Cooler Master Silencio 550 met waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvandoorn96
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-07 10:21
Mijn vraag
Ik wil mijn computerkast en koeling gaan upgraden. Nou stond de Cooler Master Silencio 550 mij wel aan, maar ik wil ook waterkoeling (Cooler Master Seidon 240V bijvoorbeeld). Is die daar fatsoenlijk in te bouwen? Of eventueel een andere waterkoeling?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

kort antwoord: nee, niet makkelijk

lang antwoord: waar een wil is, is een weg
in de Silencio 550 zit aan de bovenkant geen ventilatie; hiermee zou je dus de 240mm waterkoeler in de voorkant kwijt moeten kunnen. Ik durf niet te zeggen of de leidingen dan lang genoeg zijn; maar in principe zit dan alsnog de drive cage in de weg, die je er dan uit zal moeten dremelen.
een 120mm radiator zou best wel kunnen, zowel voorin als achterin, de 120V van CM zelf geeft het aan als compatible.
Of je dit wilt is weer wat anders; wat wordt je systeem en wat wil je er mee? ben je niet beter af met een goede luchtkoeler?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvandoorn96
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-07 10:21
NLBUURMAN, bedankt voor je reactie!
Ik zag dat na een beetje research ook inderdaad. Ik heb nu op aanraden van een maat van mij een corsair carbide 270r besteld. Daar zit bovenin inderdaad ventilatie waar ik dat ding dan kwijt kan.
Bedankt voor het meedenken!