Marantz SR7002 geen geluid op HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:44
Mijn vraag:

Ik heb een Marantz SR 7002 versterker welke ik via hdmi wil aansluiten.
Echter krijg ik wel beeld via HDMI, maar geen geluid.
Als ik mijn tv uitzet krijg ik wel geluid.

Wat ik wil aansluiten is een ps4 en een tvbox van xs4all (zelfde als kpn).
Deze componenten gaan middels HDMI naar de inputs op de versterker.
Via HDMI out gaat er een HDMI kabel naar me TV.

HDMI audio is enabled en niet op Through, het geluid moet dus achter blijven op de versterker en niet doorgestuurd worden naar me tv.

Mijn tv is een samsung UE65KU6000 ultra hd smart.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de handleiding nagelopen en alles wat ik kon vinden geprobeerd.

Verder heeft deze versterker geen ARC en dit wil ik ook niet gebruiken.
...

Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Exqua op 18-03-2018 23:08 . Reden: Hopelijk een iets betere uitleg ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat ARC aan of uit?

Je beschrijving hoe/wat is aangesloten is ook wat summier; geen idee of je nog een andere TV of monitor hebt staan met HDMI maar als je die aansluit op de versterker, krijg je dan wel geluid?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Jag

Je hebt een instelling of je geluid wel of niet doorstuurt naar tv, daar zou het door kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
Jag schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:15:
Je hebt een instelling of je geluid wel of niet doorstuurt naar tv, daar zou het door kunnen komen.
Klopt, dit staat uit. Geluid moet achterblijven op de versterker en dat staat op enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
MAX3400 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:13:
Staat ARC aan of uit?

Je beschrijving hoe/wat is aangesloten is ook wat summier; geen idee of je nog een andere TV of monitor hebt staan met HDMI maar als je die aansluit op de versterker, krijg je dan wel geluid?
Ik heb geen idee wat ARC is, maar de tvbox en ps4 gaan via hdmi naar de verschiilende inputs op de versterker. Vervolgens gaat er een hdmi kabel (vanuit hdmi out) naar de tv.

Edit: inmiddels op de hoogte van wat arc is. Dit is alleen niet wat ik wil bereiken.
Ik wil graag geluid van mijn tvbox of ps4 over de speakers.

[ Voor 12% gewijzigd door Exqua op 18-03-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem.
Als eerste: je gebruikt HDMI arc geschikte kabels? Op de tv en de andere apparaten staat arc enabled? De versterker staat op de goede input? Je hebt ook "throughput" van audio ingeschakeld staan?

Ik had de geschikte kabels, alles stond goed ingesteld. Wat ik wilde was audio vanaf de tv terug krijgen, omdat op de tv chromecast zat. Van alles geprobeerd, inclusief andere kabels. Uiteindelijk op advies van iemand de tv gereset naar de fabrieksinstellingen (leek me een belachelijk advies, maar ja, als niets anders werkt...) en hoppa... alles werkt.

Hm... ik lees net je reactie. Volgens mij heeft jouw versterker geen arc optie? In dat geval moet je arc op de andere apparaten uitschakelen. Waar je geluid terug wil hebben naar je receiver zul je een geluidsverbinding moeten maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

ARC is er pas vanaf HDMI 1.4, iets wat de SR7002 niet heeft. HDMI ARC heeft hier dan ook niets mee te maken. Het enige wat ik me kan bedenken is wat hierboven ook al genoemd is door Jag: de receiver staat ingesteld op zowel audio als video doorsturen. Als de tv dan uit staat kan de receiver dat niet en zal dan de audio over de aangesloten speakers laten horen.

Zie ook Pagina 43 van de handleiding:
When FUNCTION MODE is set to HDMI and
HDMI AUDIO of “5. PREFERENCE” is set to
THROUGH, audio is not output from the unit. (See
page 54)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
FeaR schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:28:
[...]

ARC is er pas vanaf HDMI 1.4, iets wat de SR7002 niet heeft. HDMI ARC heeft hier dan ook niets mee te maken. Het enige wat ik me kan bedenken is wat hierboven ook al genoemd is door Jag: de receiver staat ingesteld op zowel audio als video doorsturen. Als de tv dan uit staat kan de receiver dat niet en zal dan de audio over de aangesloten speakers laten horen.

Zie ook Pagina 43 van de handleiding:

[...]
Deze heb ik inderdaad gevolgd, en hij staat bij mij op enabled en niet op through.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:25:
Ik had een soortgelijk probleem.
Als eerste: je gebruikt HDMI arc geschikte kabels? Op de tv en de andere apparaten staat arc enabled? De versterker staat op de goede input? Je hebt ook "throughput" van audio ingeschakeld staan?

Ik had de geschikte kabels, alles stond goed ingesteld. Wat ik wilde was audio vanaf de tv terug krijgen, omdat op de tv chromecast zat. Van alles geprobeerd, inclusief andere kabels. Uiteindelijk op advies van iemand de tv gereset naar de fabrieksinstellingen (leek me een belachelijk advies, maar ja, als niets anders werkt...) en hoppa... alles werkt.
Het blijkt dat ik geen arc heb, dus dat probleem is al weg. Ik kan me tv eens resetten, Is het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
Exqua schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:36:
[...]

Het blijkt dat ik geen arc heb, dus dat probleem is al weg. Ik kan me tv eens resetten, Is het proberen waard
Resetten heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

@Exqua verzoek tot het niet meerdere malen achter elkaar posten van berichten. Wijzig je laatste bericht indien je wat toe te voegen hebt. Het binnen 24 uur kicken van een topic is niet gewenst.

Als je iets reset doe dan de Marantz. Het issue zit hem eerder daar in dan in de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
FeaR schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:07:
@Exqua verzoek tot het niet meerdere malen achter elkaar posten van berichten. Wijzig je laatste bericht indien je wat toe te voegen hebt. Het binnen 24 uur kicken van een topic is niet gewenst.

Als je iets reset doe dan de Marantz. Het issue zit hem eerder daar in dan in de TV.
Excuus, had het niet 1,2,3, in de gaten.

TV resetten was een optie die gegeven was.
Versterker resetten heb ik ook gedaan, heeft niet geholpen.

Wat ik trouwens zie op mijn versterker is dat hij aangeeft "No data" terwijl hij wel beeld geeft. dit lijkt dus iets te maken te hebben met audio.

Echter kan ik op internet hier niet echt iets zinnigs over vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Exqua op 18-03-2018 23:11 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
Probleem is gevonden.

De handshake tussen mijn SR7002 en de samsung tv werkt niet goed!
Ik heb er nu een Elgato HD tussen zitten (puur om de handshake op te vangen) en dat gaat perfect.
De elgato wordt gevoed middels usb vanaf mijn xs4all tvbox dus die zal helaas altijd aan moeten.

Iemand nog een idee om de handshake op te vangen met iets zoals de elgato (maar wellicht zonder voeding) ?

EDIT: Ik las net een bericht hierover dat een goedkoper HDMI switch dit probleem ook oplost vanwege HDCP issue's. Morgen dus maar even naar de action om daar zo'n goedkoop ding te halen voor een paar euro.

https://www.howtogeek.com...r-hdtv-and-how-to-fix-it/

[ Voor 28% gewijzigd door Exqua op 19-03-2018 01:24 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 12:01
Wellicht kan dit je probleem verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
timadriaans schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:44: