het niet werkend. Ik ben bang dat het toch met de verouderde macbook air te maken heeft.

Zou iemand mij nog uit de brand kunnen helpen of met een work around kunnen komen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Staan de schermen op DP1.2 ingesteld en niet op 1.4? Draait de oudere MBA ook Bootcamp of alleen macOS?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graatje88
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 08:56
Schermen staan ingesteld op dp1.2 en de macbook draait bootcamp met windows 10.
Heb het probleem nu kunnen oplossen door een usb naar hdmi adapter te kopen.
Een scherm draait nu dus via usb uitgang en een scherm via thunderbolt.