Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 23:12
Ben voor een klant wat aan het uitzoeken, maar kan niet de juiste informatie vinden via Google. (Waarschijnlijk mijn search skills....) Een klant van ons heeft een follow-me printing oplossing van Konica Minolta. De print queues en applicatie van Konica draaien bij ons in het datacenter. Is een Active Directory omgeving.

De klant gebruikt op de locaties ook iPads en wil graag middels AirPrint kunnen printen, waarbij men gebruik wil maken van de follow-me functionaliteit. Voor AP is Bonjour nodig en omdat de print server en de iPads niet in hetzelfde LAN zitten, heb je DNS-SD nodig.

De functionele werking van follow-me is me duidelijk, maar de technische implementatie niet. Weet iemand of (in het algemeen) met een follow-me constructie AirPrint mogelijk kan worden gemaakt middels DNS-SD? Oftewel: kan ik een printer definiëren in DNS met de benodigde records om de follow-me oplossing (printer queue?) te adverteren?

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door amarok op 22-03-2018 14:12 . Reden: Er stonden nog wat regels uit de template in de post. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de IPad de centrale printserver kan zien. Daar print je naar toe en via de printer benader je de centrale printserver om de opdrachten op te halen.

Je kan het ook nog helemaal via de cloud laten lopen:
https://www.konicaminolta...ing/pagescope-mobile.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 23:12
Thanks, Brilsmurfffje!

Houdt dat dus in dat ik die centrale printserver zichtbaar kan maken voor iPads door middel van het verhaal wat ik hierboven schets, Bonjour/DNS-SD?

Dat vind ik altijd een nadeel van die glossy whitepapers (sorry, reclamefolders) van leveranciers: er staat maar zelden in hoe het een en ander technisch geïmplementeerd wordt. ;-)