Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Mijn huidige computer is toe aan vervanging. Met het oog op de toekomst ben ik van plan om een laptop aan te schaffen. Over 2 jaar ga ik studeren en wil ik de laptop graag voor de studie gaan gebruiken. Omdat ik nogal veel doe op mijn computer, mag de laptop best wat kosten. Echter, stel ik wel veel eisen aan een computer. Graag zou ik jullie advies willen hebben (eventueel ervaringen) over de keuze van een goede laptop.

Ik gebruik mijn huidige computer dagelijks. Ik maak veel muziek op de computer en bewerk af en toe foto's en films. Graag zou ik dit zonder problemen willen voortzetten op mijn laptop. Wel zit ik nog in dubio of ik voor een wat kleiner beeldscherm wil gaan (13, 14 inch > makkelijk tijdens lessen) of een wat groter beeldscherm (15 inch). Graag hoor ik jullie ervaringen. De laptop die ik voor ogen heb ziet er als volgt uit:

CPU: i7 7th of 8th gen (liefst quad-core)
RAM: 16 GB
Beeldscherm: Full HD of 4k (touchcreen is een optie), 13/14 of 15 inch (zie hierboven)
GPU: Het liefst een ''externe'' grafische kaart (2 of 4 GB) (geen Intel HD)
Opslag: Minimaal 512 GB SSD

Ik hoop dat ik een beetje een indicatie heb kunnen geven over mijn wensen. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en/of tips.

Als laatste wilde ik nog wat extra's vragen. Een paar dagen geleden hoorde ik in een video van Linus Tech Tips (LG Gram review) het volgende. Hij had het over de LG Gram en benoemde dit de beste laptop om van deze tijd te kopen, maar de MacBook kwam nog steeds op nummer 1. Wat is jullie mening over Macs, zijn ze het geld echt waard, is overstappen van Windows naar Mac echt een mogelijke stap?

Ik hoor graag meer van jullie,

Jelle Kouters

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Wat is je budget? Gebonden aan os?

...

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:25

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Verwijderd

Topicstarter
@koentjuh1987 Budget maakt op dit moment niet uit, gaat puur even om de mogelijkheden. Ik ben redelijk gewend aan Windows, maar sta open voor verandering naar bijv Mac.

Grt Jelle

Verwijderd

Topicstarter
@Ludwig005
Bedankt voor de link, ik ga eens rondkijken op de website.

Grt Jelle

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
dan zou dit al een aardige shortlist voor je zijn:
categorie: Laptops

...

Pagina: 1