Mobiele server oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie1981
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-03-2018
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een (server) laptop die ik mee kan nemen naar verschillende locaties. De laptop moet een sql server kunnen draaien en grotere hoeveelheden bulk data kunnen verwerken. Deze data is onder andere afkomstig van hoogtemetingen. Verder wordt de laptop bevraagd door max een 3 tal gebruikers. Ik denk dat de belangrijkste eigenschappen moeten zijn; Snelle verwerking, Opslagcapaciteit en een RAID oplossing. Nu heb ik zelf al gekeken naar een laptop van Eurocom. Ik heb echter geen ervaring met dit bedrijf, dus ben een beetje terughoudend voor deze producten (Of is dit ongegrond). Ik heb uiteraard ook gekeken naar 19 inch rack oplossingen en dergelijke, alleen is de beschikbare ruimte beperkt dus niet echt een optie. (Scheelt bijvoorbeeld ook voor vliegreizen en dergelijke)

Wat is je budget?
Ik ga uit van max 5 a 6000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, deze gaat veel mee voor metingen op locatie en eventuele verwerkingen achteraf. Vaak/eigenlijk altijd zijn hier stroompunten voor handen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zat zelf te denken aan Eurocom (wel dikke twijfel), HP of Lenovo. Maar geschikte out of the box alternatieven zijn van harte welkom!

Beste antwoord (via Bennie1981 op 21-03-2018 20:19)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
@Bennie1981 Raid = geen back-up dus een backup maken achteraf zou ik altijd doen.

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:57

Detmer

Professioneel prutser

Je zoekt dus eigenlijk gewoon een dikke Workstation laptop?

Welke software moet draaien, wat zijn hiervan de vereisten?
Hoeveel opslagcapaciteit heb je nodig?
Waarom RAID?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie1981
Detmer schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:44:
Je zoekt dus eigenlijk gewoon een dikke Workstation laptop?

Welke software moet draaien, wat zijn hiervan de vereisten?
Hoeveel opslagcapaciteit heb je nodig?
Waarom RAID?
Hoi,

bedankt voor je reactie. Ik zoek inderdaad iets in die richting.

Opslag moet rond de terabyte zijn.
Databasesysteem/taal : Microsoft SQL 2012
Raid wil ik graag hebben zodat ik bij een schijf falen (ongetwijfeld in het buitenland) nog steeds de meest up to date informatie beschikbaar heb. (anders dan telkens een backup maken achteraf)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
@Bennie1981 Raid = geen back-up dus een backup maken achteraf zou ik altijd doen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie1981
Ok, Bedankt voor de antwoorden.

De keuze is gevallen op een HP ZBook 17 G4 mobiel workstation.

(En uiteraard zal ik backups draaien :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben te laat, maar wilde deze URL delen (mobiele server): https://www.sqlpassion.at...ed-my-mobile-data-center/

Je titel van het topic triggerde mij en ik heb ooit een cursus gehad van genoemde persoon.
Het aangedragen alternatief is meer server dan laptop :)
Pagina: 1