Nieuwe monitor Iiyama G-Master GB2730QSU-B1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• king-martijn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Beste lezer,

Ik heb momenteel nog een Iiyama Prolite E2480HS pricewatch: Iiyama ProLite E2480HS Zwart en ben opzoek naar een goede vervanger ( Game monitor ).

Mijn eisen waren:

- Maximaal 300 euro
- 2560x1440 px
- Reactietijd < 2 ms
- Ingebouwde speakers
- minimaal 75Hz
- mat

Ik kwam uit op: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart

Iiyama GB2730QSU-B1, 27", WQHD, DVI/HDMI

- 27.0" TN paneel
- 2560x1440 pixels, 1 ms
- HDMI aansluiting
- DVI aansluiting
- DisplayPort aansluiting
- LED backlit
- Speakers

€ 299,00

Nu ben ik totaal 2 reviews tegengekomen, één op Coolblue:
Pluspunt:
Diepen kleuren
Pluspunt:
USB HUB
Pluspunt:
Kantelbaar in elke richting
Pluspunt:
Zeer stabiel
Pluspunt:
Robuust
Minpunt:
Poot steekt ver uit achter het scherm
Minpunt:
Dikke randen

Mooi en groot scherm. Alle kabels mee geleverd (displayport/hdmi/usb). Stevigge grote voet die niet omvalt. USB HUB in scherm.
en één op Centralpoint:
Ik heb dit scherm gekocht omdat ik iets wilde dat tussen een 'gewoon' werkscherm en een gaming scherm zit (qua specificaties). De resolutie van 2560x1440 is een stuk groter dan Full HD, maar niet té groot zodat alles nog goed leesbaar is. Ideaal als je twee programma's naast elkaar wilt weergeven maar geen ruimte of budget hebt voor twee beeldschermen. Het scherm ondersteunt FreeSync van AMD wat erg fijn is als je een videokaart van AMD hebt. Het scherm voelt degelijk aan en heeft dunne randen rondom het paneel. Er zijn uitgebreide instellingsmogelijkheden in het OSD-menu en heeft het scherm ondersteuning voor beugelbevestiging met VESA 100mm standaard. Ook is er een hub met twee USB aansluitingen, zodat je eenvoudig iets op je computer kunt aansluiten via je scherm. Kortom: een geweldig scherm voor een ieder die niet het allerbeste wil, maar gewoon een goed scherm!
Hebben er mensen hier dit scherm? Het scherm is pas een paar maanden oud, maar wie weet kan iemand zijn of haar ervaring delen.

Alle reacties

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
king-martijn schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:03:
- Maximaal 300 euro
- 2560x1440 px
- Reactietijd < 2 ms
Het enige wat de reactietijd specificatie aangeeft is of het een TN paneel is of niet.
- Ingebouwde speakers
Pardon? :o
- minimaal 75Hz
- mat

Ik kwam uit op: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart
Zie https://nl.hardware.info/...l/producten/420653-274985 voor testresultaten en voeg eventueel een andere monitor toe. Ik heb de U2515H hier arbitrair gekozen als vergelijkingsmateriaal.
Nu ben ik totaal 2 reviews tegengekomen, één op Coolblue:

[...]

en één op Centralpoint:

[...]
Van beide sites kun je monitorreviews eigenlijk niet serieus nemen. Deze worden geschreven door mensen met als enige vergelijkingsmateriaal het 15 jaar oude ding dat ze ooit van oma gehad hebben (en mogelijk nog een grote achterkant met bollend scherm had).
Hebben er mensen hier dit scherm? Het scherm is pas een paar maanden oud, maar wie weet kan iemand zijn of haar ervaring delen.
In het algemeen kan ik over Iiyama zeggen dat de randzaken (poot, meelevering kabels, etc.) goed geregeld zijn.

• king-martijn
lactaxative schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Het enige wat de reactietijd specificatie aangeeft is of het een TN paneel is of niet.

[...]

Pardon? :o

[...]

Zie https://nl.hardware.info/...l/producten/420653-274985 voor testresultaten en voeg eventueel een andere monitor toe. Ik heb de U2515H hier arbitrair gekozen als vergelijkingsmateriaal.

[...]

Van beide sites kun je monitorreviews eigenlijk niet serieus nemen. Deze worden geschreven door mensen met als enige vergelijkingsmateriaal het 15 jaar oude ding dat ze ooit van oma gehad hebben (en mogelijk nog een grote achterkant met bollend scherm had).

[...]

In het algemeen kan ik over Iiyama zeggen dat de randzaken (poot, meelevering kabels, etc.) goed geregeld zijn.
Het is TN :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Is er een reden dat je ingebouwde speakers moet hebben? Die zijn ronduit ruk zolang het geen volwaardige TV is. Zelfs met een setje speakers van de Action heb je nog beter geluid.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• king-martijn
D4NG3R schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 00:28:
Is er een reden dat je ingebouwde speakers moet hebben? Die zijn ronduit ruk zolang het geen volwaardige TV is. Zelfs met een setje speakers van de Action heb je nog beter geluid.
Ik heb een eigen speakerset, alleen die werkt niet met een ps4 en andere apparaten :) Het is dus vooral als reserve.

[ Voor 3% gewijzigd door king-martijn op 21-03-2018 12:19 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Veel monitoren hebben een audio-out jack zodat je speakers kan aansluiten, het is zonde van je keuze(s) als je je echt dood kijkt op de aanwezigheid van speakers. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1