Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vloerverwarming in aanbouw of toch radiator?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vsaart
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 16:33
Beste mensen,
Op dit moment wordt er een aanbouw achter ons huis gezet van ongeveer 35m2 die via de open keuken verbonden is met de woonkamer.
In de woonkamer (50m2) heb ik oude radiatoren staan maar in de aanbouw kan ik nu kiezen voor vloerverwarming. Ik dacht voor een radiator te gaan maar ben nu door de aannemer toch aan het twijfelen gebracht. Volgens hem valt het wel in te regelen.

Krijg ik met vloerverwarming de aanbouw warm of moet ik er toch gewoon een radiator op hangen?
Met het oog op de toekomst en mogelijk aanschaf van een warmtepomp is vloerverwarming wel weer handig. .

De CV staat nu 'snachts op 16,5 en in de morgen in in de avond op 18,5 overdag op 17,5. We stoken dus erg weinig.

Huis is verder redelijk geïsoleerd, (oude) vloerisolatie, (oude) spouwisolatie, dubbelglas in nieuwe kozijnen. Aanbouw is/wordt goed geïsoleerd volgens de huidige standaarden.

Mocht dit te weinig informatie zijn dan hoor ik het graag. Begin volgende week gaan ze de vloer storten dus moet vrij snel beslissen.

Alle reacties

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik zou er altijd vloerverwarming in laten aanleggen. Het inregelen met oude radiatoren in het systeem is wel lastig. Als het huidige systeem met een hoge aanvoer - snel warm werkt, dan is een traag systeem als vloerverwarming niet makkelijk goed in te regelen.
Ik zou er dus naast de vloerverwarming ook een radiator neerzetten, of in ieder geval de aansluiting er van voorbereiden. Zeker als er grote raampartijen in zitten, die niet in triple glas worden uitgevoerd, dan is het wel lekker als je daar een radiator voor kunt zetten als e.e.a toch tegenvalt.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik zou ook voor vloerverwarming gaan, als is het alleen al voor het comfort. Wij hebben dit ook in onze aanbouw en geen moment spijt. Ook omdat je weer een foeilelijke grote radiator uitspaart en zoveel duurder is het niet.

Je kunt afhankelijk van wat je wilt kiezen voor 10 tot 20 cm HOH afstand van de leidingen. Als je het als hoofdverwarming gebruikt of je twijfelt over de capaciteit kun je 10 cm aanhouden.

Om wel rekening mee te houden is
- Dat vloerverwarming traag werkt, dat kan een langere opwarmduur in de ochtend betekenen omdat je nachtverlaging toepast.
- Denk ook na over de hoeveelheid vloerisolatie die je toe laat passen.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:23
Ik heb een jaren 30 woning, matig geïsoleerd met vloerverwarming in de uitbouw. Ik wissel net als jij tussen 16,5 en 18,5. Het was bij mij even puzzelen met de pomp van de vloerverwarming dat deze net zo stookt als de radiatoren van de woonkamer. Het is nu gelijkmatig warm in de hele kamer, en bij ons is de uitbouw met vloerverwarming duidelijk favoriet. Heerlijk behaaglijk daar altijd.

• vsaart
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 16:33
Dank allen, gekozen voor vloerverwarming. In de aanvoer wordt een aansluiting gemaakt om als het op echt koude dagen toch niet warm wordt alsnog een radiator te plaatsen.