Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 20:37
Ik heb een Asus RatAC68U als router, internet van Ziggo modem van Cisco.
Modem staat als bridge, alles gaat via de router.
Gisteren viel de stroom uit, alles weer netjes opgestart, maar geen internet.
Wel intern ip en kan connecten, maar internet werkt niet.

- ik heb de modem en de router beide uitgezet, daarna weer aan.
- heb een kabel aangesloten op de modem en kan dan wel internetten.
- via de kabel die op de router is aangesloten geen internet.
- als ik wil inloggen op de router, krijg ik een scherm die ik eerder nooit heb gezien, new setup page. Alsof de router nooit gebruikt is.
- ik heb een asus app op de iPhone, als ik hiermee inlog zie ik nog wel alle instellingen die ik heb ingesteld, dus ssid, wachtwoorden, zie ook de aangesloten devices

Maar nog steeds geen internet, heb geen zin om hem helemaal terug te zetten naar factory settings...
Iemand een tip/idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 21:49
Zit er waarschijnlijk toch niks anders op dan opnieuw instellen. Heeft zich kennelijk behoorlijk verslikt in die spanningsdip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, en hoe zit het met de IP-adressen?

Met een modem in bridge mode hoor je een publiek IP op de WAN van je router te krijgen. Heb je daar een publiek IP? Een privaat IP? Een APIPA (169.254.x.x) danwel geen IP?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Als ik via de iPhone app kijk, zie ik inderdaad wel bij WAN IP een publiek adres staan.
Als ik de laptop connect met wifi, dan krijg ik een 192.168.x.x ip.
Ik kan bijvoorbeeld wel de NAS benaderen via de laptop op basis van intern ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:13

lier

MikroTik nerd

Wat betekent "geen internet"? Kan je pingen naar 8.8.8.8? Kan je een [b]ipconfig /all[/b[] posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
lier schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:32:
Wat betekent "geen internet"? Kan je pingen naar 8.8.8.8? Kan je een [b]ipconfig /all[/b[] posten?
Ik zal vanmiddag dat even posten.
Met geen internet bedoel ik, je kan geen externe pagina's benaderen. www.google.com bijvoorbeeld zegt die dat de pagina niet kan worden weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:28
@Jieve Kan je wel via je pc naar het 192.168.178.1 adres komen? Dit adres blijft namelijk actief om de waardes van je modem (up/down stream) te kunnen bekijken.

En heb je de volgorde van je opstartcyclus goed gedaan? Dus modem en router beide uitschakelen/ van de stroom af (10 minuten minstens). > Modem aan en volledig laten opstarten > Router aan (verbonden op LAN1 <> WAN) en die volledig laten opstarten.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Annuk schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:52:
@Jieve Kan je wel via je pc naar het 192.168.178.1 adres komen? Dit adres blijft namelijk actief om de waardes van je modem (up/down stream) te kunnen bekijken.

En heb je de volgorde van je opstartcyclus goed gedaan? Dus modem en router beide uitschakelen/ van de stroom af (10 minuten minstens). > Modem aan en volledig laten opstarten > Router aan (verbonden op LAN1 <> WAN) en die volledig laten opstarten.
Pingen naar 8.8.8.8 lukt niet.
192.168.178.1 is niet te bereiken.
Modem en router idd in die volgorde opgestart...

Ik heb via de Asus App op de iPhone de DNS handmatig ingesteld naar die van Google, nu werkt alles opeens weer..
Is het verstandig om deze DNS te gebruiken of hem weer op automatisch te zetten?
Kan ook weer inloggen via 192.168.1.1 en alle instellingen staan er.

[ Voor 16% gewijzigd door Jieve op 19-03-2018 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voor de volgende keer dat de power wegvalt: zowel het ziggo modem als de asus router hebben de mogelijkheid om een backup te maken van de instellingen. Gewoon FF doen en terugzetten als dat nodig is

Btw: ik geloof niet zo dat je modem in bridge mode staat; het lijkt er meer op dat de asus router als dmz-host is opgegeven

[ Voor 24% gewijzigd door Brahiewahiewa op 19-03-2018 21:46 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kunt de DNS van Google instellen, wat je ook kunt doen is die van OpenDNS instellen. Het voordeel van het gebruik van deze DNS-servers is dat ze nagenoeg 100% ultieme hebben. Die van je provider wil mogelijk nog wel eens lastig doen, Ziggo staat er in ieder geval bekend om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:02
sypie schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:50:
Je kunt de DNS van Google instellen, wat je ook kunt doen is die van OpenDNS instellen. Het voordeel van het gebruik van deze DNS-servers is dat ze nagenoeg 100% ultieme hebben. Die van je provider wil mogelijk nog wel eens lastig doen, Ziggo staat er in ieder geval bekend om.
Sorry, maar dat heeft voor nu echt 0 nut. De beste man kan al niet naar 8.8.8.8 pingen.

OT: Je kunt altijd even checken of je internet hebt door de kabel die nu je router in gaat in je laptop te prikken. (mocht je een laptop met ethernetpoort hebben uiteraard) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door tomdabom op 19-03-2018 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@tomdabom
Jieve schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:42:
[...]
Ik heb via de Asus App op de iPhone de DNS handmatig ingesteld naar die van Google, nu werkt alles opeens weer..
Is het verstandig om deze DNS te gebruiken of hem weer op automatisch te zetten?
Kan ook weer inloggen via 192.168.1.1 en alle instellingen staan er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:02
Oeps, niet helemaal goed gelezen. Excuus, nog steeds raar. Maar nog steeds blijf ik bij mijn verhaal dat zelfs zonder dns je naar 8.8.8.8 moet kunnen pingen. Is dus wel iets meer aan de hand geweest.
Pagina: 1