[SEO] Wordpress site vervangen voor Webflow site

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnkrz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik heb een website in Wordpress gemaakt. Deze site draai niet zoals ik wil, daarom heb ik een nieuwe versie gemaakt in Webflow (html/css).

Nu wil ik de nieuwe website gaan plaatsen op de server. Alle pagina's en content (H1/H2/P/img/etc) zijn nagenoeg gelijk. Ook de andere data (PageTitel/Title Tag/Meta Description/etc) zijn gelijk.

Kan ik de nieuwe site uploaden en de index vervangen?

Ik heb al op veel plekken gezocht (o.a. op Moz), maar ik vind alleen voorbeelden van migraties en totale verbouwingen. Ik heb eigenlijk de legacy site nagemaakt in html/css, zodat ik geen Wordpress meer hoef te gebruiken.

Iemand advies? Waar moet ik op letten?

*edit: legacy weggehaald in de eerste zin

[ Voor 3% gewijzigd door vnkrz op 19-03-2018 09:20 ]

Beste antwoord (via vnkrz op 02-06-2021 15:05)

Verwijderd

Waarom host je de site niet gewoon bij Webflow? Weblow host bij Cloudfront, de snelste provider ter wereld. Daarnaast is alles standaard SSL & CDN. Ook kun je dan gebruik maken van hun eenvoudige CMS!

Je kunt in Webflow eenvoudig redirects maken, die zorgen inderdaad niet voor die vervelende 404's.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat is een 'legacy' site ? Of bedoel je 'statisch' ?
Als je de site (inclusief content) hebt nagemaakt dan is het inderdaad niet veel meer dan 1 op 1 vervangen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnkrz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10-2022
Met legacy site bedoel ik de oude site. Ik zie nu dat het onduidelijk is geformuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je kan ook Wordpress verhuizen (lees hun 'Codex' even door over verhuizen) naar een apart subdomein of directory en je andere site in de plaats zetten.

Mocht je iets missen uit de site, dan kan je Wordpress nog even opentrekken.

Ik zou wel even zorgen dat de URL's van Wordpress met .htaccess doorgestuurd worden naar de juiste pagina's. Niets is zo vervelend als een 404 ;).

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 19-03-2018 10:09 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom host je de site niet gewoon bij Webflow? Weblow host bij Cloudfront, de snelste provider ter wereld. Daarnaast is alles standaard SSL & CDN. Ook kun je dan gebruik maken van hun eenvoudige CMS!

Je kunt in Webflow eenvoudig redirects maken, die zorgen inderdaad niet voor die vervelende 404's.