Toon posts:

Receiver en computer verbinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie helpt mij uit de droom? Ik heb een Marantz NR1605 receiver en wil die verbinden met mijn computer. Hoe kan ik dat het beste doen om dan ook gebruik te kunnen maken van de beste geluidskwaliteit? Ik heb net een nieuwe Sony WH-1000XM Bluetooth-koptelefoon aangeschaft en wil er natuurlijk optimaal van genieten. Kan ik dan het beste een Audiocast aansluiten op de Marantz? Of wat heb ik nog meer nodig jongens? Ik wil dus graag allemaal Flac gaan gebruiken en heb ik dan geen DAC converter meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hdmi of optisch of coaxiaal digitaal. Alledrie gewoon 100% goed

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ JvS, Maar is die hoofdtelefoon aansluiting op de Marantz ook geschikt als DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
Waarbij ik als het even kan voor optisch zou gaan vanwege de galvanische scheiding. Niet dat het voor de geluidskwaliteit uitmaakt, het werk of het werkt niet. Maar op mijn kantoor heb ik een configuratie met een computer, een receiver en een DVD-speler die coaxiaal digitaal is aangesloten. Als de koelkastcompressor aanspringt onderbreekt het signaal van DVD-speler.
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:30:
@ JvS, Maar is die hoofdtelefoon aansluiting op de Marantz ook geschikt als DAC?
Ja, de marantz zal de conversie van digitaal naar analoog verzorgen. Dat is waar DAC voor staat -> Digtal/Analog Converter

[ Voor 31% gewijzigd door T-MOB op 19-03-2018 19:33 ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat is dan weer een goeie tip T_MOB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
JvS schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:23:
[...]

DAC's zijn de meest overrated apparaten ever. Het zijn de nieuwe "luidsprekerkabels" van 2014 en nieuwer en worden te pas en te onpas als "oplossing" gezien voor de meest idiote problemen.
Hoe luister jij je muziek dan? digitaal, gezellig 1tjes en 0tjes aanhoren. Ergens moet die DAC gebeuren. Of dit nu door de geluidskaart wordt gedaan, of door een extern apparaat (omdat je een versterker gebruikt zonder ingebouwde DAC en die zijn er genoeg) of de versterker het laat afhandelen. Ergens moet dat DAC verhaal gebeuren.

Welke DAC IC dan de beste is en weet ik allemaal laat ik in t midden, enige wat ik weet is dat er oude apparatuur wordt gesloopt om bepaalde philips IC's te bemachtigen.
Digitaal aansluiten van je geluidskaart (optisch, coax, hdmi) is voldoende om je geluid in perfecte (namelijk 100% bitperfect) staat naar je versterker te sturen.
Ook dit is helaas niet helemaal waar, ben zelf een VST synthesizer hobbiest. En het verschil tussen MME DS en ASIO is reusachtig groot. Alles te maken met de indirecte invloed van de conversie en terug conversie die plaats vindt en dan nog niet eens gesproken of buffer en latency. Waarbij ASIO de meest directe benadering is zonder invloed van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-MOB schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:30:
Waarbij ik als het even kan voor optisch zou gaan vanwege de galvanische scheiding. Niet dat het voor de geluidskwaliteit uitmaakt, het werk of het werkt niet. Maar op mijn kantoor heb ik een configuratie met een computer, een receiver en een DVD-speler die coaxiaal digitaal is aangesloten. Als de koelkastcompressor aanspringt onderbreekt het signaal van DVD-speler.

[...]

Ja, de marantz zal de conversie van digitaal naar analoog verzorgen. Dat is waar DAC voor staat -> Digtal/Analog Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

sugarlee89 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:33:
[...]

Hoe luister jij je muziek dan? digitaal, gezellig 1tjes en 0tjes aanhoren. Ergens moet die DAC gebeuren. Of dit nu door de geluidskaart wordt gedaan, of door een extern apparaat (omdat je een versterker gebruikt zonder ingebouwde DAC en die zijn er genoeg) of de versterker het laat afhandelen. Ergens moet dat DAC verhaal gebeuren.
Waar zeg ik dat er geen digitaal naar analoog conversie moet gebeuren? Ik vind het nooit zo relaxed als er woorden in m'n mond gelegd worden. Luidsprekerkabels zijn ook overrated. Maar je hebt ze wel nodig.

Dat hele gezever om (losse) DAC's is de domste ontwikkeling van de audiofiele wereld. Ze zitten overal in, ze klinken allemaal hetzelfde en ze zijn allemaal goed. Het is het laatste apparaat waar je je zorgen om hoeft te maken.

Toch denkt elke tweede audiofiel dat het zeer belangrijk is om een hele speciale te kopen en dat wordt nu zo vaak zo hard rondgeschreeuwd dat beginners (zoals de mensen die vragen in dit topic) allemaal het idee hebben dat als ze geen "DAC kopen", ze iets missen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Waar zeg ik dat er geen digitaal naar analoog conversie moet gebeuren? Ik vind het nooit zo relaxed als er woorden in m'n mond gelegd worden. Luidsprekerkabels zijn ook overrated. Maar je hebt ze wel nodig.

Dat hele gezever om (losse) DAC's is de domste ontwikkeling van de audiofiele wereld. Ze zitten overal in, ze klinken allemaal hetzelfde en ze zijn allemaal goed. Het is het laatste apparaat waar je je zorgen om hoeft te maken.

Toch denkt elke tweede audiofiel dat het zeer belangrijk is om een hele speciale te kopen en dat wordt nu zo vaak zo hard rondgeschreeuwd dat beginners (zoals de mensen die vragen in dit topic) allemaal het idee hebben dat als ze geen "DAC kopen", ze iets missen.
Zo als ik dus! :? hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Jag

Ja zo gaat dat. Een vorm van "fear of missing out".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:11:
Wie helpt mij uit de droom? Ik heb een Marantz NR1605 receiver en wil die verbinden met mijn computer. Hoe kan ik dat het beste doen om dan ook gebruik te kunnen maken van de beste geluidskwaliteit? Ik heb net een nieuwe Sony WH-1000XM Bluetooth-koptelefoon aangeschaft en wil er natuurlijk optimaal van genieten. Kan ik dan het beste een Audiocast aansluiten op de Marantz? Of wat heb ik nog meer nodig jongens? Ik wil dus graag allemaal Flac gaan gebruiken en heb ik dan geen DAC converter meer nodig?
Ik heb je vraag afgesplitst naar een eigen topic. Het is op het forum niet de bedoeling om in andermans topic jouw vragen te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:11:
Wie helpt mij uit de droom? Ik heb een Marantz NR1605 receiver en wil die verbinden met mijn computer. Hoe kan ik dat het beste doen om dan ook gebruik te kunnen maken van de beste geluidskwaliteit? Ik heb net een nieuwe Sony WH-1000XM Bluetooth-koptelefoon aangeschaft en wil er natuurlijk optimaal van genieten.
Is de PC naar de Marantz aansluiten en de Sony één vraag of zijn het twee losse issues? Bluetooth op een receiver is puur om audio vanaf een Bluetooth apparaat naar de Marantz te sturen en dan over de aangesloten speakers te luisteren. Niet om een Bluetooth hoofdtelefoon aan te sluiten. Als je vanaf de PC muziek wilt luisteren over de Sony zal die twee rechtstreeks moeten koppelen en niet met de Marantz er tussen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 16:31
* knip *

Zie DM.

[ Voor 92% gewijzigd door S1NN3D op 20-03-2018 14:43 ]

Pagina: 1