Wifibooster, serieus?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nieuws: Telenet-klanten met slecht wifibereik kunnen gratis wifibooster krijgen
Telenet-klanten met slecht wifibereik kunnen gratis wifibooster krijgen.
Ik mag toch wel hopen dat het technisch niveau van een redacteur toch wel wat verder gaat dan 'wifibooster'...
Dat Telenet het waarschijnlijk zo noemt, betekend nog niet dat een techsite als Tweakers dat klakkeloos over kan nemen en de correcte bewoording gewoon kan gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 20-03-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het lijkt me niet meer dan correct dat de term overgenomen wordt van Telenet zelf.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik heb mijn bericht even aangepast. ;)
NMe schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:07:
Het lijkt me niet meer dan correct dat de term overgenomen wordt van Telenet zelf.
Vanuit de links die in het artikel staan, noemt Telenet het ook gewoon een access point bij een artikel. Het andere artikel noemt het dan o.a. een wifi-booster, maar nogmaals, omdat Telenet dat doet, betekend niet dat Tweakers dat ook mag/moet doen. Of springt Tweakers ook voor de trein, als Telenet dat doet? :?

Van een technische site zoals Tweakers verwacht (in elk geval) ik dat zij de juiste terminologie gebruiken, anders ben je gewoon op technisch vlak niet (meer) serieus te nemen.

[ Voor 119% gewijzigd door CH4OS op 20-03-2018 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Olaf er bestaat idd niet zoiets als een wifibooster.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 20-03-2018 13:18 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

CH4OS schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:07:
Ik heb mijn bericht even aangepast. ;)

[...]
Vanuit de links die in het artikel staan, noemt Telenet het ook gewoon een access point bij een artikel.
Telenet heeft een access point en een wifi powerline set als wifi booster.
Een "Telenet Wifi-Booster" is dus categorie apparaten.
Het andere artikel noemt het dan o.a. een wifi-booster, maar nogmaals, omdat Telenet dat doet, betekend niet dat Tweakers dat ook mag/moet doen. Of springt Tweakers ook voor de trein, als Telenet dat doet? :?

Van een technische site zoals Tweakers verwacht (in elk geval) ik dat zij de juiste terminologie gebruiken, anders ben je gewoon op technisch vlak niet (meer) serieus te nemen.
Natuurlijk neem je juist dit soort terminologie over, het is juist verwarrend als je een artikel leest over een gratis access point leest op site x en dan bij de bron alleen over "Wifi-Booster" gesproken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik strooide wat al te gortig met de naam die Telenet (en Ziggo) er aan geeft. Aangepast met verduidelijking dat het Telenet het zo noemt. nieuws: Telenet-klanten met slecht wifibereik kunnen gratis wifi-toegangspunt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Rmg schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:23:
[...]

Telenet heeft een access point en een wifi powerline set als wifi booster.
Een "Telenet Wifi-Booster" is dus categorie apparaten.
Nee het is meer een pakkende marketingskreet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Rmg schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:23:
Natuurlijk neem je juist dit soort terminologie over, het is juist verwarrend als je een artikel leest over een gratis access point leest op site x en dan bij de bron alleen over "Wifi-Booster" gesproken word.
Telenet gebruikt de benaming vooral voor de klanten die minder of geen kennis van zaken hebben, om hen redelijk eenvoudig uit te leggen wat het (in hun ogen, dat wel!) doet. Het is dus zoals @-The_Mask- al aangeeft niets anders dan marketing. Het hoeft het probleem immers niet per definitie te verhelpen. De Wifi verbinding is zo snel / sterk als de zwakste schakel in het (al dan niet draadloze) netwerk. Maar dan gaat het teveel de inhoud in. :)

Bedankt voor het aanpassen, @Olaf.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 20-03-2018 14:08 ]

Pagina: 1