Ik kreeg gisteren een melding dat mijn email was gevonden bij de haveibeenpwned op een vrij recente dataset.
Ik weet dat je vroeger op de site direct je data kon inzien (tegen betaling dacht ik), had in ik ieder geval via het wachtwoord kunnen achterhalen welke website dit is geweest. Is het ergens een flut account geweest op een niet-zeggende site boeit het mij ook bar weinig, maar zelfde geld is dit een belangrijker account waar bij toegang wel meer kan worden gedaan.
Om nu meteen de 'foute' sites in te duiken op zoek naar die bestanden lijkt me ook niet zo wenselijk, maar hebben zij deze optie helemaal niet meer?
Gelijktijdig kreeg ik vanacht ook 2 mailtjes van 2 nederlandse sites dat ik of m'n wachtwoord wilde opvragen of niet succesvol kon inloggen. Gezien ze fout waren, waren het dus niet de inloggegevens van die sites.2,844 Separate Data Breaches (unverified): In February 2018, a massive collection of almost 3,000 alleged data breaches was found online. Whilst some of the data had previously been seen in Have I Been Pwned, 2,844 of the files consisting of more than 80 million unique email addresses had not previously been seen. Each file contained both an email address and plain text password and were consequently loaded as a single "unverified" data breach.
Ik weet dat je vroeger op de site direct je data kon inzien (tegen betaling dacht ik), had in ik ieder geval via het wachtwoord kunnen achterhalen welke website dit is geweest. Is het ergens een flut account geweest op een niet-zeggende site boeit het mij ook bar weinig, maar zelfde geld is dit een belangrijker account waar bij toegang wel meer kan worden gedaan.
Om nu meteen de 'foute' sites in te duiken op zoek naar die bestanden lijkt me ook niet zo wenselijk, maar hebben zij deze optie helemaal niet meer?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.