Acer predator vs Asus ROG Swift

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sohopunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-08-2025
Beste Tweakers,

Ik bekijk en lees allerlei reviews en staar me suf op vergelijkingstabellen maar kom er maar niet uit.

Na lang overwegen en een hoop uitsluiten ben ik op twee opties uitgekomen voor een nieuw beeldscherm, namelijk:

Acer XB271HU (TN)
of
ASUS ROG Swift PG278QR

Beiden schermen hebben zeer vergelijkbare specificaties: 27", TN, 1440p, G-Sync, 165Hz en 1ms reactietijd.

De Acer kun je vinden vanaf € 579,-, terwijl je voor de Asus iets meer neerlegt: € 649,-. Is dit prijsverschil te rechtvaardigen? Hebben jullie ervaring met een of twee van de schermen en wat zouden jullie adviseren (en waarom)?

Alle reacties

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Dit betreft ongetwijfeld hetzelfde paneel, gezien de verschillen tussen de testwaarden op HWI binnen de meetafwijking vallen. Het verschil zit hem dus in de afwerking. Hierin staat Acer normaal gesproken niet super bekend, maar het gaat om margeverschillen. De Acer vind ik wel oprecht superlelijk, maar dat is vast persoonlijk.

Kortom, nee, dat prijsverschil is niet te rechtvaardigen.

• sohopunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-08-2025
lactaxative schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:45:
Dit betreft ongetwijfeld hetzelfde paneel, gezien de verschillen tussen de testwaarden op HWI binnen de meetafwijking vallen. Het verschil zit hem dus in de afwerking. Hierin staat Acer normaal gesproken niet super bekend, maar het gaat om margeverschillen. De Acer vind ik wel oprecht superlelijk, maar dat is vast persoonlijk.

Kortom, nee, dat prijsverschil is niet te rechtvaardigen.
Mee eens, Asus ziet er beter uit. Uit de reviews maak ik ook op dat het bedieningspaneel van de Asus en de extra opties (zoals crosshair, fps counter, timer) een leuke toevoeging zijn, wellicht dat dit er (mede) voor zorgt dat de prijs iets hoger is.

Denk dat beide schermen wel tot het topsegment behoren binnen deze klasse en er geen 'slechte' keuze is. Kiezen is alleen zo moeilijk 8)7