Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Ik ben bezig met het opstellen van een zo clean mogelijke werkplek. Da's aardig gelukt, maar nu wil ik nog speakers met zo min mogelijk kabels. Ofwel, actieve, draadloze speakers.

Nu heb ik zitten kijken naar dat Sonos-spul, maar dat lijkt niet geschikt te zijn als PC-speaker. Nu heb ik deze gevonden: pricewatch: Edifier R1700BT (Bruin)
Ze voldoen in principe aan al mijn eisen, het enige dat ik graag zou hebben is dat er geen kabel tussen de twee speakers hoeft. Is er iemand die van een setje weet dat dit heeft? Dus zeg maar twee speakers waar alleen stroomkabels uitkomen die ik draadloos kan verbinden met m'n laptop?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:15
461943 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:09:

Ze voldoen in principe aan al mijn eisen,
Heb je nog meer eisen? behalve draadloos?
Eventueel is een soundbar onder de monitor nog een optie. Dat zie ik wel eens bij bepaalde Dell monitoren voorbij komen. Lever je wel in op geluidskwaliteit lijkt mij.

Daarnaast zijn er maar weinig stereo setjes die draadloos zijn denk ik. Reden is denk ik dat er sowieso 1 kabel moet naar alle 2 de speakers i.v.m. de stroom. Dan kan je dus net zo goed een kabel trekken van de andere speaker waar het signaal ook al in zit en dus geen sync verschillen krijgt. (wat bij draadloos wel een risico is)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Topicstarter
Pindakaas schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:14:
[...]

Heb je nog meer eisen? behalve draadloos?
Eventueel is een soundbar onder de monitor nog een optie. Dat zie ik wel eens bij bepaalde Dell monitoren voorbij komen. Lever je wel in op geluidskwaliteit lijkt mij.

Daarnaast zijn er maar weinig stereo setjes die draadloos zijn denk ik. Reden is denk ik dat er sowieso 1 kabel moet naar alle 2 de speakers i.v.m. de stroom. Dan kan je dus net zo goed een kabel trekken van de andere speaker waar het signaal ook al in zit en dus geen sync verschillen krijgt. (wat bij draadloos wel een risico is)
Nou, ik zou ze dus graag zonder een draad tussen beide speakers hebben :) Verder zijn ze eigenlijk helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vermoed dat je dat niet gaat vinden. En waarom: als je geen kabel tussen de speakers hebt moet je
- signaal draadloos overbrengen
- in iedere speaker een aparte versterker hebben, en dus stroom nodig. En dus heb je alsnog een kabel.

Een losse extra versterker maakt een speakerset duur, duurder dan marketingtechnisch verantwoord is voor een setje computerspeakers. Dan is een simpele signaalkabel een stuk makkelijker. Heb je ook niet de technische uitdaging van hoe je zonder (extra) vertraging het signaal van twee individuele speakers gelijktijdig afgespeeld krijgt.

Moet zeggen dat ik de Harman Kardon Soundsticks III vrij clean vond. Sub met boeding ergens op de vloer, van daar kabeltje naar speaker rechts en naar speaker links. Enige dat je op je bureau ziet zijn twee kabeltjes. Volumeregeling zit in de rechtse speaker, net als mute. Aan en uit doet ie zelf obv aangeboden signaal. Doet het goed en geeft een hele goede soundstage :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:57
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:10

Audione0

Strijdt der titanen

wat is je budget?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 17:19
Gebruik zelf de Cube Mini

http://www.wavemaster.eu/speakers/

Probleem met draadloos over bluetooth is dat er toch wel redelijk wat vertraging is. Daarom gebruik ik deze bedraad voor mijn Steam Link (games) en wireless op mijn laptop waar ik alleen muziek op afspeel. Als je ook geen kabel tussen de speakers wil hebben krijg je nog meer vertraging en de enige speakers die ik ken die dat goed kunnen zijn van Sonos en dan nog kunnen niet alle types met elkaar in stereo gepaired worden.

Je kunt ook een gat in je bureau boren waar de speakers zitten en daar de kabels door trekken.

[ Voor 37% gewijzigd door Furfoot op 22-03-2018 12:45 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 22:54
Ik zie het voordeel van "draadloze" speakers ook niet echt. Je hebt toch wel een draad.

Waarom zou een Sonos niet geschikt zijn als computerspeaker?
Pagina: 1