Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikre
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05-2018
Hallo,

Ik wil graag het RAM geheugen van mijn HP ProBook 6560 (zonder de b) uitbereiden.
In de specs staat dat het max geheugen 8 GB mag zijn, is dit per slot of intotaal?

Alvast bedankt!
Groet,
Channah Vogel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Totaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:38
Totaal. Meer lijkt me ook voor zo'n oude laptop niet zinnig.
Als je toch aan het upgraden bent - heb je er al een SSD in zitten?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikre
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05-2018
Bedankt!

Ik ga eerst kijken of dit effect heeft, zo niet dat ga ik een SSD er in doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:38
Kikre schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:35:
Bedankt!

Ik ga eerst kijken of dit effect heeft, zo niet dat ga ik een SSD er in doen
Da's natuurlijk niet de handige manier. Normaal zoek je eerst op waar je limieten zitten, en die los je op. Lukraak dingen doen is niet verstandig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Nat-Water schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Da's natuurlijk niet de handige manier. Normaal zoek je eerst op waar je limieten zitten, en die los je op. Lukraak dingen doen is niet verstandig.
Dit inderdaad.

Ik weet niet wat je er mee doet, maar tenzij je flink bezig bent en minder dan 4 GB in je systeem hebt zitten, zou ik de reden van een traag systeem eerder in een supertrage mobiele 5400 toeren harddisk zoeken. Dat kun je eenvoudig oplossen met een ssd.

De 6560 zonder b bestaat overigens niet, dat is een tikfout op Tweakers.

De chipset van de laptop kan gewoon 32 GB aan, als er sprake is van 4 Dimm-sloten met een quad-core. Aangezien je maar 2 Dimm-sloten hebt, is het maximum 16 GB, dus 8 GB per slot. Toen het ding uitkwam, waren er nog geen 8 GB Dimmen, dus vandaar dat het niet in de specs staat.

Zie bijvoorbeeld: http://eu.crucial.com/eur...HP---Compaq/probook-6560b

[ Voor 14% gewijzigd door White Feather op 19-03-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 19:33
Waarom wil je het geheugen uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
De HP Probook 6560b ondersteunt volgens mij ook wel 8GB SODIMMs (zie https://support.hp.com/za...045605/document/c02782539). Maar het is weinig zinvol (en duur!) om die laptop met 16GB RAM uit te rusten. Alleen voor heel specifieke taken zal het RAM de beperking vormen met die CPU. Het heeft misschien zin om te upgraden naar 8GB RAM, maar dit is zo'n geval waarvan je perfect kan weten of het nodig is of niet aangezien je ten allen tijde het RAM gebruik kunt controleren. Als het gebruik momenteel niet tegen die 100% zal uitbreiden naar 8 of zelfs 16GB geen/nauwelijks een snelheidswinst opleveren.

Upgraden naar een SSD zal wel een heel merkbaar verschil maken als je komt van een oude 5400rpm 2,5" schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kikre schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:16:
Hallo,

Ik wil graag het RAM geheugen van mijn HP ProBook 6560 (zonder de b) uitbereiden.
In de specs staat dat het max geheugen 8 GB mag zijn, is dit per slot of intotaal?

Alvast bedankt!
Groet,
Channah Vogel
Enter your HP serial number, product number or product name and find your specs

@MacPoedel @White Feather 7200rpm HD :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 20-03-2018 12:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1