Buyersbay? Wat is dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
Hier naar toe doorverwezen

Vraagje.

Ik zet een ad via V&A voor een gsm gezocht, krijg ik een bericht binnen om me te melden op buyersbay. Is een of anders nieuw bedrijf. Ben hier niet helemaal van gediend, maar wat kan/moet ik/Tweakers hier mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat bericht, krijg je dat via de advertentie? Wie is de afzender? Klinkt als een gebruiker die loopt te spammen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Reactie via advertentie

Ik hou naamgegevens nog even bij me tot ik antwoord heb

[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 19-03-2018 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

waar krijg je dat bericht?
mail? dm?
klinkt beetje vaag zonder info

er is geen user: Buyersbay

overigens zie ik geen verwijzing hier staan, wel een duplicaat topic; Buyersbay?

[ Voor 55% gewijzigd door himlims_ op 19-03-2018 13:20 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net even op die website gekeken. Het is een soort tussenpersoon die vraag en aanbod bij elkaar brengt. Jij kunt jouw vraag-advertentie op hun site plaatsen, aanbieders melden zich en je kunt daarna kiezen van wie je wat gaat kopen.

Of je dat via een dergelijke site moet gaan doen laat ik in het midden. Doorgaans willen partijen in het midden alleen wat van je prijs afsnoepen.

De website is hier te vinden: *knip, niet linken naar spammers*

(Nee, geen enkele relatie met deze site of de persoon/personen er achter)

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 19-03-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Maar accepteren we dat er privemails op ads worden verzonden naar bijv mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:11
Als je dat niet wilt moet je dat niet aanzetten bij het maken van je advertentie. Daar kies je in mijn ogen bewust voor
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AqATqr8.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

lolgast schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:03:
Als je dat niet wilt moet je dat niet aanzetten bij het maken van je advertentie. Daar kies je in mijn ogen bewust voor
[afbeelding]
Wat een onzin, jij hoort gewoon berichten te krijgen van potentiële kopers niet van obscure vreemde externe bedrijven die hun eigen dienst proberen te verkopen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:11
Shunt schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Wat een onzin, jij hoort gewoon berichten te krijgen van potentiële kopers niet van obscure vreemde externe bedrijven die hun eigen dienst proberen te verkopen.
Dan zet je lekker een spamfilter op je eigen mailbox. Hoe is dit een probleem wat Tweakers moet/kan oplossen? Je moet hier een account hebben voordat je kunt reageren op een advertentie. Als jij per mail geen contact meer wilt met iemand, moet je dat zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iedereen kan toch iets in jouw brievenbus plaatsen, wil je dat niet; bus dicht :F

wat je wel (terecht) kunt doen; is tweakers attentderen op het feit dat iemand jou (ongevraagd) aanschrijft, en verwijst naar een 3th party website; daar zal t.net minder blij mee zijn.

maar voorkomen dat iemand jou een bericht kan sturen, waarvan jij niet eens bent met de inhoud ... jah dat is lastig :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

lolgast schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Dan zet je lekker een spamfilter op je eigen mailbox. Hoe is dit een probleem wat Tweakers moet/kan oplossen? Je moet hier een account hebben voordat je kunt reageren op een advertentie. Als jij per mail geen contact meer wilt met iemand, moet je dat zelf oplossen.
Ja dit is een probleem dat tweakers op moet lossen, net zoals spam accounts / topics verwijderen.
Naast dat het vervelend is voor de gebruiker is het ook erg slecht voor het imago van tweakers.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Moet oplossen denk ik niet. Maar moet ik de naam doorgeven aan een modje. Hoe ik berichten verwijder of dichtgooi weet ik wel, gaat me om dit gedoetje.

[ Voor 38% gewijzigd door maartend op 19-03-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
't Is spam, ik ga de gebruiker een schop geven. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.