Samenwerken in een Git repository met IntelliJ en Eclipse

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:07
Mijn vraag
Ik werk met twee klasgenoten in een Git repository om een project te maken voor onze studie HBO-ICT. Er is een Eclipse project in de Git en die werkt prima. Mijn klasgenoten gebruiken Eclipse, maar ik gebruik IntelliJ IDEA. Is het mogelijk voor mij om het project te werken met IntelliJ zonder dat ik hiermee het project ruïneer voor mijn Eclipse klasgenoten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Eclipse IDE
IntelliJ IDEA IDE

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik durf het nog niet te proberen, want het project om zeep helpen zou nogal zuur zijn.

Beste antwoord (via daanb14 op 20-03-2018 16:11)

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Als je gewoon een goede .gitignore file in je repository zet moet het geen enkel probleem zijn. Je medestudenen (en docent) moeten leren dat ze geen IDE specifieke folders & files naar de repository commiten.

Als je de .gitignore file van deze link (https://www.gitignore.io/...dows%2Ceclipse%2Cintellij) download en in je project plaatst. Dan zou het gewoon moeten werken. Ik heb Intellij en Eclipse toegevoegd zodat die geen files kunnen committen. En ook nog temp files van Windows/OSX/Linux toegevoegd en sommige files van gradle/maven ana het project toegevoegd.

Als je straks klaar ben met je studie ga je waarschijnlijk ook ergens werken waar meerdere IDE door elkaar gebruikt worden. Dat zou geen enkel probleem moeten zijn.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Installeer zelf beiden, open en draai het project in intellij en kijk of hij daarna nog in Eclipse draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
418O2 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:10:
Installeer zelf beiden, open en draai het project in intellij en kijk of hij daarna nog in Eclipse draait...
Dat zal ik eens gaan proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
daanb14 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:08:
Ik durf het nog niet te proberen, want het project om zeep helpen zou nogal zuur zijn.
Dat is nou precies waar je een VCS voor gebruikt. Vergallopeer je de boel, draai je het gewoon terug naar de vorige commit. Behalve als je opzettelijk de repository verwijdert of ontzettend hard je best doet met wat git commando's die je niet zomaar per-ongeluk intypt kun je het niet stuk maken.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 20-03-2018 15:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
RobIII schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:24:
[...]

Dat is nou precies waar je een VCS voor gebruikt. Vergallopeer je de boel, draai je het gewoon terug naar de vorige commit. Behalve als je opzettelijk de repository verwijdert of ontzettend hard je best doet met wat git commando's die je niet zomaar per-ongeluk intypt kun je het niet stuk maken.
Dat klopt zeker. Ik vraag me echter af of iemand hier al ervaring mee heeft, want het moet wel 100% smooth kunnen werken wanneer de project gebruikt wordt in IntelliJ en Eclipse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Met een goede .gitignore zal het geen problemen opleveren.
Intellij en Eclipse produceren beide eigen bestanden die in principe niet uitwisselbaar zijn tussen beide. Zet deze bestanden in de .gitignore en als het goed is zal dit ervoor moeten zorgen dat je enkel de bestanden commit die daadwerkelijk nodig zijn(Source files, readme en dergelijke). Ik heb een aantal keer de volgende site https://www.gitignore.io/ om in ieder geval de opzet van de ignore file te maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
CCJJVV schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:41:
Met een goede .gitignore zal het geen problemen opleveren.
Intellij en Eclipse produceren beide eigen bestanden die in principe niet uitwisselbaar zijn tussen beide. Zet deze bestanden in de .gitignore en als het goed is zal dit ervoor moeten zorgen dat je enkel de bestanden commit die daadwerkelijk nodig zijn(Source files, readme en dergelijke). Ik heb een aantal keer de volgende site https://www.gitignore.io/ om in ieder geval de opzet van de ignore file te maken .
Ik ben er net achter gekomen dat IntelliJ het geen enkel probleem vindt wanneer er een .PROJECT file van Eclipse in staat, maar Eclipse raakt helemaal van slag wanneer deze .idea ziet. Nu willen mijn projectmaten dus absoluut niet hebben dat ik in IntelliJ werk en word ik naar Eclipse gepusht door mijn docent en mijn teamgenoten, omdat de hele klas dit gebruikt. Jammer, want ik vind alleen al de interface van Eclipse nogal |:( Wel een enorm goed antwoord :) Ik denk dat ik maar met de stroom meega. Dat is voor nu het meest verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

daanb14 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Ik ben er net achter gekomen dat IntelliJ het geen enkel probleem vindt wanneer er een .PROJECT file van Eclipse in staat, maar Eclipse raakt helemaal van slag wanneer deze .idea ziet. Nu willen mijn projectmaten dus absoluut niet hebben dat ik in IntelliJ werk en word ik naar Eclipse gepusht door mijn docent en mijn teamgenoten, omdat de hele klas dit gebruikt. Jammer, want ik vind alleen al de interface van Eclipse nogal |:( Wel een enorm goed antwoord :) Ik denk dat ik maar met de stroom meega. Dat is voor nu het meest verstandig.
Maar je kan toch prima je hele .idea dir in .gitignore zetten? Dan heeft niemand er last van.

Ik vind het sowieso onzin dat er een bepaalde IDE gepushed wordt. Mag je ook geen sinas drinken omdat iedereen cola lekkerder vindt? :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dan gooi je toch de .idea directory en *.iml bestanden in de VCS ignore lijst of .gitignore?

Ben ooit ook begonnen in Eclipse, maar als je eenmaal aan IDEA gewend bent wil je nooit meer terug.

Voor dit probleem is er trouwens ook EditorConfig, standaard ondersteund in Jetbrains producten en met plugin in IDEA. Maar dit is waarschijnlijk teveel gedoe voor (de projectgenoten van) de TS.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Als je gewoon een goede .gitignore file in je repository zet moet het geen enkel probleem zijn. Je medestudenen (en docent) moeten leren dat ze geen IDE specifieke folders & files naar de repository commiten.

Als je de .gitignore file van deze link (https://www.gitignore.io/...dows%2Ceclipse%2Cintellij) download en in je project plaatst. Dan zou het gewoon moeten werken. Ik heb Intellij en Eclipse toegevoegd zodat die geen files kunnen committen. En ook nog temp files van Windows/OSX/Linux toegevoegd en sommige files van gradle/maven ana het project toegevoegd.

Als je straks klaar ben met je studie ga je waarschijnlijk ook ergens werken waar meerdere IDE door elkaar gebruikt worden. Dat zou geen enkel probleem moeten zijn.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Ozzie schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:02:

Ik denk dat ik vandaag zelf even een repository maak en dit toe ga passen. Dan doe ik het zelf maar. Ik kan gewoon niet comfortabel werken in Eclipse. Eenmaal IntelliJ, altijd IntelliJ. Wat is het toch top dat je op deze community zoveel aardige mensen hebt die je willen helpen. Enorm bedankt voor alle input. Dit is enorm fijn.
Update:
Ik word uit mijn projectgroep gezet door mijn teammates wanneer ik niet 'gewoon' Eclipse ga gebruiken. Blijkbaar vindt mijn groepje het teveel sleur om de Git aan te passen. Helaas, maar het zij zo. Ik heb er geen zin in om weer van scratch te gaan beginnen. Dat wordt maar weer eens lekker wennen aan Eclipse |:( Het wordt dus weer een tijd van tegen je IDE aanschoppen, omdat je er maar niet aan kan wennen. :-(

[ Voor 21% gewijzigd door daanb14 op 20-03-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
Ik weet niet precies wat voor een project jij nu in zit maar bij mij was het altijd zo dat iemand niet zomaar een projectgroep uitgezet kon worden door groepsleden. Zelfs de leraar/begeleider mocht dat bij mij niet doen, rt gaat namelijk over de voortgang van je studie en daar mmocht bij mij enkel de examencommissie over beslissen.

Ik zal ze soieso maar eens goed uitleggen dat ze verkeerd bezig zijn als ze een repository maken die IDE afhankelijk is. Een nieuwe repository maken meteen goede gitignore is echt geen hogere wiskunde en altijd goed om mee oefenen.

Maar goed misschien kan je maar beter toegeven en Eclipse gebruiken want als deze groepsleden hier al moeilijk overdoen...

PS.
Je gaf aan dat IntelliJ geen problemen had met de files van Eclipse maar andersom wel? Wat je dan nog zou kunnen doen is: voor je zelf een goede gitignore file schrijven waarmee je zorgt dat je niks commit naar de repository wat de andere niet willen hebben. Je hoeft deze gitignore file enkel lokaal te hebben een hem eens op de repository te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door CCJJVV op 20-03-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
hoezo is een regel aan je .gitignore toevoegen "de Git aanpassen"? Ik mag toch hopen dat je klasgenoten ook niet de config van hun IDE meecommitten? idd kun je desnoods gewoon een global .gitignore gebruiken, maar... wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
mcDavid schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:32:
hoezo is een regel aan je .gitignore toevoegen "de Git aanpassen"? Ik mag toch hopen dat je klasgenoten ook niet de config van hun IDE meecommitten? idd kun je desnoods gewoon een global .gitignore gebruiken, maar... wtf?
Ze committen de config van hun IDE dus wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Dan voeg je gewoon de .idea directory toe aan de gitignore en thats it? IntelliJ negeert de eclipse zaken toch wel. Je klasgenoten hebben daar ook geen last van verder. Het enige waar je voor moet uitkijken is dat je zelf zaken moet uitzoeken als iets in IntelliJ niet lukt aangezien je hele klas en docent Eclipse gebruiken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Creepy schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:04:
Dan voeg je gewoon de .idea directory toe aan de gitignore en thats it? IntelliJ negeert de eclipse zaken toch wel. Je klasgenoten hebben daar ook geen last van verder. Het enige waar je voor moet uitkijken is dat je zelf zaken moet uitzoeken als iets in IntelliJ niet lukt aangezien je hele klas en docent Eclipse gebruiken.
Dat is precies wat ik nu ga doen. Hierbij bedank ik iedereen voor de enorm goede antwoorden!
update
Het is gelukt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
daanb14 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:42:
[...]

Ze committen de config van hun IDE dus wel mee...
Ga dan Eclipse gebruiken en maak bij iedere commit je IDE paars met gele tekst. :+
Ok misschien niet de meest constructieve manier om het probleem op te lossen

Ik heb trouwens geen idee wat Eclipse allemaal in de configuratie gooit, maar dit kan best een security risk zijn. Jetberains houdt geloof ik ook wijzigingen daarin bij (voor de undo-log). Heb je ergens een password geplakt en weer weggehaald, publiceer je het alsnog via je IDE config ;(
Daarnaast zou je er potentieel zelfs dingen als SSH keys van je deployment settings in kunnen vinden... Kortom ik hoop voor hun dat je ze op betere gedachten kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zodra je Maven gebruikt om het project te beschrijven en geen IDE specifieke dingen in git bewaart, kan iedereen gebruiken wat hij zelf wil.

De IDE's genereren op basis van hun eigen Maven plugins weer de bijbehorende project files.

Sowieso is het aan te raden Maven of Gradle te gebruiken wanneer je externe dependencies hebt. Je haalt echt super makkelijk even wat libraries binnen van bijvoorbeeld Mavencentral die je direct kunt gebruiken.

Ik werk thuis aan mijn priveprojecten ook altijd met Maven wanneer ik iets met Java doe.
mcDavid schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:14:
[...]
Heb je ergens een password geplakt en weer weggehaald, publiceer je het alsnog via je IDE config ;(
Wachtwoorden moet je altijd los van het project houden.

Hetzij door deze te configureren in een applicatie server (bijvoorbeeld door een data source in Glassfish aan te maken ipv zelf een connection string te gebruiken).

Of simpelweg door ze in een beveiligd bestand buiten de project root te bewaren. Ik heb voor een mailprogramma bijvoorbeeld een secret file in mijn Linux home directory die alleen ik mag lezen. In het project staat enkel een verwijzing naar de bestandsnaam, verder niks.

Zo komt er nooit per abuis iets gevoeligs in git (of nog erger GitHub ;) ).
daanb14 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:08:
[...]
Ik word uit mijn projectgroep gezet door mijn teammates wanneer ik niet 'gewoon' Eclipse ga gebruiken. Blijkbaar vindt mijn groepje het teveel sleur om de Git aan te passen. Helaas, maar het zij zo. Ik heb er geen zin in om weer van scratch te gaan beginnen. Dat wordt maar weer eens lekker wennen aan Eclipse |:( Het wordt dus weer een tijd van tegen je IDE aanschoppen, omdat je er maar niet aan kan wennen. :-(
Nou ja, "moeten" :P

Je kunt er altijd omheen werken volgens mij. Hangt een beetje van de structuur van het project af en hoe complex het is. Zolang je geen IDE specifieke dingen naar git pusht hebben zij er ook helemaal geen last van als jij iets anders gebruikt.

[ Voor 65% gewijzigd door Lethalis op 21-03-2018 08:35 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Je hoort hoe dan ook NIET je IDE spullen naar Git te pushen. Daar staan gewoon persoonlijke instellingen in. Als het gaat om gedeelde code formatting settings dan kun je daar een aparte config voor opnemen. Maar je Eclipse of IntelliJ settings zet je er dus nooit in! Ik werk zelf als Java developer, de meeste van m'n collega's gebruiken net zoals ik IntelliJ, en dit is voor ons gewoon een harde regel.

Hoe het in het 'echt' werkt is dat je normaliter een Maven of Gradle project maakt en dat kun je dan simpel importeren. In jullie geval kun je beter gewoon zowel de Eclipse als de IntelliJ instellingen verwijderen en die files aan je .gitignore toevoegen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Hydra schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:34:
Je hoort hoe dan ook NIET je IDE spullen naar Git te pushen. Daar staan gewoon persoonlijke instellingen in. Als het gaat om gedeelde code formatting settings dan kun je daar een aparte config voor opnemen. Maar je Eclipse of IntelliJ settings zet je er dus nooit in! Ik werk zelf als Java developer, de meeste van m'n collega's gebruiken net zoals ik IntelliJ, en dit is voor ons gewoon een harde regel.

Hoe het in het 'echt' werkt is dat je normaliter een Maven of Gradle project maakt en dat kun je dan simpel importeren. In jullie geval kun je beter gewoon zowel de Eclipse als de IntelliJ instellingen verwijderen en die files aan je .gitignore toevoegen.
Dat snap ik erg goed. School levert ons een zelfgemaakte game-engine (gemaakt door tweedejaars in de hoofdfase, omdat men wil kunnen controleren of je alle code wel zelf hebt geschreven) en daar staat al een .project file in. De metadata is wel de hele tijd uit de git gebleven. Die was al ge-ignored. Daar staan nu verder nog de .project en .idea spullen bij. Het probleem is nu dan ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:12

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Naast je IDE specifieke zaken wil je ook kijken of de 2 IDE's dezelfde instellingen hebben qua code formatting. Er is niets vervelender als een history of merge met steeds verspringende imports, haakjes, re gellengtes, tabs/spaties, etc.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Mooi :) Nu je collega studenten en docenten nog ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Mijn docent werkt met het materiaal wat hij aangeleverd krijgt. Hij verbiedt mij niet om IntelliJ te gebruiken, maar raad dit niet aan, aangezien hij geen ervaring heeft met IntelliJ. Mijn docent zit mij iig totaal niet in de weg en moedigt het aan om met de gitignore aan de slag te gaan (je moet natuurlijk wel zelf een beetje struggelen op het HBO). Een van de twee groepsmaten is echter resoluut en zegt naar de docent te gaan als ik geen Eclipse ga gebruiken, ondanks dat het werken in IntelliJ geen enkel probleem op zou leveren. Uiteindelijk ben ik er nog achter gekomen dat ook Eclipse netjes files van IntelliJ negeert wanneer deze er in zouden zitten mocht er toch iets misgaan met de .gitignore file. Inmiddels begint het te lijken op een soort GTST tussen mij en die ene groepsmaat. Ik zit eraan te denken om me bij een ander groepje aan te sluiten. Dit naar mijn mening eigenwijze, stijve harkengedrag begint mij namelijk heel erg te irriteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
daanb14 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:53:
Een van de twee groepsmaten is echter resoluut en zegt naar de docent te gaan als ik geen Eclipse ga gebruiken
:') En dat zit op een HBO? :'(

Ik zou juist <whatever> gaan gebruiken en zien hoe 'ie zichzelf voor schut zet :D Wat een sneu figuur zeg. Het moet niet gekker worden 8)7

Laat 'm dan op z'n minst één goeie, onderbouwde, reden geven voor deze belachelijke mening.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
daanb14 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:53:
Een van de twee groepsmaten is echter resoluut en zegt naar de docent te gaan als ik geen Eclipse ga gebruiken, ondanks dat het werken in IntelliJ geen enkel probleem op zou leveren.
Maar met welke reden?

Zolang jij geen enkel IDE specifiek bestand incheckt, dan merkt hij er toch helemaal niks van?

Laat hem lekker naar de docent gaan. Ben benieuwd. Ik zou er echt schijt aan hebben.

Okee, nou ben ik niet bepaald mister super teamplayer en stronteigenwijs, maar toch :P

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Het is hierboven al genoemd maar gewoon geen IDE bestanden mee committen. Ik ben zelf de enige op het werk die PHPstorm gebruikt. Ik maak dan altijd een project in PHPstorm van een folder waarbij ik de git-repo clone naar folder/subfolder; op die manier hoef ik niets toe te voegen aan .gitignore en hoef ik ook niet handmatig allerlei IDE files eruit te vissen omdat .idea op deze manier een level hoger wordt neergezet...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Wat is het probleem met zaken in gitignore plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
daanb14 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Ik ben er net achter gekomen dat IntelliJ het geen enkel probleem vindt wanneer er een .PROJECT file van Eclipse in staat, maar Eclipse raakt helemaal van slag wanneer deze .idea ziet. Nu willen mijn projectmaten dus absoluut niet hebben dat ik in IntelliJ werk en word ik naar Eclipse gepusht door mijn docent en mijn teamgenoten, omdat de hele klas dit gebruikt.
Dit klinkt een beetje alsof je willekeurig alle mogelijke bestanden commit. Wat handiger is, is om goed te kijken voordat je commit welke bestanden je nu precies commit. Als daar een paar dozijn .idea bestanden tussen staan, dan is er iets fout gegaan.. Zelfs als iedereen met intellij werkt, dan nog is het niet handig om die bestanden te committen.. En in principe heb je zeker niet perse een .gitignore nodig om niet alles te committen natuurlijk.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:49
RobIII schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:24:
[...]
of ontzettend hard je best doet met wat git commando's die je niet zomaar per-ongeluk intypt kun je het niet stuk maken.
En dat is dus precies wat bij ons laatst is gebeurd. Toegegeven, ook in gitlab de master branch niet als protected ingesteld, wat al een deel had kunnen voorkomen. Maar toen deze collega op stack overflow de oplossing voor zijn probleem had gevonden: git push --mirror hadden wij ineens een 2 maanden oude master branch, en waren een aantal feature branches verdwenen. |:( Gelukkig dan maar voor back-ups, en kon idereen de gemiste data van zijn lokale feature-branch sinds de backup zo weer terug pushen.

On topic: Aangezien dit nog maar school is, en onrechtvaardigheden volgens mij zo'n beetje de standaard zijn in elke ict opleiding waarvan ik bij ons studenten zie binnenstromen en verhalen hoor, lijkt het me misschien beter om gewoon een beetje buigzaam te zijn en de onredelijke eisen van je groepje in te willigen. Het is het natuurlijk niet waard om daarvoor uit een groepje gestoten te worden en een vak bijvoorbeeld opnieuw te moeten doen.

Aangezien het totaal niet aan de code te zien is dat jij met een andere editor hebt gewerkt, zou je in je eigen tijd natuurlijk best met IntelliJ kunnen werken, zolang je je eigen globale .gitignore goed zet waardoor je geen .idea bestanden commit. :*) (en enige reeds per ongeluk gecommite bestanden uit versiebeheer haalt.)
Pagina: 1