Beringer inuke 3000 stereo output

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isocadia
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10 11:23
Lieve Tweakers,

Als een totale leek op het gebied van zwaardere audio apparatuur kom ik om een beetje hulp vragen. Ik heb in mijn studentenhuis twee grote speakers welke zijn aangesloten op de A en B uitgang van de inuke 3000. Mijn doel is om het stereo signaal van een telefoon of Bluetooth ontvanger ook in stereo op de linker en rechter box te krijgen. Ik heb een TRS kabel van mijn telefoon naar 1 grote TRS plug welke ik in de channel A input stop. De versterker staat in bridged modus. Toch krijg ik nogsteeds beide kanalen door allebei de speakers.

Hoe krijg ik alsnog de stereo weergave correct over de twee speakers? Moet ik misschien de speaker kabels anders aansluiten o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
de reden dat je toch geluid uit beide speakers heb, is omdat je de inuke op bridge heb staan :P
je moet een andere kabel gebruiken, en de inuke op stereo zetten.

voorbeeldje:

https://www.amazon.com/Ho...akout-Cable/dp/B000068O3C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isocadia
Gelukkig heb ik die kabel ook, maar dan blijven beide signalen door beide speakers komen met de inuke op stereo. Daarnaast lijkt de channel A input weggemoffeld (muffe) audio te geven, terwijl channel B input wel helder geluid geeft.

Edit: ik duik net achter de speakers, blijken ze met twee extra xlr kabels naar elkaar verbonden te zijn. Haal ik die eruit heb ik netjes stereo, maar nogsteeds dat channel A een duf geluid heeft en channel B een helder geluid. Inuke staat gewoon op full range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:21

Jag

Wow, hier gaat het één en ander mis :P.

Allereerst kan je niet van je mini stereo jack naar TRS mono (gebalanceerd) gaan, dan krijg je een heel raar resultaat (krijg je het verschil tussen links en rechts te horen).

Ten tweede moet je amp idd gewoon op stereo staan, en niet bridged.

En ten derde ben ik wel benieuwd wat voor speakers je nou gebruikt, want een XLR die oversteekt van de één naar de ander??? Zijn ze niet actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isocadia
Note: Ik ben hier net komen wonen en ontevreden met het geluid in de woonkamer haha, vandaar dat ik er nu in duik.

Het zijn ongeveer anderhalf meter hoge afgedankte festival boxen o.i.d. Ze staan iig al een aantal jaren in de woonkamer. Elke box (passief dus) heeft 4 inputs, en na een beetje zoeken ben ik erachter gekomen dat elke box 1x male en 1x female XLR voor de lage tonen heeft en 1x male en 1x female XLR voor de hoge tonen. Zoals ze nu aangesloten zijn gaat Channel A naar de lage tonen van box 1, en Channel B naar de hoge tonen van box twee. Vervolgens zijn respectievelijk de lage tonen en hoge tonen door gelust naar elkaar met nog eens twee aparte XLR kabels.

Dit verklaart volgens mij het feit dat ik het gevoel het dat Channel A gedempt geluid produceert en channel B juist heel helder, er gaat wss iets fout bij dat doorgeven. Steek ik allebei de kabels vanuit de inuke in 1 box dan komt daar in ieder geval wel goed geluid uit.

Dit maakt het dus onmogelijk om stereo geluid te krijgen zonder een tweede versterker neer te zetten lijkt mij, maar wat is dan de beste manier om alsnog in elke box zowel de lage als de hoge tonen te krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Isocadia op 19-03-2018 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabje
  • Nu online
Channel A parrallel op zowel de lage als hoge tonen speaker zetten aan 1 kant? (en de andere kant natuurlijk ook)

dus of:
1) beide kabels van 1 kant aansluiten op 1 uitgang parrallel van de inuke
2) of met 1 kabel vanaf te inuke naar 1 "stapel" en de hoge tonen-kast rechtstreeks op de lage-tonenkast aansluiten achterop de speaker zelf.
3) 2de versterker scoren en die aansluiten zoals je zelf opperde (1 versterker per kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isocadia
Zojuist parallel aangesloten en het werkt. Wel moet ik vanuit de versterker naar de lage tonen van elke box, want bij het doorlussen vanuit de hoge tonen komt de bass niet helemaal mee.

Nu ben ik alleen wel benieuwd naar de opmerking van Jag. Hoe zou ik dan van een standaard 3.5mm jack naar TS mono moeten gaan? De kabels sneuvelen vaak door kabelbreuk, dus ik hoopte van 1/4" mono naar een 3.5mm jack female te kunnen gaan en die dan goed vastzetten op de versterker, dan kunnen mijn huisgenoten alleen nog maar goedkope 3.5male - 3.5male kabels slopen en dan blijft de goeie kabel daarachter hopelijk ongedeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabje
  • Nu online
daar was ik al bang voor (scheidingsfilter in speaker die tegenwerkt) maar met dubbele bekabeling kom er ook :)

over je andere probleem, deze ertussen:
https://nl.aliexpress.com/item/3-5mm-Stereo-Wireless-Bluetooth-Receiver-A2DP-Audio-Music-Streaming-Adapter-Home-Car-AUX-Adapter-For/32827168362.html en laat ze met bluetooth een link maken ;) (ik kwam er laatst ook nog 1 bij de locale Action tegen)

[ Voor 5% gewijzigd door fabje op 19-03-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:21

Jag

Isocadia schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:00:
Note: Ik ben hier net komen wonen en ontevreden met het geluid in de woonkamer haha, vandaar dat ik er nu in duik.

Het zijn ongeveer anderhalf meter hoge afgedankte festival boxen o.i.d. Ze staan iig al een aantal jaren in de woonkamer. Elke box (passief dus) heeft 4 inputs, en na een beetje zoeken ben ik erachter gekomen dat elke box 1x male en 1x female XLR voor de lage tonen heeft en 1x male en 1x female XLR voor de hoge tonen. Zoals ze nu aangesloten zijn gaat Channel A naar de lage tonen van box 1, en Channel B naar de hoge tonen van box twee. Vervolgens zijn respectievelijk de lage tonen en hoge tonen door gelust naar elkaar met nog eens twee aparte XLR kabels.

Dit verklaart volgens mij het feit dat ik het gevoel het dat Channel A gedempt geluid produceert en channel B juist heel helder, er gaat wss iets fout bij dat doorgeven. Steek ik allebei de kabels vanuit de inuke in 1 box dan komt daar in ieder geval wel goed geluid uit.

Dit maakt het dus onmogelijk om stereo geluid te krijgen zonder een tweede versterker neer te zetten lijkt mij, maar wat is dan de beste manier om alsnog in elke box zowel de lage als de hoge tonen te krijgen?
Interessant. Type nr speakers? Als er aparte input voor hoog en laag is, is dat bij PA speakers meestal ook zonder wisselfilter.
Pagina: 1