Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe game-pc excl. gpu

Pagina: 1
Acties:

• Binkie180
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-11 08:01
Hallo Tweakers!

Na ruim 5 jaar is het tijd voor een nieuwe PC. Het systeem dat ik toen gekocht heb was al een middenmoter en begint nu echt op te raken. (Problemen zoals niet kunnen opstarten, bureaublad kan niet gevonden worden etc etc.)

Behalve het upgraden van mijn videokaart (GTX660Ti naar GTX1080) en het toevoegen van een geluidskaart heb ik verder niks aan mijn pc gedaan.

Omdat er in de laatste BBG geen high-end Intel game-pc was opgenomen heb ik zelf een systeem samengesteld. Echter ben ik niet helemaal zeker over bepaalde onderdelen en zou ik graag jullie feedback daarover hebben.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming! Nu vooral PUBG. Ik speelde ook veel BF, maar ben afgeknapt op het WW1 thema. Als er in de toekomst weer een moderne shooter uitkomt moet mijn nieuwe pc deze zonder problemen aankunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1250 en €1500. GPU heb ik al zoals gezegd. Ik kan het systeem zelf in elkaar zetten, echter ben ik geen held in kabel management, dus als er een winkel is die dit voor weinig geld doet heb ik daar weinig problemen mee. :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee:
GPU: Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-Gaming
Geluidskaart: Asus Xonar Phoebus Solo
SSD: Crucial MX100 256GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem zoals ik het in gedachten heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 247,98€ 247,98
1ASRock Z370 Extreme4€ 155,-€ 155,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Fractal Design Meshify C€ 74,90€ 74,90
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Fractal Design Dynamic X2 GP-12 Zwart, 120mm€ 7,95€ 7,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 165,50€ 165,50
1be quiet! Straight Power 11 550W€ 98,-€ 98,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 103,95€ 103,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 996,19

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Behalve de CPU heb ik verder niet echt voorkeuren. Als er dingen voor weinig geld beter kunnen of ik ergens op kan besparen sta ik daar natuurlijk voor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet minimaal weer een jaar of 5 meegaan en ik wil in de toekomst een 34" ultrawide 3440* scherm gaan toevoegen met een refreshrate van minimaal 100Hz en resolutie van 3440x1440.

Ga je overklokken?
Om in de toekomst wat langer met het systeem door te kunnen gaan ben ik dit wel van plan. Vandaar ook de keuze voor een "K" processor en een "Z" moederbord.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral opzoek naar de gulden middenweg haha. De beste prestaties voor de lange termijn zonder dat het heel veel extra kost!

[ Voor 44% gewijzigd door Binkie180 op 17-07-2018 16:28 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Dingen als niet kunnen opstarten duidt niet op oude spullen, maar kapotte spullen. Misschien dat een schone Windows installatie helpt.
Zet even je lijstje in de PriceWatch, dat leest makkelijker.

De i7-8700K biedt weinig voordeel over de i5-8600K voor gaming.
Wil je echt een waterkoeler? Een goede luchtkoeler zal vergelijkbare prestaties hebben.
Een NVME SSD (de 960) heeft geen voordelen bij gaming. Ik zou een 500 GB M.2 SATA SSD nemen.
Het schijnt dat je Windows voor erg weinig kan krijgen als je goed Googlet (25 euro ofzo).

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Binkie180 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:43:
Hallo Tweakers!

Na ruim 5 jaar is het tijd voor een nieuwe PC. Het systeem dat ik toen gekocht heb was al een middenmoter en begint nu echt op te raken. (Problemen zoals niet kunnen opstarten, bureaublad kan niet gevonden worden etc etc.)
Dat klinkt als een gevalletje Windows opnieuw installeren?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1250 en €1500. GPU heb ik al zoals gezegd. Ik kan het systeem zelf in elkaar zetten, echter ben ik geen held in kabel management, dus als er een winkel is die dit voor weinig geld doet heb ik daar weinig problemen mee. :)
Vind je 70 euro veel of weinig geld?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee:
GPU: Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-Gaming
Geluidskaart: Asus Xonar Phoebus Solo
SSD: Crucial MX100 256GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem zoals ik het in gedachten heb:

Behuizing: Fractal Design Define R5 Zwart Window
CPU: Intel Core i7-8700K Boxed
Moederbord: Asus ROG Strix Z370-H Gaming
Geheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
SSD: Samsung 960 EVO 250GB
HD: Seagate Barracuda, 2TB
CPU Koeler: NZXT Kraken X62 (met AM4 support)
Voeding: Corsair RM750x (2018)

Totaalprijs: € 1.359,90

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Behalve de CPU heb ik verder niet echt voorkeuren. Als er dingen voor weinig geld beter kunnen of ik ergens op kan besparen sta ik daar natuurlijk voor open.
Voeding kan prima naar 450 of 550 watt.

Rest is door @SpeedQber gezegd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet minimaal weer een jaar of 5 meegaan en ik wil in de toekomst een 34" ultrawide scherm gaan toevoegen.
34" ultrawide is leuk en aardig, maar wij zijn meer geinteresseerd in de resolutie en refresh rate.

• Binkie180
SpeedQber schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:54:
Dingen als niet kunnen opstarten duidt niet op oude spullen, maar kapotte spullen. Misschien dat een schone Windows installatie helpt.
Zet even je lijstje in de PriceWatch, dat leest makkelijker.

De i7-8700K biedt weinig voordeel over de i5-8600K voor gaming.
Wil je echt een waterkoeler? Een goede luchtkoeler zal vergelijkbare prestaties hebben.
Een NVME SSD (de 960) heeft geen voordelen bij gaming. Ik zou een 500 GB M.2 SATA SSD nemen.
Het schijnt dat je Windows voor erg weinig kan krijgen als je goed Googlet (25 euro ofzo).
Verse Windows installatie heb ik al een aantal keer gedaan, problemen blijven terugkomen helaas.

Lijstje stond in de pricewatch, alleen op prive, heb hem openbaar gemaakt.

Samsung 860 EVO ipv de 960 is bijvoorbeeld een betere optie?

Waterkoeler leek me handig vanwege de gedachte om te overclocken. Als luchtkoelers net zo goed werken is switchen voor mij geen probleem.

Zal de zoekmachine eens aanslingeren!

Bedankt!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 18:13
Zet je producten even in een wenslijstje. Dat leest en vergelijkt een stuk fijner.
Moederbord naar: pricewatch: ASRock Z370 Extreme4
Meer VRM fasen en betere mosfets, allebei dikke plus als je gaat overklokken.
960 EVO uit je lijst. Veranderen naar MX500 of 860, NVME heeft geen meerwaarde voor games. Nada, nul.
Waterkoeling is een van de beste die je kan kiezen, maar alsnog niet beter dan een Noctua NH-D15.
Voeding kan naar 550Watt, dat is voldoende als je nog wilt overklokken: pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W
Wil je een beetje besparen, dan kun je de Seasonic kiezen.
Kast zou ik ook veranderen. De R5 is lomp en het is een plastic window. Kijk naar de volledige line up van Fractal Design, ze hebben prachtige kasten van goede kwaliteit, waar jij dan net de minste van hebt gekozen.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
@Binkie180 We bedoelen eigenlijk een PW lijstje in de openingspost. Ga naar je wenslijst, klik op 'Genereer RML', kopieer, wijzig je openingspost en zet het lijstje erin.

Een 860 of MX500 is beter ja.
Vergeet je resolutie/refresh rate niet te melden, deze info kan ook in je openingspost.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
De kast is ieder zijn eigen smaak, maar ik vind de pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG ook wel benoemingswaardig. Ziet er ook wat leuk uit. :+

Als moederbord raadt in die prijsklasse de pricewatch: ASRock Z370 Extreme4 eerder aan. betere VRM (en nog wat zaakjes die iets the technisch voor mij zijn), (bijna) dezelfde features en het scheelt je een paar tientjes.

Bij het gamen en/of algemeen gebruik zal je geen verschil merken tussen en NVMe en een (sata) SSD. Die verschil merk je meestal wel bij benchmarks en echt zwaar gebruik (bijv. workstation/industry/rendering(?)), misschien die 1 seconde extra laden. :9 Ik zou een 500GB SSD ernaast nemen voor je games, kan je de NVMe voor de rest houden, of één grotere SSD nemen. Zoals de pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB of iets groters naar smaak pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB.

Voor je voeding is een 550 Watt wel genoeg voor 1 (single) videokaart en een overclock. Zoals de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W, pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold of pricewatch: Corsair RM550x Zwart. Je kan de plank niet mis slaan met een van de deze, de Be Quiet! is echter wel een stuk stiller in mijn beleving and wat minder stuggere kabels.

verder ziet het er prima uit. :D

• Binkie180
Heb alle reacties inmiddels verwerkt in mijn wenslijst en de opening post bijgewerkt.

Moet zeggen dat ik de kleinere voeding niet had verwacht, dacht altijd dat overclocken veel meer vermogen zou kosten.

De kast staat voor mij nog niet vast. Ik heb gekozen voor een window vanwege de vele lichtgevende elementen en de NZXT koeling. De Noctua is niet moeders mooiste dus misschien maar kiezen voor de dichte variant of een hele andere kast.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
Licht eraan of je alleen de CPU gaat overklokken en hoe ver je het wilt pushen natuurlijk. Maar de 550 Watt voeding is meer dan zat in de meeste gevallen.

Er is ook een non-window variant van mijn eerst genoemde kast keuze pricewatch: Fractal Design Meshify C, maar zoals ik eerder zei is een kast ieders eigen smaak en/of interieur (passend) keuze. :)

edit: als je het overweegt (meshify), dan raadt ik aan om een extra fan erbij te kopen voor de front intake. komt met twee fans (120mm) out-of-the-box.

[ Voor 16% gewijzigd door rain2reign op 19-03-2018 16:43 ]

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 18:13
Window of niet is een eigen keuze natuurlijk, maar de R6 is al uit. Ik heb zelf de Fractal Design Define S. Zelfde grootte als de R5, maar zonder de HDD bays, die voor jou ook totaal nutteloos zijn. Ik zou zelf voor de Meshify C gaan, windowed of niet. Deze heeft de beste airflow namelijk.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Pagina: 1