Ik heb al geruime tijd problemen met het verbinden met Google servers via mobiele netwerken (4G/3G), via Wifi (ook via hotspot van werk telefoon) heb ik nergens last van. Het gekke is echter, dat het probleem zich niet altijd voordoet, soms kan ik wel verbinding maken via 4G.
Het probleem:
vaak geen verbinding met Google servers via 3G/4G: Maps, Gmail, Play Store etc. Andere apps (inclusief Chrome) maken wel verbinding met de server/het internet. Via wifi geen problemen.
Telfoon:
Lenovo P2 (in NL gekocht), Android 7.0
Provider/netwerk:
Vodafone - Red Pro Elite
Wat heb ik al geprobeerd:
Meerdere malen het probleem gegoogled, niemand kunnen vinden met het zelfde ov een vergelijkbaar probleem. Gespeeld met de instellingen van het toestel die effect kunnen hebben op internet verbindingen, zonder effect. Batterij en data besparingsinstelling uitgezet (voor zover ze aan stonden). Meerdere system updates.
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet waar dit aan kan liggen?
Het probleem:
vaak geen verbinding met Google servers via 3G/4G: Maps, Gmail, Play Store etc. Andere apps (inclusief Chrome) maken wel verbinding met de server/het internet. Via wifi geen problemen.
Telfoon:
Lenovo P2 (in NL gekocht), Android 7.0
Provider/netwerk:
Vodafone - Red Pro Elite
Wat heb ik al geprobeerd:
Meerdere malen het probleem gegoogled, niemand kunnen vinden met het zelfde ov een vergelijkbaar probleem. Gespeeld met de instellingen van het toestel die effect kunnen hebben op internet verbindingen, zonder effect. Batterij en data besparingsinstelling uitgezet (voor zover ze aan stonden). Meerdere system updates.
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet waar dit aan kan liggen?