Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• white00devil
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04 13:49
beste forumleden,

ik weet niet of deze vraag al ergens gesteld is anders kon ik het niet vinden maar:

nu zie ik 2 verschillende geheugenmodules te koop die bijna identiek lijken:

Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 = voor de 3000 een B =€ 178,95
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2L3000C15 = voor de 3000 een L = € 158,95

nu heb ik gegoogled en op corsair site zelf gekeken maar daar kennen ze de L versie niet eens.
heeft iemand een idee wat het verschil kan zijn want qua prijs zit dat er namelijk wel in...

Beste antwoord (via white00devil op 08-04-2018 12:16)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:37
Ik heb dezelfde vraag. Na onderzoek wat de B/L betekenen in de artikel naam ben ik er achter gekomen dat dit betrekking heeft op de revisie. De L zou dus nieuwer moeten zijn, je komt hem alleen nergens tegen.
Inmiddels is de L uitverkocht bij de goedkopere winkels, en is het prijsverschil al een stuk kleiner. Ik heb hem gelukkig al in huis. Ik zal zodra mijn MB ook binnen is mijn bevindingen m.b.t. XMP en behaalde snelheden/timings (i5 8400) terugkoppelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:37
Ik heb dezelfde vraag. Na onderzoek wat de B/L betekenen in de artikel naam ben ik er achter gekomen dat dit betrekking heeft op de revisie. De L zou dus nieuwer moeten zijn, je komt hem alleen nergens tegen.
Inmiddels is de L uitverkocht bij de goedkopere winkels, en is het prijsverschil al een stuk kleiner. Ik heb hem gelukkig al in huis. Ik zal zodra mijn MB ook binnen is mijn bevindingen m.b.t. XMP en behaalde snelheden/timings (i5 8400) terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnknownTweaker
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-07 19:12

UnknownTweaker

No time ? Don't do crime !

De " L " versie heeft Samsung B-die !

De andere ( zoals de C ) hebben Hynix !

Dus als je ze goed wilt overclocken ga dan voor de L versie !