Hoi hoi!
Ik heb in afgelopen 4 maand al 2 tweedehands auto's versleten. Bij aankoop helemaal perfect, maar als je een paar weken verder bent, valt ie zowat uit elkaar.
Mijn eerste auto was een goedkope (€450) Fiat Seicento uit 2000. Ik had hem nodig, want ik moest 100 km per dag rijden naar mijn eerste echte baan.
Vervolgens heb ik een beetje geld gespaard en een Opel Corsa uit 2002 gekocht voor €1000. Op zich een prima auto, maar een week na aankoop pleegde de versnellingsbak zelfmoord en nu komen er steeds meer gebreken (afstelbare lampen zijn niet meer afstelbaar, stuur is niet meer recht, koppeling verliest soms druk, dashboard valt soms weg etc).
Ik kan er nog wel een poosje mee doen, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke degelijke en betrouwbare auto kopen. Misschien kunnen jullie mij hier mee helpen?
Lijstje met eisen:
- Maximaal €2500 á €3000.
- Liefst van een autobedrijf binnen ~60 km van Emmen (als iets stuk is, wil ik niet naar de andere kant van Nederland rijden)
- Betrouwbaar (Japanner?)
- Niet lelijk (is per persoon verschillend, maar bv een knalgele Ford Ka vind ik oerlelijk)
- Klein (niet te klein, maar een beetje de grootte van een Corsa/Seicento. Dat vind ik een prima grootte)
- Airbags en ABS
- Liefst 3 deurs
- Minimaal 1.2 liter motor (de Seicento heeft een 1.1 en is niet vooruit te branden op de snelweg, de Corsa heeft 1.2 en is wel redelijk te doen)
- Goed onderhouden
Leuk om te hebben:
- ESP
- Airco
- Cruise control
- Zuinigheid (doe nu 1 op 13 met de Corsa)
- Sleutel met afstandsbediening
- ODB2
- Donker blauw metallic
Heel leuk om te hebben:
- Afneembare trekhaak
- Turbo
- Automaat
- Minder dan 175.000 km op de teller
Als ik deze post in de verkeerd board heb gestopt, mijn excuses!
Checklist
Ik heb in afgelopen 4 maand al 2 tweedehands auto's versleten. Bij aankoop helemaal perfect, maar als je een paar weken verder bent, valt ie zowat uit elkaar.
Mijn eerste auto was een goedkope (€450) Fiat Seicento uit 2000. Ik had hem nodig, want ik moest 100 km per dag rijden naar mijn eerste echte baan.
Vervolgens heb ik een beetje geld gespaard en een Opel Corsa uit 2002 gekocht voor €1000. Op zich een prima auto, maar een week na aankoop pleegde de versnellingsbak zelfmoord en nu komen er steeds meer gebreken (afstelbare lampen zijn niet meer afstelbaar, stuur is niet meer recht, koppeling verliest soms druk, dashboard valt soms weg etc).
Ik kan er nog wel een poosje mee doen, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke degelijke en betrouwbare auto kopen. Misschien kunnen jullie mij hier mee helpen?
Lijstje met eisen:
- Maximaal €2500 á €3000.
- Liefst van een autobedrijf binnen ~60 km van Emmen (als iets stuk is, wil ik niet naar de andere kant van Nederland rijden)
- Betrouwbaar (Japanner?)
- Niet lelijk (is per persoon verschillend, maar bv een knalgele Ford Ka vind ik oerlelijk)
- Klein (niet te klein, maar een beetje de grootte van een Corsa/Seicento. Dat vind ik een prima grootte)
- Airbags en ABS
- Liefst 3 deurs
- Minimaal 1.2 liter motor (de Seicento heeft een 1.1 en is niet vooruit te branden op de snelweg, de Corsa heeft 1.2 en is wel redelijk te doen)
- Goed onderhouden
Leuk om te hebben:
- ESP
- Airco
- Cruise control
- Zuinigheid (doe nu 1 op 13 met de Corsa)
- Sleutel met afstandsbediening
- ODB2
- Donker blauw metallic
Heel leuk om te hebben:
- Afneembare trekhaak
- Turbo
- Automaat
- Minder dan 175.000 km op de teller
Als ik deze post in de verkeerd board heb gestopt, mijn excuses!
Checklist
ThinkPadd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:53:
Toyota Yaris P1 ? Of iets ouder, maar niet minder betrouwbaar: Starlet
Of Corolla, maar is wel weer wat zwaarder dan een Yaris, dus duurder in wegenbelasting.
BroWohsEdis schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:10:
Subaru Justy/Daihatsu Sirion, zijn erg betrouwbare auto's, redelijke luxe en heel zuinig.
Ik heb mijne uit 2008 voor 1000 euro kunnen kopen met 90.000KM. Al was dit wel een gelukje.
frickY schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:27:
Ik mis hier de Mitsubishi Colt nog.
Vaak gereden door oudere echtparen die hem inruilen voor een Outlander. Beetje spartaans interieur maar functioneel. Motorisch zeer betrouwbaar en redelijk gunstige verhouding tussen gewicht en vermogen waardoor een 1.3 prima mee komt.
De CZT/Ralliart editie (met turbo) zou ik in dit prijssegment laten staan.
beyazz06 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:55:
Ik zou voor dat bedrag voor een leuke Seat Arosa gaan. Afhankelijk van de power die je wil zou je kunnen gaan voor de
- 1.4 60pk
http://link.marktplaats.nl/m1257695109
- 1.4 16v 101 pk
http://link.marktplaats.nl/m1265115361
MartijnA3 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:21:
109pk, met regensensor, lederen bekleding, climate control, cd wisselaar enz enz. Oh en een chromen uitlaatsierstuk, wat wil je nog meer?
https://www.autowereld.nl...019-26025022/details.html
Checklist is puur voor mezelf bedoeld, zodat ik ongeveer weet waar ik naar ga kijken zonder de hele topic op de schop moet zettenRob-T6 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:23:
ipv. een 323 zou je voor dat budget ook naar een Almera kunnen kijken,
Zijn redelijk vergelijkbaar, en bullitproof
Voorbeeld:
[ Voor 45% gewijzigd door Pilovali op 20-03-2018 11:29 ]