Hoe projecteer je de BIOS op een ander scherm?|Acer Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-04-2024
Mijn vraag
Ik zou graag willen weten hoe ik de BIOS van mijn laptop op een secundair scherm kan projecteren, omdat het scherm kapot is. Mijn plan was om een Linux distro te installeren op mijn laptop, maar dat kan dus op deze manier niet, omdat ik de BIOS niet normaal kan zien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een Acer laptop, moederbord Acer Aspire V5-531 (CPU Socket - U3E1). FastBoot of SecureBoot is ingeschakeld, ik kan niet in de BIOS komen tenzij ik in de Windows boot options ben, en zo naar de BIOS ga. Ik kan dan natuurlijk via de boot options van Windows direct starten vanaf een USB-stick, maar dan kan het niet meer als ik Ubuntu op de harde schijf geïnstalleerd heb (denk ik).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gegoogled op het moederbord en een paar toetsencombinaties geprobeerd in de bios, alleen die werkten niet. Ook haal ik liever niet de laptop uit me kaar om het scherm te unpluggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je ubuntu als uefi heb installeerd dan krijg je vaak wel een optie om de bios in te gaan.

Daarnaast kun je natuurlijk fastboot uitzetten en gewoon met F2 naar de bios gaan. Volgens mij activeert elke laptop wel een extern scherm als je hem aansluit, helemaal als je daarna de laptop dichtklapt

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
Kees schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:42:
Als je ubuntu als uefi heb installeerd dan krijg je vaak wel een optie om de bios in te gaan.

Daarnaast kun je natuurlijk fastboot uitzetten en gewoon met F2 naar de bios gaan. Volgens mij activeert elke laptop wel een extern scherm als je hem aansluit, helemaal als je daarna de laptop dichtklapt
En hoe zet ik FastBoot dan uit? Omdat dat eerste scherm niet werkt kan ik sowieso niet in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De meeste laptops mirroren het biosscherm naar de externe monitor, helemaal als de laptop dichtgeklapt it

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
Die van mij niet.):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 19:51

Neus

www.zenaconsult.com

Fn + F5 Display toggle Switches display output between the display screen, external monitor (if connected) and both.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
Neus schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:19:
Fn + F5 Display toggle Switches display output between the display screen, external monitor (if connected) and both.
Ik testte het even toen ik nog niet in de bios zat, ik kan wel van secundair naar\primair schakelen, maar andersom niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vziw is FastBoot een Windows optie en geen UEFI instelling. Waarschijnlijk is @Kees in de war met Secure Boot.

Maar zolang je scherm open staat, zal daar altijd het UEFI/BIOS menu op getoond worden. Ik heb nog geen laptop gezien waar het tegelijk op de laptop als een extern scherm werd getoond. En afhankelijk van de laptop hardware zal het nooit op een externe monitor getoond worden omdat die aan de tweede videokaart is aangesloten en het BIOS/UEFI deze niet initialiseert hiervoor.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1