Kleine lakschade herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Topicstarter
Beste Tweakers,

Toch maar een eigen topic aanmaken, ik wil namelijk niet het BMW topic onnodig vervuilen.

Onlangs auto ergens gerparkeerd en toen ik terug kwam ja hoor. Een kleine lakschade en uiteraard geen briefje.

Nu is de schade minimaal, ik verwacht een winkelkarretje o.i.d.

Nou dacht ik zelf aan een lakstift, maar volgens bepaalde tweakers zou ik beter een spotrepair kunnen uitvoeren. Ik heb maar een paar foto's gemaakt en naar de lokale schadehersteller gestuurd en die heeft mij een offerte gemaakt: 250 euro!?

Wat zeggen jullie? Is dit niet veel voor de schade die ik heb? Lijkt mij wel pittig, maar ik heb er geen verstand van.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xxQfApT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CBpXZW4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 26-03-2018 23:14 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:31

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Lakstif (met kwastje) en blanke lak stiftt. Dan is het bijna weg. Lange dunnen strepen zijn hier niet mee te doen. Maar steenslag werkt hier goed mee.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil dit gewoon herstellen, maar het moet wel leuk blijven ;) Als het gedaan zou kunnen worden voor 120 euro is het ook nog wel goed. maar 250 euro vind ik zelf best aan de pittige kant voor zoiets.

Met een lakstift heb ik zelf geen ervaring mee, is het eenvoudig? Hoeft niet te schuren en dergelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Nee is vrij simpel. Goed schoonmaken en dan heel klein druppeltje op het kwastje. Goed laten drogen. En dan blanke lak.

Dat zwart wat ik zie. Is heel goed schoonmaken.
Anoniem: 525104 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:32:
Ik wil dit gewoon herstellen, maar het moet wel leuk blijven ;) Als het gedaan zou kunnen worden voor 120 euro is het ook nog wel goed. maar 250 euro vind ik zelf best aan de pittige kant voor zoiets.

Met een lakstift heb ik zelf geen ervaring mee, is het eenvoudig? Hoeft niet te schuren en dergelijk toch?

[ Voor 4% gewijzigd door TheDudez op 19-03-2018 11:38 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheDudez schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:36:

Dat zwart wat ik zie. Is heel goed schoonmaken.

[...]
Denk niet dat ik dit eruit kan poetsen zeg maar. Volgens mij is gewoon het lak weg geschaafd op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Dan had je een waarschijnlijk een witte kleur of metaal moeten zien. Dat zwart is er uit te poetsen. Maar je moet er wel heel veel de tijd voor nemen en meerdere keren doen. Met bijvoorbeeld klei en wax.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolinx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 19:55
TheDudez schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:52:
Dan had je een waarschijnlijk een witte kleur of metaal moeten zien. Dat zwart is er uit te poetsen. Maar je moet er wel heel veel de tijd voor nemen en meerdere keren doen. Met bijvoorbeeld klei en wax.
Dat zwarte kan vuil zijn maar ik denk eerder dat het een diepe kras is waarbij het zwarte plastic van de bumper te zien is. Deze bumper is nl niet van metaal maar van kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheDudez schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:52:
Je wist dat ze bumpers tegenwoordig van kunststof maken en dat dat spul in de basis zwart is?

@Anoniem: 525104 Misschien dat je Carglass eens kunt benaderen. Die zeggen zich aan de opgegeven offerte te houden, ook als er achteraf meerwerk komt: KLIKJE.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 19-03-2018 12:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:41

Typhone

Who Dares Wins

Hoe belangrijk is de kwaliteit van het herstel?
Dat vraag ik even voordat ik verdere informatie geef :).

Als Carglass-achtigen voldoende zijn dan kan ik qua tips niet zoveel bijdragen namelijk. Klopt de woonplaats in je profiel, Putten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Typhone schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:08:
Hoe belangrijk is de kwaliteit van het herstel?
Dat vraag ik even voordat ik verdere informatie geef :).

Als Carglass-achtigen voldoende zijn dan kan ik qua tips niet zoveel bijdragen namelijk. Klopt de woonplaats in je profiel, Putten?
Nou goed, ik wil het zo goed mogelijk herstellen, maar het is echt minimaal, valt alleen op omdat het nu zwart is. Je zou zeggen dat je met een lakstift het al goed kan verbergen.
De woonplaats klopt inderdaad ;)

Edit: Carglass offerte was ook 275 euro. Zal wel de correcte prijs zijn dan helaas.
Nu maar even overwegen wat ik doe. Ik vraag me alleen af of je geen kleurverschil gaat zien met het overspuiten? de auto is ong. 3,5 jaar oud.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 19-03-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk dat 250 euro wel gangbaar is, meeste is arbeidsloon voor het voorbereiden en het spuiten zelf.
Kleurverschil lijkt me niet aannemelijk als je het aan een professional overlaat. Vaker dit soort schades gehad (allemaal veroorzaakt door anonieme anderen helaas), en alle keren laten spuiten door een erkend bedrijf (Schadenet) met een verbluffend mooi "als nieuw" resultaat.

Lakstiftje valt imho altijd tegen, blijf je zien en ga je je aan ergeren.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-03-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 22:43
En sportrepair? Zelf geen ervaring mee, maar wel goedkoper.

Voorbeeldjes via google:
http://www.nickdevries.nl/nl/Prijslijst
https://www.uitdeuktechniek.com/tarieven

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:45
CyBeRSPiN schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:07:
Lakstiftje valt imho altijd tegen, blijf je zien en ga je je aan ergeren.
Dit. Vooral bij metallic lak valt het op, zelfs met een lakstift op kleur.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1