Volledig geluiddichte koptelefoon gezocht, ook indien uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eline88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Hoi

Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes/een nieuwe hoofdtelefoon maar weet niet of er iets bestaat dat aan mijn eisen voldoet.
1. Volledig geluidsdicht indien muziek aan. Dus dat je echt alleen muziek hoort en nul omgevingsgeluiden; volledige afsluiting dus. Ik hoorde dat de koptelefoons met Noise cancelling van Bose wel goed omgevingsgeluiden filteren maar dat als iemand die naast je zit tegen je praat je dit nog gewoon kan horen. Dat wil ik juist niet.
2. Volledig afsluiting indien muziek uit. Ik zit in een soms lawaaiige kantooromgeving. Soms zet ik mijn muziek op om dat af te sluiten maar soms wil ik juist geen muziek op maar volledige stilte zodat ik me optimaal kan concentreren. Ik wil dus ook als het geluid uit staat volledige stilte, dus dat de oortjes/koptelefoon fungeert als van die slaapoordopjes die al het geluid volledig afsluiten. In theorie zou ik ook los van die slaapoordopjes kunnen kopen als ik me wil afsluiten maar ik wil ook snel koptelefoon op en af kunnen zetten als ik wel even een collega wil spreken.
Alvast bedankt

Groet

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
De sony WH-1000xm2 getest in media markt vandaag, Als er één koptelefoon een goede noicecancelling heeft dan is het die wel. nog beter dan de bose QC35II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf een Sony MDR-1000X en hoewel de noicecancelling heel goed is, is het zeker niet 100%. In de trein kan ik zelfs de aankondigingen van de conducteur nog verstaan, zolang de muziek niet aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
Actieve noisecanceling kan nooit al het geluid wegfilteren omdat de electronica daar gewoon niet snel genoeg voor is. Dus ja in het vliegtuig kan je de constante motorgeluiden wegfilteren maar niet het geluid van je buurman die je iets vraagt.

Passieve noisecanceling kan dat beter maar volledig geluidsdicht is niet realistisch.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan zou ik eerder naar iets als otoplastieken kijken. Te krijgen bij een winkel in gehoorapparaten.
Zijn er voor verschillende doeleinden. Of ze ook met ingebouwde speakers komen kan ik je niet zeggen, maar zal vast wel te krijgen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
The Eagle schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:39:
Dan zou ik eerder naar iets als otoplastieken kijken. Te krijgen bij een winkel in gehoorapparaten.
Zijn er voor verschillende doeleinden. Of ze ook met ingebouwde speakers komen kan ik je niet zeggen, maar zal vast wel te krijgen zijn.
Klopt, in Nederland is er deze, die verschillende modellen heeft in verschillende prijsklasses, bijv:

https://cinepaq.nl/custominears/iem-c4/

Kort gezegd doen ze dit: jij gaat naar een lokale hoorboer (ze hebben wel wat eisen en wensen en een lijst met ketens waar ze goede ervaringen mee hebben), je laat doppen gieten en deze naar cinepaq opsturen. Zij bouwen er speakertjes in en sturen ze naar jou toe.

[ Voor 21% gewijzigd door PageFault op 19-03-2018 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
PageFault schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:59:
[...]

Klopt, in Nederland is er deze, die verschillende modellen heeft in verschillende prijsklasses, bijv:

Kort gezegd doen ze dit: jij gaat naar een lokale hoorboer (ze hebben wel wat eisen en wensen en een lijst met ketens waar ze goede ervaringen mee hebben), je laat doppen gieten en deze naar cinepaq opsturen. Zij bouwen er speakertjes in en sturen ze naar jou toe.
Of je dm'ed @paQ zelf even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maat gegoten in-ears is de beste oplossing voor jouw vraag, maar nogsteeds niet perfect. Voor je het weet ga je je irrirteren aan jouw eigen hartslag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PageFault schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:59:
[...]

Valt qua prijs niet eens tegen. Begint bij 339 euro zo te zien. Dat doet een Bose NC ook. En dan zijn deze op maat gemaakt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:06

paQ

Ola :)

Als je muziek op hebt staan hoor je je eigen hartslag echt niet meer door in ears op maat hoor.
En als je echt potdicht wilt, dan kan ik ze maken met een op maat gemaakte flexibele tip.

/reclame

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
misschien een hele domme goedkope oplossing. In ears nemen en er een gehoorbeschermer overheen doen.

Zou dat willen? Ziet er misschien niet uit, maar lijkt me erg effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 20:19

Yucon

*broem*

Kan dit technisch wel? Zelfs bij compleet gesloten (filterloze) otoplastieken hoor je nog steeds best veel. Volgens mij komt dat omdat geluid ook via bijvoorbeeld je wang je oor binnenkomt. Dan lijkt het me onmogelijk dat willekeur welke oordop-achtige oplossing voor complete stilte kan zorgen.

Als je trouwens iets met ingebouwde speakers wil kun je dit materiaal ook los kopen. Je stopt dan je muziekoordopjes naar keuze in je oor, zonder de rubber dopjes, en vult de holte dan op met dit gummiespul. Eerst moeten ze 10 minuten vormvast worden en moet je dus stil blijven zitten. Daarna nog een paar uur uitharden en dan zitten ze perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
eline88 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:40:
Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes/een nieuwe hoofdtelefoon maar weet niet of er iets bestaat dat aan mijn eisen voldoet.
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies; het topic is dus die kant op geschoven.
Groet
Dit doen we niet op het forum; check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Yucon schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 00:35:
Kan dit technisch wel? Zelfs bij compleet gesloten (filterloze) otoplastieken hoor je nog steeds best veel. Volgens mij komt dat omdat geluid ook via bijvoorbeeld je wang je oor binnenkomt. Dan lijkt het me onmogelijk dat willekeur welke oordop-achtige oplossing voor complete stilte kan zorgen.
Geluid komt altijd binnen. Schedel, borstkas, grond.
Je kunt geluid niet uitzetten.
Jet kunt het wel maskeren door naar ander geluid te luisteren. En hoe beter je bent afgesloten van dat andere geluid, hoe zachter het geluid in je oren kan.
Als je trouwens iets met ingebouwde speakers wil kun je dit materiaal ook los kopen. Je stopt dan je muziekoordopjes naar keuze in je oor, zonder de rubber dopjes, en vult de holte dan op met dit gummiespul. Eerst moeten ze 10 minuten vormvast worden en moet je dus stil blijven zitten. Daarna nog een paar uur uitharden en dan zitten ze perfect.
Echt supergevaarlijk...
Als je het te ver drukt zit het vast, of te diep, kom je niet diep genoeg dan blijft het voor geen meter zitten.
Mijns inziens nooit een goed idee.
Nog even afgezien van dat je helemaal niet weet of je wel de goede kant op mikt met je oortjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
aljooge schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 00:22:
misschien een hele domme goedkope oplossing. In ears nemen en er een gehoorbeschermer overheen doen.

Zou dat willen? Ziet er misschien niet uit, maar lijkt me erg effectief.
Als je niet aan de ANC/Bose/Sony wil, en tenslotte blijft het hier tweakers, kan je ook zelf aan de slag:

https://www.head-fi.org/t...-circumnaural-mod.560053/

Basically een 3M Peltor gehoorbeschermer, de foam eruit gehaald, en de HD25 speakers erin :P

Qua passieve demping is dit het verst wat je gaat komen denk ik. Voor in de kantoortuin voldoet mijn 1000XM2 al meer dan prima.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
paQ schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:54:
[...]

Geluid komt altijd binnen. Schedel, borstkas, grond.
Je kunt geluid niet uitzetten.
Jet kunt het wel maskeren door naar ander geluid te luisteren. En hoe beter je bent afgesloten van dat andere geluid, hoe zachter het geluid in je oren kan.
Inderdaad. Geluid is trillingen in de lucht. Trillingen die via je eigen beenderen worden doorgegeven aan je gehoor orgaan en dus hoorbaar zijn.

Een goede noice cancelling koptelefoon doet wonderen.

Zelf heb ik bijvoorbeeld de pricewatch: AKG N60 NC Bluetooth (Zwart), maar je zou ook kunnen kijken naar de eerder genoemde Sony en Bose koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Maar dergelijke hoofdtelefoons vlakken monotone geluiden uit door antigeluid.
Geen pratende mensen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
Klopt. Ik zet de muziek dan een tikje harder en die mensen hoor ik ook niet meer :)

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 20-03-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Volgens mij is het gewoon heel normaal tegen woordig om ANC koptelefoons hiervoor te gebruiken.

De Sony, B&W, Sennheiser modellen van rond de 300 euro zijn allemaal prima maar wel vooral met muziek op. Koop daarnaast gehoorbescherming bij de bouwmarkt voor 3 tientjes. Je zit wel voor schut maar het is iig redelijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Ik moest gelijk aan deze denken.
Pagina: 1