Vraag

• FP93
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb sinds 2,5 jaar een samsung galaxy s6 en eigenlijk ben ik er nog steeds blij mee maar de batterijduur is een groot probleem. Ik heb de batterij al laten vervangen maar helaas heeft dit amper verschil gemaakt.
Dus ga ik langzaamaan opzoek naar een waardige vervanger.

Mijn budget is rond de 500 euro.

Hoewel ik blij ben met het formaat van mijn s6 mag een volgende telefoon wel iets groter zijn maar niet zoals de Note 8. Daarnaast vind ik het hebben van een homeknop prettig en daarbij ook de locatie van de vingerafdrukscanner op die plek (dit vind ik een nadeel aan bijvoorbeeld de S8).
Ik zoek dus een android smartphone die lijkt op de S6 maar met een grotere batterij of een batterij die langer meegaat.

Ik gebruik mijn telefoon onder andere voor Facebook, Whatsapp, candy crush en soortgelijke spelletjes, het lezen van emails, af en toe online winkelen, en een hoop google searches.

Ik lees graag welke suggesties jullie hebben.
Alvast bedankt :)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Oneplus 5t ?

• Snufje12345
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-11 14:09
Heb je nog voorkeur voor bepaalde merken / wil je stock Android of vind je het niet erg als er een UI (zoals bij Samsung) op staat?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Heeft geen homeknop op de voorkant en daarmee ook geen vingerafdrukscanner op die plek. ;)

@FP93

Voor dat budget kan ik je de Nokia 8 absoluut aanraden, heb ik zelf ook en ben er uitermate tevreden mee... high end hardware, homeknop op de voorkant met vingerafdruk scanner. Stock Android en een goede accuduur, goed scherm plus oerdegelijke bouwkwaliteit.

pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Grijs

• Snufje12345
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-11 14:09
Ik zou ook voor de Nokia 8 gaan,
Een vriend van mij heeft hem ook en die is er uitermate tevreden mee,
Heb zelf ook even gebruikt een is een snel ding en ligt prettig in de hand.

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-11 15:48

Mitchell

Ondertitel

Je zou de pricewatch: Xiaomi Mi 6 64GB Zwart kunnen overwegen? Opvolger van de Xiaomi Mi5 die ik nu heb. Ben altijd enorm fan geweest van MIUI en Xiaomi.

Is ook gereviewed door de redactie (en andere gebruikers) en heeft een 8.0 gekregen: reviews: Xiaomi Mi 6 - Compacte Chinees met dubbele camera

Hierbij kan ik je vertellen dat de Xiaomi Mi6 ook al een Android 8.0 ROM heeft:
- Global Beta van Xiaomi zelf: http://en.miui.com/forum....highlight=mi%2B6%2B8.1.11
- ROM van Xiaomi.eu: https://xiaomi.eu/community/threads/8-1-11-v2.42918/

Signature

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Nokia 7 plus kopen is de boodschap. Snapdragon 660 64GB opslag en goede software support.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Ludwig005 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:44:
Nokia 7 plus kopen is de boodschap. Snapdragon 660 64GB opslag en goede software support.
Geen homeknop en vingerafdrukscanner op dezelfde plaats... volgens TS een vereiste... anders is dat inderdaad een hele goede keuze, zelfs de Nokia 6 2018 zou een leuke zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 21-03-2018 14:58 ]

• FP93
Voor dat budget kan ik je de Nokia 8 absoluut aanraden, heb ik zelf ook en ben er uitermate tevreden mee... high end hardware, homeknop op de voorkant met vingerafdruk scanner. Stock Android en een goede accuduur, goed scherm plus oerdegelijke bouwkwaliteit.

pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Grijs
[/quote]

Bedankt voor de tip! Ik had nog niet gedacht aan Nokia. Een vraagje: hoe is de camera van de Nokia 8? Is deze vergelijkbaar met die van de S6? Ik wil er op dit gebied niet op achteruit gaan.

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-11 22:38
Als ik jouw was zou ik jou telefoons accu gewoon vervangen met een s7 edge ongeveer 50% meer capaciteit heb het zelf ook gedaan werkt perfect. De telefoons achterkant zit wel net wat hoger je kunt een heel klein richeltje van het glas voelen maar met een hoesje merk je daar niks van.

Verwijderd

S7 (edge) is dan precies wat je zoekt toch?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

FP93 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:14:
Een vraagje: hoe is de camera van de Nokia 8? Is deze vergelijkbaar met die van de S6?
Is wel genoeg over te vinden toch? Onder andere in het goedlopende topic, reviews van bijvoorbeeld Tweakers of allerlei andere (inter)nationale websites. In mijn eigen review heb ik er ook een heel stuk aan gewijd: CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• FP93
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:51:
S7 (edge) is dan precies wat je zoekt toch?
Ja klopt, en dan vooral de edge door de grotere batterij capaciteit. Ik ben alleen bang dat voor dit toestel geen updates meer beschikbaar zullen zijn. Ik wil er toch wel minstens 2 jaar mee verder kunnen. Daarnaast is de s7 edge nog redelijk prijzig in vergelijking met bijvoorbeeld de s8.

Verwijderd

FP93 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:22:
[...]

Ja klopt, en dan vooral de edge door de grotere batterij capaciteit. Ik ben alleen bang dat voor dit toestel geen updates meer beschikbaar zullen zijn. Ik wil er toch wel minstens 2 jaar mee verder kunnen. Daarnaast is de s7 edge nog redelijk prijzig in vergelijking met bijvoorbeeld de s8.
Dat probleem speelde ook een beetje bij mijn moeder. Ze heeft nu een Galaxy S3 maar wil eigenlijk wel "dezelfde telefoon" maar dan met security updates, een Galaxy J3 of J5 (2017) zou dat bijv. prima vervangen. Wat dacht je van een a7 of a8? J7 of j8.. weet het even niet uit mijn hoofd :9

Ik krijg nu nog regelmatig updates binnen en ook android 8 staat op de planning voor de s7 heb ik begrepen.
Updates is ook altijd zo'n gedoe he!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@FP93 Galaxy S7 is nog een prima toestel, als je niet gelijk Oreo wil gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oudere Samsungs zou ik sowieso niet doen ivb updates, S8 kan nog net.

En qua camera, kunnen zo'n Nokia of OnePlus dan mee?

• swhnld
JNokia 7 plus en 8 sirocco hebben dezelfde camera setup en worden lovend besproken in de reviews. Met mijn Oneplus 3 camera was ik indertijd ook erg tevreden, en een van mijn vrienden die het toestel heeft overgenomen is er nog steeds content mee, ik verwacht dat de huidige Oneplus 5t daar niet voor onder doet.

• FP93
Wat zijn jullie ervaringen met de Huawei p10 en de Honor view 10? Zouden deze in aanmerking kunnen komen?

[ Voor 13% gewijzigd door FP93 op 23-03-2018 15:19 ]

• Ludwig005

Ludwig005

straks komt de huawei P20 op de markt. standaard oreo preinstalled dus je hoeft niet meer te wachten op een update.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
FP93 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:09:
Wat zijn jullie ervaringen met de Huawei p10 en de Honor view 10? Zouden deze in aanmerking kunnen komen?
De P10 is een prima toestel en ook al komt de opvolger eerdaags (wordt morgen aangekondigd), de P10 zal nog zeker een tijdje updates gaan ontvangen. Huawei adverteert momenteel met het feit dat ze toestellen langer ondersteunen (de meer dan 2 jaar geleden gelanceerde Mate8 gaat zelfs nog Android 8 ontvangen).
Ludwig005 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:03:
straks komt de huawei P20 op de markt. standaard oreo preinstalled dus je hoeft niet meer te wachten op een update.
TS heeft wel een budget van 500euro genoemd in zijn OP. Wellicht handig om aan te geven dat de verwachte introductieprijs van de P20 op 679euro zal liggen? De P20 Lite zou evt kunnen maar ik vraag me af of een P10 (niet de lite) dan niet beter zou presteren.

• Ludwig005

Ludwig005

Gadgeteer schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:36:

De P10 is een prima toestel en ook al komt de opvolger eerdaags (wordt morgen aangekondigd), de P10 zal nog zeker een tijdje updates gaan ontvangen. Huawei adverteert momenteel met het feit dat ze toestellen langer ondersteunen (de meer dan 2 jaar geleden gelanceerde Mate8 gaat zelfs nog Android 8 ontvangen).

TS heeft wel een budget van 500euro genoemd in zijn OP. Wellicht handig om aan te geven dat de verwachte introductieprijs van de P20 op 679euro zal liggen? De P20 Lite zou evt kunnen maar ik vraag me af of een P10 (niet de lite) dan niet beter zou presteren.
Klinkt leuk om de vooranger te kopen maar het ganse update verhaal van huawei is een gekkigheid. Mijn mama heeft nu een huawei p10 lite en heeft nog steeds geen enkele android versie upgrade gehad(bijvoorbeeld van nougat naar oreo) ook dat van de p10 is nog steeds niet duidelijk terwijl mensen er voor betaald hebben.

• Gadgeteer
Ludwig005 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:19:
[...]

Klinkt leuk om de vooranger te kopen maar het ganse update verhaal van huawei is een gekkigheid. Mijn mama heeft nu een huawei p10 lite en heeft nog steeds geen enkele android versie upgrade gehad(bijvoorbeeld van nougat naar oreo) ook dat van de p10 is nog steeds niet duidelijk terwijl mensen er voor betaald hebben.
Je praat nu over een Lite toestel. Dat is een budget toestel waarop je bij alle merken minder updates krijgt. Mijn Mate 8 had een update naar Android 7 nog voordat Samsung begon met het uitrollen van Android 7.
Voor de niet Lite modellen is Huawei juist flink verbeterd met het update beleid.

Verder klopt je relaas niet helemaal, het is namelijk gewoon zeker dat de P10 wel Oreo krijgt. Kijk maar eens op https://www.xda-developer...us-android-oreo-emui-8-0/ de uitrol is in sommige landen al begonnen.

Wellicht moet je eerst even je huiswerk doen voordat je reageert met onjuiste informatie.

• swhnld
Niet alle budget toestellen krijgen beperkt updates, je moet wel beter opletten, maar als je een Android One toestel van General Mobile, Xiaomi of Nokia koopt zit je goed.

• Ludwig005

Ludwig005

Gadgeteer schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:11:
[...]

Je praat nu over een Lite toestel. Dat is een budget toestel waarop je bij alle merken minder updates krijgt. Mijn Mate 8 had een update naar Android 7 nog voordat Samsung begon met het uitrollen van Android 7.
Voor de niet Lite modellen is Huawei juist flink verbeterd met het update beleid.

Wellicht moet je eerst even je huiswerk doen voordat je reageert met onjuiste informatie.
Vind jij het dan nog normaal dat die p10 lite van mijn mama tot nu toe nog geen enkele android upgrade heeft gekregen? :( Mijn galaxy J5 2016 heeft minstens 1 grote update gehad. Mensen hebben er wel veel voor betaald.

• Gadgeteer
Ludwig005 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:50:
[...]

Vind jij het dan nog normaal dat die p10 lite van mijn mama tot nu toe nog geen enkele android upgrade heeft gekregen? :( Mijn galaxy J5 2016 heeft minstens 1 grote update gehad. Mensen hebben er wel veel voor betaald.
Je krijgt wat je betaalt. Budget toestel krijgt gewoon minder support dat is niet alleen bij Huawei zo.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-11 23:55

PoweRoy

funky!

Mitchell schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:09:
Je zou de pricewatch: Xiaomi Mi 6 64GB Zwart kunnen overwegen? Opvolger van de Xiaomi Mi5 die ik nu heb. Ben altijd enorm fan geweest van MIUI en Xiaomi.

Is ook gereviewed door de redactie (en andere gebruikers) en heeft een 8.0 gekregen: reviews: Xiaomi Mi 6 - Compacte Chinees met dubbele camera

Hierbij kan ik je vertellen dat de Xiaomi Mi6 ook al een Android 8.0 ROM heeft:
- Global Beta van Xiaomi zelf: http://en.miui.com/forum....highlight=mi%2B6%2B8.1.11
- ROM van Xiaomi.eu: https://xiaomi.eu/community/threads/8-1-11-v2.42918/
Mi 6, mooi toestel maar geen band 20 support (4g). Vermijden dus.

[This space is for rent]

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-11 15:48

Mitchell

Ondertitel

PoweRoy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Mi 6, mooi toestel maar geen band 20 support (4g). Vermijden dus.
Ligt er een beetje aan waar je woont en welke provider je hebt. Heb zelf de Mi5 en bijna altijd 4G (behalve buitengebieden en tunnels) met KPN. :9

In bijvoorbeeld Amsterdam, heb je Band 20 niet perse nodig, gezien Tele2 met de 4G+ masten uitzend op Band 7 en Band 20: https://www.google.com/ma...%2C4.897588252900391&z=13 (source: http://4gmasten.nl/dekking/4g-masten-in-nederland).

EDIT: Net even gekeken en heb gewoon 4G/LTE terwijl ik in een betonnen gebouw zit. Had gisteren op weg naar huis zelfs LTE+ (whatever dat zou mogen zijn). 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Mitchell op 28-03-2018 12:07 ]

Signature

Pagina: 1