Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Mijn vraag
Ik heb een Experiabox V9 (KPN) en wil er een Fritzbox 7490 achter gebruiken (hoofdzakelijk om een gastnetwerk te realiseren). Dat zou simpel te realiseren zijn en ik heb een handleiding hiervoor op internet gevonden (zie link)

https://media.wifimedia.e...leiding-ziggokpn-7490.pdf

In de handleiding staat dat je dan:
1) de Fritzbox met je computer moet aansluiten op de Lan 1 aansluiting van je Fritzbox.
2) vervolgens moet je browsen om de Fritzbox site te vinden om de aansluiting via de wizard verder door te lopen.
3) je de verbinding met de Frritzbox kan afbreken
4) daarna je de Fritzbox Lan 1 aansluiting moet aansluiten op de Lan 1 van het modem (de Experiabox)
5) de internet aansluiting moet je dan de PC aansluiten op Lan2, 3 of 4 van de Fritzbox.

Ik snap stap 1 en 2 niet. Als enkel de computer aansluit op de Lan1 aansluiting van de Fritzbox dan heb je toch geen internet verbinding? Hoe kan je dan browsen.

Wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen? Bij voorbaat dank

Ik heb Windows 10 en heb verder nog niets geprobeerd.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je hebt echt geen internet nodig om een modem of router in te stellen. Dus gewoon doen wat in het document staat. Is letterlijk in Jip en Janneke taal uitgelegd, MET plaatjes!

Als je de PC aansluit op LAN 1 (stap 1) dan zal je een IP adres én een default gateway krijgen. Die default gateway is het adres van de Fritzbox. Vul deze maar in de browser, dan kom je er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
haik01 , bedankt voor de opmerking. Het is gelukt, weliswaar niet helemaal volgens genoemde instructie, maar toch. Dat in de bridge zetten van de Experiabox, eventuieel met medewerking van KPN, heb ik maar gelaten voor wat het was. Ik lees te veel dat je dat zelf niet kan en KPN dat niet voor je wilt doen.
Volgens de instructie moet de met je browser inloggen op "fritz.box" of met IP-adres 192.168.178.
Dat lukte bij mij niet maar wel met 169.254.1.1 Het aansluiten van de Fritzbox lukte vervolgens alleen maar als ik met gebruikmaking van de Fritzbox wizard halverwege koos voor "existing over Lan" (of zoiets). Dat zal wellicht afhankelijk zijn van je internet aansluiting. In ieder geval niet voor niks geweest want mijn wifi signaal is nu toch echt beduidend hoger dan met de Experiabox V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
Als je gewoon ADSL van kpn hebt kan je dan niet die experiadoos er tussen uithalen en de fritzbox inzetten voor adsl ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Misschien heeft de TS een glasverbinding. Dan nóg, kan je die Experiabox eruit doen. Klopt, telefonie zal niet werken, tenzij je de SIP gegevens van KPN krijgt of kent.

Als je die niet kent of krijgt, porteer je nummer naar Budgetphone, voor 15 euro per jaar heb jij hetzelfde nummer wat je nu hebt. Neem bv. via Voibuster een abonnement / account, om UIT te bellen. Klaar. heb je KPN helemaal niet nodig.