Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 09:40
Hallo allemaal,

Ik sta voor de keuze van een nieuwe body, en ik zou graag wat extra advies willen.

Ik heb momenteel een Nikon D90, en deze wil ik graag upgraden. Met name voor de AF en meer mogelijkheden met iets hogere iso waarden. Wat ook fijn is, is dat er dan iets meer crop ruimte is.

Momenteel heb ik de volgende lenzen:
  • Nikon 18-105 VR
  • Tamron 70-300 SP
  • Yongnuo 50mm 1.8
Graag fotografeer ik wildlife en autosport, maar ook wil ik wat meer landschap vastleggen. (dit ook met een reis naar canada in het vooruitzicht).

De D500 spreekt mij erg aan om zijn professionele degelijkheid, en mooie AF. De vraag is alleen, heb ik daar ook wat aan met mijn huidige lenzen. Er is ook nog de mogelijkheid tot de d7500 of d7200. Jammergenoeg zijn die kleiner (de grotere vorm spreekt mij erg aan, ligt heel lekker in de hand), en is de AF minder.

Ik zoek een body die de komende 10 jaar weer meekan. Ik ga er vanuit dat de lenzen die ik nu heb ook verbeterd worden de komende jaren.

Waar doe ik nu precies goed aan?

Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken in mijn zoektocht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-07 10:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zoek een body die de komende 10 jaar weer meekan. Ik ga er vanuit dat de lenzen die ik nu heb ook verbeterd worden de komende jaren.
Je huidige lenzen werken er gewoon op. Ze zullen niet optimaal presteren maar ze zullen wel optimaal benut worden. Aangezien je er 10 jaar mee wil doen kun je in die 10 jaar altijd de lenzen nog vervangen.

Over de D500 hoor ik goeie verhalen en lijkt mij een mooie camera voor autosport. Voor alleen wildlife en landschap wat overkill misschien want dat zou je ook kunnen met een D7500 bijv.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ventieldopje schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Je huidige lenzen werken er gewoon op. Ze zullen niet optimaal presteren maar ze zullen wel optimaal benut worden.
Dank voor je reactie. Ik bedoelde hier meer op, zullen de lenzen profiteren van het super AF systeem van de D500. Of zal het net zo snel zijn als bij een D7500? Op dit level zal de lens misschien de bottelneck vormen.

Ik zie mezelf sneller andere lenzen kopen, als een andere body. Beide camera's zullen een hele grote upgrade zijn, de d500 voelt gewoon erg machtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-07 10:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hoe dat in de praktijk uitpakt heb ik geen idee. De snelheid zal niet erg veranderen want dat is grotendeels afhankelijk van de focus motor in de lens. Wel heb je voordeel van de betere AF in de D500 welke een stuk nieuwer is met meer punten en nieuwere technologie om beter te tracken.

Als je er echt 10 jaar mee wil werken zal ik voor de D500 gaan en in de loop der jaren je lenzen upgraden ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ventieldopje schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:31:
Hoe dat in de praktijk uitpakt heb ik geen idee. De snelheid zal niet erg veranderen want dat is grotendeels afhankelijk van de focus motor in de lens. Wel heb je voordeel van de betere AF in de D500 welke een stuk nieuwer is met meer punten en nieuwere technologie om beter te tracken.

Als je er echt 10 jaar mee wil werken zal ik voor de D500 gaan en in de loop der jaren je lenzen upgraden ;)
Dank voor je bericht, ik mijn gevoel voor de D500 is wel weer versterkt. Nog maar eens in handen houden en de knoop doorhakken.