Mapping config bestanden Docker containers op Raspberry Pi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn Raspberry Pi 3 gebruikte ik al om o.a. Unifi Controller en Pi-Hole te draaien, maar ik wil nu ook aan de slag met Docker. Het installeren van Docker op zich gaat goed en ook het binnenhalen en draaien van bijvoorbeeld een Docker image hypriot/rpi-busybox-httpd gaat goed.

Hoe gaan jullie om met configuratie bestanden waarin je settings dient aan te passen voor je Docker image? Voor bijvoorbeeld Prometheus is het noodzakelijk targets aan een config bestand toe te voegen. Iemand hier die config bestanden middels een mapping buiten de docker container opslaat zodat het beheer daarvan eenvoudig(er) te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:06
Je bedoelt de -v parameter bij het maken van de container?

Ik heb een map docker in mijn homedir, met daarin voor elke container waarvoor dat noodzakelijk is een subdirectory waar ik naar verwijs.
docker
~HomeAssistant
~Portainer
~Unifidata
~~log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:50:
Je bedoelt de -v parameter bij het maken van de container?
Denk inderdaad dat ik de -v parameter bedoel.
Voor Prometheus heb ik nu gevonden hoe het moet, bijvoorbeeld:

code:
1
sudo docker run -d -p 9090:9090 -v /home/pi/docker/prometheus/prometheus.yml:/etc/prometheus/prometheus.yml

Waarbij nu de config file in /home/pi/docker/prometheus/ komt te staan. Dat werkt inderdaad :)
Per image moet ik dus zien uit te vinden wat de configuratie bestanden zijn en deze op eenzelfde wijze opnemen in het run commando, dat is niet altijd (goed) gedocumenteerd, beetje afhankelijk van de aanbieder van de image.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 20-03-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:06
@JBS Normaliter kun je dat vinden bij de maker van de image, via bijvoorbeeld Docker Hub. Je kunt trouwens ook complete mappen doorzetten, ipv een individuele file. De Unifi controller container heeft op die manier 2 folder die doorgezet moeten worden :)

Geen idee of dat werkt voor Prometheus, maar bijvoorbeeld
code:
1
sudo docker run -d -p 9090:9090 -v /home/pi/docker/prometheus:/etc/prometheus