Op zoek naar goedkope 2de hands goede auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:22
Hoi hoi!

Ik heb in afgelopen 4 maand al 2 tweedehands auto's versleten. Bij aankoop helemaal perfect, maar als je een paar weken verder bent, valt ie zowat uit elkaar.

Mijn eerste auto was een goedkope (€450) Fiat Seicento uit 2000. Ik had hem nodig, want ik moest 100 km per dag rijden naar mijn eerste echte baan.
Vervolgens heb ik een beetje geld gespaard en een Opel Corsa uit 2002 gekocht voor €1000. Op zich een prima auto, maar een week na aankoop pleegde de versnellingsbak zelfmoord en nu komen er steeds meer gebreken (afstelbare lampen zijn niet meer afstelbaar, stuur is niet meer recht, koppeling verliest soms druk, dashboard valt soms weg etc).

Ik kan er nog wel een poosje mee doen, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke degelijke en betrouwbare auto kopen. Misschien kunnen jullie mij hier mee helpen?

Lijstje met eisen:
- Maximaal €2500 á €3000.
- Liefst van een autobedrijf binnen ~60 km van Emmen (als iets stuk is, wil ik niet naar de andere kant van Nederland rijden)
- Betrouwbaar (Japanner?)
- Niet lelijk (is per persoon verschillend, maar bv een knalgele Ford Ka vind ik oerlelijk)
- Klein (niet te klein, maar een beetje de grootte van een Corsa/Seicento. Dat vind ik een prima grootte)
- Airbags en ABS
- Liefst 3 deurs
- Minimaal 1.2 liter motor (de Seicento heeft een 1.1 en is niet vooruit te branden op de snelweg, de Corsa heeft 1.2 en is wel redelijk te doen)
- Goed onderhouden

Leuk om te hebben:
- ESP
- Airco
- Cruise control
- Zuinigheid (doe nu 1 op 13 met de Corsa)
- Sleutel met afstandsbediening
- ODB2
- Donker blauw metallic :)

Heel leuk om te hebben:
- Afneembare trekhaak
- Turbo
- Automaat
- Minder dan 175.000 km op de teller

Als ik deze post in de verkeerd board heb gestopt, mijn excuses!

Checklist
ThinkPadd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:53:
Toyota Yaris P1 ? Of iets ouder, maar niet minder betrouwbaar: Starlet
Of Corolla, maar is wel weer wat zwaarder dan een Yaris, dus duurder in wegenbelasting.
418O2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:52:
[...]
Al naar een Aygo/c1 gekeken?
BroWohsEdis schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:10:
Subaru Justy/Daihatsu Sirion, zijn erg betrouwbare auto's, redelijke luxe en heel zuinig. :)

Ik heb mijne uit 2008 voor 1000 euro kunnen kopen met 90.000KM. Al was dit wel een gelukje.
frickY schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:27:
Ik mis hier de Mitsubishi Colt nog.

Vaak gereden door oudere echtparen die hem inruilen voor een Outlander. Beetje spartaans interieur maar functioneel. Motorisch zeer betrouwbaar en redelijk gunstige verhouding tussen gewicht en vermogen waardoor een 1.3 prima mee komt.

De CZT/Ralliart editie (met turbo) zou ik in dit prijssegment laten staan.
beyazz06 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:55:
Ik zou voor dat bedrag voor een leuke Seat Arosa gaan. Afhankelijk van de power die je wil zou je kunnen gaan voor de
- 1.4 60pk
http://link.marktplaats.nl/m1257695109
- 1.4 16v 101 pk
http://link.marktplaats.nl/m1265115361
MartijnA3 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:21:
109pk, met regensensor, lederen bekleding, climate control, cd wisselaar enz enz. Oh en een chromen uitlaatsierstuk, wat wil je nog meer?

https://www.autowereld.nl...019-26025022/details.html
Rob-T6 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:23:
ipv. een 323 zou je voor dat budget ook naar een Almera kunnen kijken,
Zijn redelijk vergelijkbaar, en bullitproof
Voorbeeld:
Checklist is puur voor mezelf bedoeld, zodat ik ongeveer weet waar ik naar ga kijken zonder de hele topic op de schop moet zetten :)

[ Voor 45% gewijzigd door Pilovali op 20-03-2018 11:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:08

NoFearCreations

3DPrint the world!

Waarom altijd zo'n strikte/lage kilometer stand? Geeft geen enkel bewijs dat een auto dan wel goed is. Je kan beter een compleet ingevuld onderhoudsboekje hebben op een auto met 2.5ton, dan één zonder boekje en 1.5ton op de teller.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
NoFearCreations schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:48:
Waarom altijd zo'n strikte/lage kilometer stand? Geeft geen enkel bewijs dat een auto dan wel goed is. Je kan beter een compleet ingevuld onderhoudsboekje hebben op een auto met 2.5ton, dan één zonder boekje en 1.5ton op de teller.
Helemaal gelijk in, alleen gebeurd na 200k de meeste problemen. M'n ouders hebben in de jaren genoeg auto's versleten, en gemiddeld gezien kregen ze na 200k allemaal kuren. Hoewel hier en daar een uitschieter naar 300k en 400k er ook was. Ik zal de lage kilometerstand wel bij "heel leuk om te hebben" zetten.
Thanks voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
NoFearCreations schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:48:
Met grotere auto's deel ik dat idee, met die kleintjes niet zo'n gekke eis. Nu zie je die ook nauwelijks dus dat scheelt.

Al naar een Aygo/c1 gekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 19-03-2018 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Of Corolla, maar is wel weer wat zwaarder dan een Yaris, dus duurder in wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 16:09
Peugeot 107/Citroen C1/Toyota Aygo van een paar jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
yeehaw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:55:
Peugeot 107/Citroen C1/Toyota Aygo van een paar jaar oud?
Als je zo'n auto kan kopen voor minder dan €2500, dan kijk ik er graag naar.
ThinkPadd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:53:
Ik zet 'm op mijn checklist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 16:09
Hmm ik zie dat een beetje knappe variant rond de 3000 euro begint.

Mijn vriendin rijdt in een Volkswagen Fox. Dat zijn wel iets oudere autos, maar wat meer binnen budget. Daar staan er genoeg van, ook in omgeving Emmen.

Voorbeeldje:

https://www.autoscout24.n...47-3662-e053-e350040a2669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
yeehaw schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:02:
Hmm ik zie dat een beetje knappe variant rond de 3000 euro begint.

Mijn vriendin rijdt in een Volkswagen Fox. Dat zijn wel iets oudere autos, maar wat meer binnen budget. Daar staan er genoeg van, ook in omgeving Emmen.

Voorbeeldje:

https://www.autoscout24.n...47-3662-e053-e350040a2669
Heb heb de Fox regelmatig gezien, maar ik vind de achterkant zo "vrouwelijk".
Opzich een prima autootje, behalve het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Is dit ook wat? Voor €2950 heb je hier (https://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c1/39722521) een C1 van 2008, 2 eigenaren. Die €2950 is inclusief een afleverbeurt, nieuwe apk, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57

Yucon

*broem*

Een C2 is best ondergewaardeerd. Kwam voor een belangrijk deel omdat lange tijd de C1 wel wegenbelastingvrij was en de C2 niet. Een smart forfour is ook een prima keuze. Zit degelijk in elkaar en als we gaan hokjesdenken rijdt er toch wel een netter publiek in. Dat komt de kwaliteit van occasions ten goede.

Wat betreft die cilinderinhoud zou ik niet al te strak kijken. De exacte motor en de versnellingsbakverhouding is minstens zo belangrijk als de cilinderinhoud.

[ Voor 50% gewijzigd door Yucon op 19-03-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Wat dacht je van deze? https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Hoewel, als je de fox niets vindt valt deze waarschijnlijk om dezelfde reden af.

[ Voor 20% gewijzigd door Yucon op 19-03-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:40
Lekkere checklist.... veel eisen maar het bedrag wat je ervoor over hebt is een beetje aan de lage kant.

Ik zou zeggen check eens een audi a2. Waren ver hun tijd vooruit, de techniek zit zo'n beetje in elke VW,SEAT, Skoda of Audi uit die tijd. Oftewel lage onderhoudskosten. Mijn vrouw heeft er twee versleten (waarvan ik er 1 op de voorkant van een vrachtwagen heb gezet) en wij hebben er nooit grote problemen mee gehad. Daarnaast zit er eigenlijk verdomd veel relaxed opties op die een andere auto's uit dat bouwjaar praktisch niet hebben, voorbeeld; zone climate control. En ze zijn rete zuinig!!! Wat wil je nog meer.

Succes met de zoek tocht.

https://www.autotrack.nl/...Motorinhoud=&at-switch=on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kijk bv. 's naar de karretjes van Daihatsu, o.a. hier
De wegenwacht ziet ze bijna nooit, oerdegelijk, betrouwbaar en de kleinere modellen zijn een stuk zuiniger dan de Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 23:42
Heb onze vorige auto bij dit bedrijf gekocht, prima bevallen, dus misschien is dit wat?
http://autobedrijfvanvegg...lti-stuur-trekhaak-airco/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nog geen maand geleden heb ik in hetzelfde budget een auto gekocht en kan eigenlijk alleen zeggen dat je eisen onmogelijk zijn.

Je hebt voor dat budget klein en afgetrapt, groot en duur in gebruik of met een “alternatief” uiterlijk. Jou beste kans is denk ik een Daihatsu YRV.

De Audi A2 raad ik af vanwege onderhoud en eventuele reparaties zijn erg duur.

Onze keuze is trouwens een Ford Focus geworden uit 2006 met 215k op de teller. Duur in MRB, maar was erg scherp geprijsd. Volgende maand komt de APK en ontdek ik of het een goede koop was :X

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 19-03-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Fiat panda is ook wel oké voor dat geld

En ik zou de looks op de laatste plaats zetten. Dan koop je namelijk veel meer auto voor je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien een idee voor een Mazda 2. Betrouwbaar, rijdt prima, zuinig, komt wel goed mee met verkeer, ruim. Let wel op roest volgens mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Deveon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:45:
Nog geen maand geleden heb ik in hetzelfde budget een auto gekocht en kan eigenlijk alleen zeggen dat je eisen onmogelijk zijn.

Je hebt voor dat budget klein en afgetrapt, groot en duur in gebruik of met een “alternatief” uiterlijk. Jou beste kans is denk ik een Daihatsu YRV.

Onze keuze is trouwens een Ford Focus geworden uit 2006 met 215k op de teller. Duur in MRB, maar was erg scherp geprijsd. Volgende maand komt de APK en ontdek ik of het een goede koop was :X
Dan kun je beter een type 1 fase 2 kopen, betaal voor de mijne uit 2001 €43,- wegenbelasting per maand en die 1:13 van zijn 1.2 haal ik nog met mijn 1.8. Vind een knappe goed onderhouden 1.4 of 1.6 en je hebt een lichte en aardig grote/luxe auto.

Tot nu toe 2 stuks gehad, de eerste van 200k naar 315k gereden in 4 jaar en deze nu 1,5 jaar en van 140k naar 170k gereden. Los van normaal onderhoud vrij weinig problemen gehad. De eerste 5,5jaar geleden voor €800 gekocht (was niet iets mooiste) wel daarna nog wel voor €500 onderhoud aan heb laten doen. De tweede was compleet netjes onderhouden en 1,5 jaar geleden voor iets meer dan 2k aangeschaft.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
sven5010 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:07:
Is dit ook wat? Voor €2950 heb je hier (https://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c1/39722521) een C1 van 2008, 2 eigenaren. Die €2950 is inclusief een afleverbeurt, nieuwe apk, enz.
C1 vind ik een beetje te simpel
Yucon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:10:
Een C2 is best ondergewaardeerd. Kwam voor een belangrijk deel omdat lange tijd de C1 wel wegenbelastingvrij was en de C2 niet. Een smart forfour is ook een prima keuze. Zit degelijk in elkaar en als we gaan hokjesdenken rijdt er toch wel een netter publiek in. Dat komt de kwaliteit van occasions ten goede.

Wat betreft die cilinderinhoud zou ik niet al te strak kijken. De exacte motor en de versnellingsbakverhouding is minstens zo belangrijk als de cilinderinhoud.
C2 heeft een grote achterwerk
Clio vind ik meer voor omaatjes en momenteel rij ik in een 1.2 Corsa. Dat is ook een 1.2 Corsa, maar ik wil liever een auto met een beetje meer pk's (moet heul lang vol gas geven op de snelweg om een beetje op snelheid te komen).
Yucon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:17:
Wat dacht je van deze? https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Hoewel, als je de fox niets vindt valt deze waarschijnlijk om dezelfde reden af.
Yup.
inbedrijf schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:25:
Lekkere checklist.... veel eisen maar het bedrag wat je ervoor over hebt is een beetje aan de lage kant.

Ik zou zeggen check eens een audi a2. Waren ver hun tijd vooruit, de techniek zit zo'n beetje in elke VW,SEAT, Skoda of Audi uit die tijd. Oftewel lage onderhoudskosten. Mijn vrouw heeft er twee versleten (waarvan ik er 1 op de voorkant van een vrachtwagen heb gezet) en wij hebben er nooit grote problemen mee gehad. Daarnaast zit er eigenlijk verdomd veel relaxed opties op die een andere auto's uit dat bouwjaar praktisch niet hebben, voorbeeld; zone climate control. En ze zijn rete zuinig!!! Wat wil je nog meer.

Succes met de zoek tocht.

https://www.autotrack.nl/...Motorinhoud=&at-switch=on
Voor welk bedrag vind je dat ik een goede tweedehands auto kan kopen? Ik kan eventueel mijn budget wel verhogen (net zolang mijn Corsa het vol houd. Hij begint nu al overal te lekken). En over de A2? Lijkt op een hele speciale auto. Niet echt mijn ding.
Compunologist schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:26:
Kijk bv. 's naar de karretjes van Daihatsu, o.a. hier
De wegenwacht ziet ze bijna nooit, oerdegelijk, betrouwbaar en de kleinere modellen zijn een stuk zuiniger dan de Corsa.
Ik vind een Cuore wel een leuk autootje, alleen niet erg veel vermogen. Ik doe elke dag 100 km waarvan 95% op de snelweg. De wegenwacht ziet ook niet zo vaak een Lada, betekend niet dat ze oerdegelijk zijn ;)
MartijnA3 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:45:
Heb onze vorige auto bij dit bedrijf gekocht, prima bevallen, dus misschien is dit wat?
http://autobedrijfvanvegg...lti-stuur-trekhaak-airco/
Zie bovenstaand over een Clio.
Deveon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:45:

Welk bedrag denk dat het beste is? Ik kan altijd mijn budget wel verhogen.
418O2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:49:
Fiat panda is ook wel oké voor dat geld

En ik zou de looks op de laatste plaats zetten. Dan koop je namelijk veel meer auto voor je geld
Fiat Panda lijkt me een beetje een oma autootje.
itsalex schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:53:
Misschien een idee voor een Mazda 2. Betrouwbaar, rijdt prima, zuinig, komt wel goed mee met verkeer, ruim. Let wel op roest volgens mij.
Een Mazda 2 lijkt me een beetje te groot.

Sorry dat ik bijna iedereen zit af te kraken. Ik wil gewoon een auto aanschaffen waar van ik kan zeggen "kijk, da's mijn bakkie", en niet van "dóórlopen en vooral niet kijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Subaru Justy/Daihatsu Sirion, zijn erg betrouwbare auto's, redelijke luxe en heel zuinig. :)

Ik heb mijne uit 2008 voor 1000 euro kunnen kopen met 90.000KM. Al was dit wel een gelukje.

[ Voor 34% gewijzigd door BroWohsEdis op 19-03-2018 20:12 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou dan eerst eens een filter maken op marktplaats

60km omtrek
Minder dan 200.000km
Prijs 2200-2700
Bouwjaar na 2006
Gewicht tot 950kg

Bijvoorbeeld. Je bent zo selectief dat dit anders nergens heen gaat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:18
Wel een hele hoop eisen voor het geld.

Noem ook eens op wat je wel mooie auto's vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 19:05
Ik rijd alweer iets meer dan 2,5 jaar lang met een Suzuki Alto 1.0 uit 2003 voor 1.200 euro (had ongeveer 60K gelopen). Misschien niet mooi, maar wel zeer betrouwbaar gebleken. Heb er roadtrips mee gedaan door Europa á duizenden kilometers. Reed toen gemiddeld 1:20, maar dat was dan voornamelijk snelweg. Bij normaal, dagelijks, gebruik rijd ik er 1:18 mee. Gaat prima een berg (>10%) op bij >40 graden celcius (sure, niet met 140km/h, maar zolang dat geen vereiste is). Start altijd (direct) bij -10-15 graden celcius. Vooralsnog geen gebreken gehad. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flavius op 19-03-2018 20:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:42
Hmm... Ik vind de categorie 1000-3000 euro altijd een beetje moeilijk voor het aanschaffen van auto's. Voor mijn gevoel krijgt een auto van 3000 euro net zo makkelijk euvels als eentje van 1000. Het zijn immers allebei oude auto's. Met een auto van 1000 euro kun je echter 3 pogingen wagen. Blijkt hij brak, dan verkoop je hem of breng je hem naar de sloop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

418O2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:11:
Ik krijg flashbacks naar een recent soortgelijk topic. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17

Vaak gereden door oudere echtparen die hem inruilen voor een Outlander. Beetje spartaans interieur maar functioneel. Motorisch zeer betrouwbaar en redelijk gunstige verhouding tussen gewicht en vermogen waardoor een 1.3 prima mee komt.

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 19-03-2018 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
inbedrijf schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:25:

Ik zou zeggen check eens een audi a2. Waren ver hun tijd vooruit, de techniek zit zo'n beetje in elke VW,SEAT, Skoda of Audi uit die tijd. Oftewel lage onderhoudskosten.
Mijn tip, negeer bovenstaand volledig.

Voor 3K koop je alleen maar troep van VAG.

Zowat elk ander merk is betrouwbaarder, oftewel lage onderhoudskosten.

En stel je wensenlijst wat naar beneden bij. Koop een simpele auto (geen automaat, geen turbo) met een relatief lage km-stand en aantoonbare onderhoudshistorie.

De kans dat een motor of versnellingsbak kapot loopt is bij een hoge km-stand simpelweg veel groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

@Pilovali als je slim bent zou ik de eis laten vallen van binnen de 60KM en een betrouwbaar mannetje zoeken in de buurt die je onderhoud kan doen. Dan heb je al veel meer keuze.

Vooral als je toch al die strakke eisen hebt voor de rest. Gewoon de afstand laten vallen en lokaal een mannetje vinden of iemand die zoiets voor je kan onderhouden.

Anders zoiets?
https://www.autowereld.nl...eld-27249688/details.html

Of zoiets? Lekker kleurtje.

http://www.autotrader.nl/...e-prima-yrv-13i-16v-turb/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou voor dat bedrag voor een leuke Seat Arosa gaan. Afhankelijk van de power die je wil zou je kunnen gaan voor de
- 1.4 60pk
- 1.4 16v 101 pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 21:25

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:29

Just_I

What did you just say?

Pilovali schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:09:
Clio vind ik meer voor omaatjes en momenteel rij ik in een 1.2 Corsa. Dat is ook een 1.2 Corsa, maar ik wil liever een auto met een beetje meer pk's
Ik heb voorheen een Clio gerden en mijn oma een Corsa, mijn Clio had een 1.6 erin liggen met 110pk. Dat autootje had wel wat pit (0-100 in <10s, 190 km/h top) plus luxe (ACC, CC).

Zoiets als dit had ik.

Maar goed, over smaak valt te twisten natuurlijk.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
BroWohsEdis schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:10:

Zijn niet zo heel verkeerd. Komt op mijn lijstje.
418O2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:11:
Ik zou dan eerst eens een filter maken op marktplaats

60km omtrek
Minder dan 200.000km
Prijs 2200-2700
Bouwjaar na 2006
Gewicht tot 950kg

Ik ben kieskeurig, dat weet ik. Slechte gewoonte 8)7
WEBGAMING schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:12:
Wel een hele hoop eisen voor het geld.

Noem ook eens op wat je wel mooie auto's vind?
Hier is een lijstje met auto's die ik heb gezien op het internet en toegevoegd heb tot mijn favorieten: https://share.pilovali.nl/3d23bT9b.png
Flavius schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:12:
Ik rijd alweer iets meer dan 2,5 jaar lang met een Suzuki Alto 1.0 uit 2003 voor 1.200 euro (had ongeveer 60K gelopen). Misschien niet mooi, maar wel zeer betrouwbaar gebleken. Heb er roadtrips mee gedaan door Europa á duizenden kilometers. Reed toen gemiddeld 1:20, maar dat was dan voornamelijk snelweg. Bij normaal, dagelijks, gebruik rijd ik er 1:18 mee. Gaat prima een berg (>10%) op bij >40 graden celcius (sure, niet met 140km/h, maar zolang dat geen vereiste is). Start altijd (direct) bij -10-15 graden celcius. Vooralsnog geen gebreken gehad. :)
Iemand
De motor lijkt me te zwak. Ik klaag al met mijn 1.2. Ik wil gewoon lekker kunnen snelheid maken op de snelweg als ik ga invoegen.
Pyramiden schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:12:
Hmm... Ik vind de categorie 1000-3000 euro altijd een beetje moeilijk voor het aanschaffen van auto's. Voor mijn gevoel krijgt een auto van 3000 euro net zo makkelijk euvels als eentje van 1000. Het zijn immers allebei oude auto's. Met een auto van 1000 euro kun je echter 3 pogingen wagen. Blijkt hij brak, dan verkoop je hem of breng je hem naar de sloop.
Wat vind je een goed budget voor een fatsoenlijke auto? 3500?
frickY schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:27:

De Colt zet ik ook op mijn lijstje. Sommige varianten zijn heul vierkant van achteren, maar sommige zien er wel leuk uit.
123RR schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:36:
[...]

En stel je wensenlijst wat naar beneden bij. Koop een simpele auto (geen automaat, geen turbo) met een relatief lage km-stand en aantoonbare onderhoudshistorie.

De kans dat een motor of versnellingsbak kapot loopt is bij een hoge km-stand simpelweg veel groter.
De enige auto in de VAG dat mij leuk lijkt is een VW Polo, maar ik hoor wel veel klachten over VAG's.
Ik hoef echt geen automaat en turbo te hebben. Het is héél erg leuk als het erop zit, maar absoluut geen eis.
Touchdomex schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:48:
@Pilovali als je slim bent zou ik de eis laten vallen van binnen de 60KM en een betrouwbaar mannetje zoeken in de buurt die je onderhoud kan doen. Dan heb je al veel meer keuze.

Vooral als je toch al die strakke eisen hebt voor de rest. Gewoon de afstand laten vallen en lokaal een mannetje vinden of iemand die zoiets voor je kan onderhouden.

Anders zoiets?
https://www.autowereld.nl...eld-27249688/details.html

Of zoiets? Lekker kleurtje.

http://www.autotrader.nl/...e-prima-yrv-13i-16v-turb/
De Daihatsu Young RV is meer een MPV, beetje een familie auto. Iets te groot.
beyazz06 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:55:
- 1.4 60pk
- 1.4 16v 101 pk
Wel leuk. Komt ook op mijn lijstje.
Hee, die komt dicht bij mijn eisen. Wel aan de andere kant van het land, maar die komt zekers op mijn lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Pilovali schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Clio vind ik meer voor omaatjes
Gast, je rijdt een Corsa.
Een Mazda 2 lijkt me een beetje te groot.
Huh? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

-tom-562

Oliesjeik

Koop voor dat geld een Corolla model E11. Ik heb er eentje gekocht eind november met 330k op de teller voor 1100 euro. Inmiddels heb ik er al 12.000 km mee gereden. Gebruik (in de winter) 1:13, ik verwacht in de zomer makkelijk 1:14. Vlotte auto (115pk op 1000kg) en onverwoestbaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31
Als je budget het trekt daihatsu of c1 aygo 108 technisch zeer goed. Laat die eis 1,2 varen, een c1 0,9 is sneller dan een corsa 1,2.
Ik heb ze beide gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:18
Gooi ik het eens over een heel andere boeg, Mazda MX5?

https://www.autowereld.nl...top-27149206/details.html

Deze komt met hardtop, ziet er netjes uit, en een best lage km stand.
En een mazda, dus prima betrouwbaar.
Budget is wel krap voor een nette mx5.

Nog een tip, kijk op https://www.gaspedaal.nl/ als je dat nog niet gedaan had. Daar kan je meerdere sites vergelijken. Erg handig.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 19-03-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
En eventueel een fiat punfo of grande punto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
WEBGAMING schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:13:

Nog een tip, kijk op gaspedaal.nl als je dat nog niet gedaan had. Daar kan je meerdere sites vergelijken.
Zou ik toch niet doen... Ik denk dat er geen dorpels meer in die auto zitten...

Meer dan 3500. Mijn advies zou eerder zijn om een auto van 1000 te nemen dan eentje van 4000. De kans dat de motor in elkaar draait lijkt mij persoonlijk vergelijkbaar. Al moet ik zeggen dat die Daihatsu'tjes er wel erg aantrekkelijk uitzien. Leuke betrouwbare autotjes.

[ Voor 52% gewijzigd door Pyramiden op 19-03-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:47
Zelf heb ik een Mazda 323F Fastbreak 1.5 uit 2001 met inmiddels 235k op de teller. Prima ding, 1,5 jaar geleden gekocht voor 2700 euro. Niet al te groot, maar ook niet te klein (met de bank plat kan er gewoon een fiets in). Rijdt prima, kan vlot meekomen in het verkeer. Sindsdien zo'n 45.000 km gereden en in totaal ongeveer 600 euro aan onderhoud (apk, onderhoud, olie, kleine reparaties (remmen, ruitenwisservloeistofpomp), winterbanden (tweedehands), koplampen, ruitenwissers). Wel wat roest bij wielkast, maar bekend probleem bij deze auto. Motortechnisch nog perfect, kan er denk ik nog zo een ton bij rijden. Alleen verbruik is niet geweldig, schommelt beetje tussen 1:12 - 1:15.
Verzekering en wegenbelasting vallen ook wel mee, allebei iets van 35 euro/maand (1e auto, nu 1 schadevrij jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
109pk, met regensensor, lederen bekleding, climate control, cd wisselaar enz enz. Oh en een chromen uitlaatsierstuk, wat wil je nog meer?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die Civic uit je lijstje met favorieten vind ik een beetje een rare vergeleken met de rest. De 3-deurs zie je erg weinig met diesel, en aangezien de rest van je auto's benzine-exemplaren zijn valt hij wat uit de toon. De 1.7 CDTI is een vrij trage Isuzu motor. Pas vanaf de 2.2 is het een echte Honda. De Civic is volgens mij ook wat zwaarder/groter dan de rest van je opties.
Als je toch naar een Civic wil kijken moet je in die prijscategorie erg uitkijken voor exemplaren met iets te veel spoiler/sideskirts/grote uitlaten etc. Standaard exemplaren zijn wel goed. Als het budget het toelaat (ik vermoed het niet), is een benzine-uitvoering van een generatie nieuwer een stuk flitsender. Of misschien een hybride (oude type) of iets nieuwer type? Zijn super fijne rijswagens, maar minder zuinig dan het papier je wil doen geloven. Reken op 1:16

Persoonlijk zou ik met jouw omschrijving het eerst kijken naar een Daihatso Sirion 2 of Toyota Yaris.

@MartijnA3 De eerste Mazda 2 was min of meer een gefacelifte Demio. Dat is een redelijk grote blokkendoos zoals de Daihatso Young RV. De latere generaties zijn vergelijkbaar met een Ford Fiesta, en is ook qua maat erg vergelijkbaar daarmee. Die valt echter niet in budget.

Misschien nog handig om te vermelden; hoeveel rijd je per jaar? Je hebt nu meestal benzine-uitvoeringen, maar bij 100 km per dag (25.000 per jaar?) is diesel misschien ook wel interessant? Wegenbelasting is hoger, maar meestal zijn ze ook zuiniger en door meer koppel voelen ze vlotter aan.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 19-03-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
MartijnA3 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:11:
[...]

Gast, je rijdt een Corsa.

[...]

Huh? :?
Ik vind een Corsa geen oma auto, maar smaken verschillen :)
Ik kan ook verkeerd kijken. Zou je mij een linkje kunnen sturen naar de auto die je bedoeld? Misschien kijk ik naar een verkeerd model of zo.
-tom-562 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:12:
Koop voor dat geld een Corolla model E11. Ik heb er eentje gekocht eind november met 330k op de teller voor 1100 euro. Inmiddels heb ik er al 12.000 km mee gereden. Gebruik (in de winter) 1:13, ik verwacht in de zomer makkelijk 1:14. Vlotte auto (115pk op 1000kg) en onverwoestbaar
Op zich wel geinig, maar niet iets wat ik zoek.
leonbong schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:12:
Als je budget het trekt daihatsu of c1 aygo 108 technisch zeer goed. Laat die eis 1,2 varen, een c1 0,9 is sneller dan een corsa 1,2.
Ik heb ze beide gehad.
Bedoel je een C1 1.0i?
WEBGAMING schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:13:

Nog een tip, kijk op https://www.gaspedaal.nl/ als je dat nog niet gedaan had. Daar kan je meerdere sites vergelijken. Erg handig.
Op Gaspedaal kijk ik regelmatig, ik wou gewoon even kijken als andere mensen nog ideeën hebben.
Een MX5 is opzich wel een leuke auto, maar niet mijn stijl. Het is meer een sportieve auto. Tevens hoor ik veel klachten over de MX5.
Aggressor schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:13:
En eventueel een fiat punfo of grande punto?
Een Punto lijkt me wel leuk toe. Ik heb er ook geregeld een paar toegevoegd aan mijn favorieten, alleen veel mensen zeggen dat Fiat een slecht merk is. Ik heb 1 Fiat gehad en daar was zowat alles verroest.
FoxLenny schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:21:
Zelf heb ik een Mazda 323F Fastbreak 1.5 uit 2001 met inmiddels 235k op de teller. Prima ding, 1,5 jaar geleden gekocht voor 2700 euro. Niet al te groot, maar ook niet te klein (met de bank plat kan er gewoon een fiets in). Rijdt prima, kan vlot meekomen in het verkeer. Sindsdien zo'n 45.000 km gereden en in totaal ongeveer 600 euro aan onderhoud (apk, onderhoud, olie, kleine reparaties (remmen, ruitenwisservloeistofpomp), winterbanden (tweedehands), koplampen, ruitenwissers). Wel wat roest bij wielkast, maar bekend probleem bij deze auto. Motortechnisch nog perfect, kan er denk ik nog zo een ton bij rijden. Alleen verbruik is niet geweldig, schommelt beetje tussen 1:12 - 1:15.
Verzekering en wegenbelasting vallen ook wel mee, allebei iets van 35 euro/maand (1e auto, nu 1 schadevrij jaar).
Zou je een foto kunnen plaatsen hoe zo'n eentje je hebt?
MartijnA3 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:21:

Leuk. Ik heb vaker een 206 gezien. Ik vind het wel leuke auto's. Ik heb alleen idee als zo'n auto betrouwbaar is.
Hij komt zekers op mijn lijstje.
gwystyl schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:52:
Die Civic uit je lijstje met favorieten vind ik een beetje een rare vergeleken met de rest. De 3-deurs zie je erg weinig met diesel, en aangezien de rest van je auto's benzine-exemplaren zijn valt hij wat uit de toon. De 1.7 CDTI is een vrij trage Isuzu motor. Pas vanaf de 2.2 is het een echte Honda. De Civic is volgens mij ook wat zwaarder/groter dan de rest van je opties.
Als je toch naar een Civic wil kijken moet je in die prijscategorie erg uitkijken voor exemplaren met iets te veel spoiler/sideskirts/grote uitlaten etc. Standaard exemplaren zijn wel goed. Als het budget het toelaat (ik vermoed het niet), is een benzine-uitvoering van een generatie nieuwer een stuk flitsender. Of misschien een hybride (oude type) of iets nieuwer type? Zijn super fijne rijswagens, maar minder zuinig dan het papier je wil doen geloven. Reken op 1:16

Persoonlijk zou ik met jouw omschrijving het eerst kijken naar een Daihatso Sirion 2 of Toyota Yaris.

@MartijnA3 De eerste Mazda 2 was min of meer een gefacelifte Demio. Dat is een redelijk grote blokkendoos zoals de Daihatso Young RV. De latere generaties zijn vergelijkbaar met een Ford Fiesta, en is ook qua maat erg vergelijkbaar daarmee. Die valt echter niet in budget.
De Civic die ik toegevoegd heb in mijn favorieten was meer een "brainfart". Het zijn ongefilterde favorieten. Civic's lijken mij een beetje te groot voor mij.
De Sirion 2 lijkt inderdaad wel leuk. Yaris iets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:47
Pilovali schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:08:

[...]

Zou je een foto kunnen plaatsen hoe zo'n eentje je hebt?
Gewoon even een plaatje van internet:
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/m1by1krbxh8r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
[...]

Ik vind een Corsa geen oma auto, maar smaken verschillen :)
Ik kan ook verkeerd kijken. Zou je mij een linkje kunnen sturen naar de auto die je bedoeld? Misschien kijk ik naar een verkeerd model of zo.
Linkje zat erbij toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:23
Wat een toeval @Pilovali, ik wil mijn Toyota Starlet inruilen voor iets groters :P Is je waarschijnlijk te oud en heeft met 225k teveel kilometers gereden, maar dat bakkie is wel extreem betrouwbaar, goedkoop in de wegenbelasting en een stuk vlotter dan je zou denken. Heeft nog 13 maanden APK en is dealer onderhouden. Hou je nog de helft van je budget over voor leuke dingen :)

Maar serieus: tot 2,5k heb ik niet het idee dat occasions veel betrouwbaarder worden. Ik zou goedkope barrels blijven rijden totdat je er eentje tegen komt die nog jaren mee kan. Dan moet je echter wel het 'nice to have' lijstje schrappen :P
Pilovali schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:37:
- Niet lelijk (is per persoon verschillend, maar bv een knalgele Ford Ka vind ik oerlelijk)
Buiten dat ze inderdaad oerlelijk zijn is het wel een prima woordgrapauto; de Ford Kaas.

[ Voor 19% gewijzigd door Richh op 19-03-2018 22:47 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

[...]

Een Punto lijkt me wel leuk toe. Ik heb er ook geregeld een paar toegevoegd aan mijn favorieten, alleen veel mensen zeggen dat Fiat een slecht merk is. Ik heb 1 Fiat gehad en daar was zowat alles verroest.
Een punto is best wel een goed idee. En roest is makkelijk. Dat zie je direct als hij op een brug staat, dus in dat is gewoon een kwestie van eentje zonder roest zoeken. En dan netjes een paar tientjes in ML roestbescherming investeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

allemaal auto's van 2010 en nieuwer, in de regio Emmen €2500,- / €3500,-

60 stuks

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:40
Tja, goed onderbouwd verhaal |:( , de opties die jij geeft kun je ook prima vinden bij VAG. Dat jij een hekel hebt aan VAG kan de TS niet zoveel mee..... :F
123RR schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:36:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
inbedrijf schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:53:
Tja, goed onderbouwd verhaal |:( , de opties die jij geeft kun je ook prima vinden bij VAG. Dat jij een hekel hebt aan VAG kan de TS niet zoveel mee..... :F

[...]
Nee, heb er geen hekel aan, gewoon statistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Touchdomex schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:48:
Heb je bovenstaand tip gelezen?

Met budget tot EUR 2.5k is het ook bij de vakgarage "garantie tot aan de deur" - zoals je al met de versnellingsbak van je Corsa ervaren hebt. Je zult hoe dan ook uurtje factuurtje onderhoud en reparaties moeten betalen. Het boeit dus niets waar je de auto koopt. Dat scheelt omdat je nogal in een uithoek woont dus de keuze in de buurt zal beperkt zijn.

Sowieso, imho kun je in deze categorie beter bij particulieren kopen. Alle voorraad van garages komt van inruil, en mensen die oude brikken rijden ruilen ze echt pas in als ze 'op' zijn. Ik weet iig wat ik alkemaal ingeruild heb en daar wil je echt niet in terecht komen... Een garagist stopt er even wat olie in en gooit het door de wasstraat, maar gaat echt geen structurele gebreken oplossen of garantie bieden. Wel gooit hij er een mooie marge overheen. Particulier heb je natuurlijk ook geen garanties, maar zit je niet de marge van een garage te betalen. Meer brik voor je geld dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
Voorbeeld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:42
Jij hebt https://www.mijnautocoach.nl/ nodig. Niet een topic op tweakers.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
dion_b schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Heb je bovenstaand tip gelezen?

Met budget tot EUR 2.5k is het ook bij de vakgarage "garantie tot aan de deur" - zoals je al met de versnellingsbak van je Corsa ervaren hebt. Je zult hoe dan ook uurtje factuurtje onderhoud en reparaties moeten betalen. Het boeit dus niets waar je de auto koopt. Dat scheelt omdat je nogal in een uithoek woont dus de keuze in de buurt zal beperkt zijn.

Sowieso, imho kun je in deze categorie beter bij particulieren kopen. Alle voorraad van garages komt van inruil, en mensen die oude brikken rijden ruilen ze echt pas in als ze 'op' zijn. Ik weet iig wat ik alkemaal ingeruild heb en daar wil je echt niet in terecht komen... Een garagist stopt er even wat olie in en gooit het door de wasstraat, maar gaat echt geen structurele gebreken oplossen of garantie bieden. Wel gooit hij er een mooie marge overheen. Particulier heb je natuurlijk ook geen garanties, maar zit je niet de marge van een garage te betalen. Meer brik voor je geld dus.
M'n vader is vroeger monteur geweest en is wel goed met auto's. De eerste twee auto's waren van een particulier en ik vermoed dat ik bij een garage meer kwaliteit kan verwachten. Ik wil best mijn budget verhogen, dat is geen probleem.
Rob-T6 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:23:
Voorbeeld:
Ziet er leuk uit, maar beetje te groot. Ik voeg hem toe aan de lijst.
Topic op Tweakers kost niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 13:24
Yucon schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:46:
[...]

Een punto is best wel een goed idee. En roest is makkelijk. Dat zie je direct als hij op een brug staat, dus in dat is gewoon een kwestie van eentje zonder roest zoeken. En dan netjes een paar tientjes in ML roestbescherming investeren.
Punto is prima, maar loop om de 1.3 multijet diesel heen, zijn opgekocht omdat ze WB-vrij waren en gebruikt als boodschappen autootjes, buiten dat zijn het gewoon flinke probleem blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Pilovali schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:06:

De Colt zet ik ook op mijn lijstje. Sommige varianten zijn heul vierkant van achteren, maar sommige zien er wel leuk uit.
De jongere Colts (Edition Two) hebben een sportievere voor- en achterkant dan de oudere
De Space Star heeft wat rondere vormen als je dat mooier vind. Is wel wat kleiner van binnen. Verder vergelijkbaar, maar minder aanbod.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 20-03-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 20:16
Toyota Starlet is natuurlijk al genoemd, ruim binnen je budget te krijgen en dan 1000 euro achter de hand houden voor slijtage onderdelen, kan je weer jaren verder. Je mist dan wel zaken als airco (zeer zeldzame optie) en passagiers airbag (nog zeldzamer), maar ze staan wel als betrouwbaar te boek (er rijden er niet voor niets nog zoveel van rond) ... ook binnen je budget als automaat te krijgen al moet je dan wel de traagheid op de koop toe nemen :)

Nog niet genoemd de Suzuki Ignis Sport, apart ding om te zien, maar binnen je budget wel een betrouwbare, goedkoop te rijden vlotte wagen met goede uitrusting (incl Recaro's :P).

[ Voor 22% gewijzigd door Speedy op 20-03-2018 12:32 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Pilovali schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:10:
[...]

M'n vader is vroeger monteur geweest en is wel goed met auto's. De eerste twee auto's waren van een particulier en ik vermoed dat ik bij een garage meer kwaliteit kan verwachten. Ik wil best mijn budget verhogen, dat is geen probleem.
Daar zou ik je verwachtingspatroon op bijstellen. Een garage is meestal duurder dan een particulier, en garantie heb je simpelweg niet bij dit budget. De kans op ellende is net zo groot bij een garage, helemaal als hij een beetje louche blijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Bedankt voor de feedback, mensen!

[ Voor 25% gewijzigd door Pilovali op 24-03-2018 14:26 ]

Pagina: 1