Spam na slechts bezoek website

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:00
Vandaag iets redelijk opmerkelijks tegen gekomen, en ik wil weten hoe ik me in de toekomst hier beter tegen kan beschermen. Via een forum werd ik gelinkt naar website: gewoon een soort dagdeal site a la ibood, de link was niet heel bijzonder: website.com/naam van artikel waar naar gelinked werd. Na het bezoeken van de link en de hoofdwebsite van die link kreeg ik binnen 1 minuut een melding dat ik een mailtje had: van de website waar ik net op zat! Nergens op geklikt, mail niet in linknaam etc. Ik heb µblock origin, Blur en Idontcareaboutcookies draaien. Hoe kan het dat mijn mailadres toch gelekt is naar deze site, en hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check je adres hier even: https://haveibeenpwned.com/

En welke site gaat het om en weet je zeker dat de mail van die site afkomstig is? Is de site legitiem, dan kun je eens contact opnemen met de klantenservice.

[ Voor 60% gewijzigd door Room42 op 18-03-2018 22:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

Yucon

*broem*

Dus je bedoelt dat ze in dat geval bijvoorbeeld de fb login herkend hebben en daar het mailadres bij gezocht hebben? Het zou kunnen, maar het lijkt me wel veel werk voor wat spam mail.

[ Voor 10% gewijzigd door Yucon op 18-03-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

is het niet gewoon pure toeval? Of was de link in het forum al getriggerd aan een bepaalde IDnummer ofzo?
Misschien dat die site waar je eerst op zat gehackt is?

Ik geloof niet dat mensen zomaar je Facebook-gegevens kunnen bemachtigen. Dit gaat via Oauth en dan moet je altijd via de FB-site toestemming geven.

Ik zou eens terugkijken naar de site waar je op zat.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:00
Het gaat om deze site:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
Zodra ik deze site bezocht, kreeg ik binnen een minuut een mail binnen die gelijk de spamfolder in verdween met daarin "de beste deals van deze week" en een link om mij af te melden, omdat ik "aangemeld was op de nieuwsbrief". Alle links in de mail achter een tracking.website.com uniek linkje. Het mailadres waar het op terecht kwam is mijn specifieke social media + overige bullshit adres, ooit lang geleden breached by de linked in hack (en toen veranderd). Nu nog enkel voor facebook en wat andere zooi.

De link waar ik op klikte was niet uniek, geen ID. Het forum waarop de link gepost was lijkt me ook niet gehacked. Ik zit er inderdaad aan te denken om zo de klantendienst maar een passief agressief berichtje te sturen.

[ Voor 17% gewijzigd door blackadder91 op 18-03-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 13:37

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb de pagina ook maar eens bezocht, links en rechts wat aangeklikt qua artikelen (een wekkerradio met ingebouwde camera, best grappig) maar tot nog toe geen mail ontvangen. Ik heb wel een fb-account maar ook een pi-hole thuis, dus veel advertenties zie ik niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-10 22:49

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Mischien auto aanvullen of FB account. Lijkt mij beetje sterk via een andere manier. En anders toeval?

[ Voor 9% gewijzigd door TheDudez op 19-03-2018 11:00 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik kan ook niets vinden.Ik zie wel dat ze op legale wijze gegevens tracken voor analyse, maar ik zie niets dat wijst op doorgave van e-mailadressen. Ik denk dat het echt pure toeval is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1