Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:03
Beste tweakers,

Sinds een paar dagen deed mijn computer raar. Ik was gewoon bezig en opeens viel het beeld weg en na een tijdje was het weer normaal.
Maar nu als ik de computer opstart komen er rode horizontale strepen over mijn scherm heen.
Wat ik nu gedaan heb is de videokaart uitgeschakeld en de onboard geprobeerd en van daaruit draait alles gewoon goed.
Ik heb geen bijzondere updates gedaan op de computer.
De videokaar die ik in gebruik heb is de AMD Radeon R9 200 serie.

Maar is de videokaart nu gewoon stuk? Of zit er misschien stof in de weg?
Iemand hiermee enige ervaring? Ik heb op het internet gezocht maar kan niet iets specifieks vinden.

https://gyazo.com/8b2cf2fc7510f656866484627e75f76a
Dit zijn de overal specificaties van mijn computer.

Ik ben niet heel handig hierin vandaar dat ik jullie te hulp vraag!
Als ik iets ben vergeten toe tevoegen dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:27
Heb je de mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te testen? Misschien heb je zelf een 2e systeem of bij een kennis/vriend/familie. Als het probleem zich daar ook voordoet heb je een defecte videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P47-Thunderbolt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 16:43
Je moederbord heeft 2 pcie sloten. Probeer hem eens in het andere slot te doen. Schoonmaken van de ventilator helpt ook wel eens.Denk dat de vingers waarmee videokaart in pcie slot zitten geoxideerd kan / zijn remedie vingers heel licht schuren met schuurpapier.Kunt ook voeding wisselen en kijken of het dan werkt, voeding kan instabiel geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Uszka schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:16:
Heb je de mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te testen? Misschien heb je zelf een 2e systeem of bij een kennis/vriend/familie. Als het probleem zich daar ook voordoet heb je een defecte videokaart.
ik heb nog wel een andere computer staan. Daar kan de videokaart gewoon in geplaatst worden zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03

Nibbz

Postmaster General

llovesoccerx7 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:34:
[...]
ik heb nog wel een andere computer staan. Daar kan de videokaart gewoon in geplaatst worden zonder problemen?
Even kijken of de voeding in de 2e pc, de benodigde stroom aansluitingen heeft, om de videokaart aan te sluiten. Verders zou het wel moeten passen ja (mits er een PCIE slot in zit natuurlijk :) )

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 11:12
@TS Zie je direct in de BIOS de strepen of na de installatie van de drivers?

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
jetspiking schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:05:
@TS Zie je direct in de BIOS de strepen of na de installatie van de drivers?
Direct bij de BIOS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Dan is je kaart overleden. Of in ieder geval goed onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@llovesoccerx7 Dan kun je er vrij weinig aan doen. Ik zou zeggen schroef hem uit elkaar haal de plastic cover met ventilator eraf en stop hem in de oven / föhn de grafische kaart, met een beetje geluk werkt die weer, grote kans dat het verloren tijd en moeite is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Kijk even of je kaart 2 biossen heeft. Dus of er een fysiek schuifje op je kaart zit die je om kan zetten. De meeste r9 290 kaarten hebben dat in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
legendareN schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:49:
Kijk even of je kaart 2 biossen heeft. Dus of er een fysiek schuifje op je kaart zit die je om kan zetten. De meeste r9 290 kaarten hebben dat in ieder geval wel.
jetspiking schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:48:
@llovesoccerx7 Dan kun je er vrij weinig aan doen. Ik zou zeggen schroef hem uit elkaar haal de plastic cover met ventilator eraf en stop hem in de oven / föhn de grafische kaart, met een beetje geluk werkt die weer, grote kans dat het verloren tijd en moeite is...
Ik zal eens kijken. Anders heb ik nog een oude pc met een videokaart met dezelfde aansluiting kan ik die gewoon toepassen op dit moederbord? Of moet ik nog op iets specifieks letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
llovesoccerx7 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:55:
[...]

[...]

Ik zal eens kijken. Anders heb ik nog een oude pc met een videokaart met dezelfde aansluiting kan ik die gewoon toepassen op dit moederbord? Of moet ik nog op iets specifieks letten?
Ik zou zeggen test het even, test ook de mogelijk defecte GPU op de andere pc (dus even een gpu verwissel), als de problemen op dezelfde computer plaatsvinden ligt het misschien aan je moederbord (waarschijnlijk niet het geval en zal de gpu op de andere pc ook problemen geven). Let er wel op dat je niet de GPU voeding vergeet aan te sluiten (meestal iets van 6 of 4 of 4+2 of 6+2 kabeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
nouja zolang de andere pc boot zonder strepen is het goed. Wel moet het natuurlijk een fatsoenlijke voeding hebben.

Maar voor 95% zeker dat de kaart helaas overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
legendareN schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:06:
nouja zolang de andere pc boot zonder strepen is het goed. Wel moet het natuurlijk een fatsoenlijke voeding hebben.

Maar voor 95% zeker dat de kaart helaas overleden is.
Ik heb nu een andere videokaart in mijn computer gedaan en nergens last van. Alleen dat de juiste driver niet geinstalleerd is. Dus hij is helaas overleden.
Pagina: 1