Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU upgrade en waar moet je op letten met matched pairs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:49
Ik heb recent mijn server verkocht en een ander model gekocht die wat krachtiger is. Nu wil ik hier eerst de bestaande CPU vervangen en later een 2e CPU bijplaatsen.

Nu weet ik dat je voor een dual CPU opstelling een matched pair moet hebben. Ik heb al het een en ander gezocht op Google maar kom er niet helemaal uit wat een matched pair maakt.

Ik heb wel begrepen dat het te maken heeft met de CPU stepping en dat je deze kunt uitlezen m.b.v. software.

Ik ben van plan om uiteindelijke uit te komen op 2 Intel Xeon E5 2670 V2 cpu’s

Nu zie ik dingen als SR1A7. Nu weet ik niet of ik erop moet letten dat beide cpus dit nummer moeten hebben of dat er nog iets anders moet matchen voor een pair.

De server waar het in moet komen is een HP ML350p Gen8

Mocht iemand mij hier wat duidelijkheid over kunnen geven word dat zeer gewaardeerd.

En mijn excuses als dit het verkeerde (sub)forum is hiervoor.

IT Guru :)

Beste antwoord (via BJD1997 op 19-03-2018 06:59)

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:37
Wat betreft de kennis ben je al een aardig eind op weg :)
Het moet inderdaad dezelfde stepping hebben, echter is het probleem gelukkig wel te overzien, de meeste processors beginnen met SR, dat zijn de normale processors, de eindversies.

Je hebt ook QS en ES, qualifying en engineering samples, deze kunnen samen problemen geven, met nadruk op kunnen. Vmware is bijvoorbeeld gevoelig hiervoor.
QS en ES zijn officieel Intel eigendom, dus een webshop zou dit niet eens mogen verkopen. Op ebay worden ze echter wel aangeboden, ook zijn er particulieren die ze wel hebben.

Kortom:
Zorg er dus voor, dat als je een e5-2670 v2 koopt, of welke processor dan ook, dat je gewoon de SR variant koopt, dit staat ook gegraveerd op de processor. Beide processors moeten dus SR1A7 zijn.
Mocht je nog wat vragen hebben, mag je altijd een berichtje sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Expendable op 18-03-2018 23:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:37
Wat betreft de kennis ben je al een aardig eind op weg :)
Het moet inderdaad dezelfde stepping hebben, echter is het probleem gelukkig wel te overzien, de meeste processors beginnen met SR, dat zijn de normale processors, de eindversies.

Je hebt ook QS en ES, qualifying en engineering samples, deze kunnen samen problemen geven, met nadruk op kunnen. Vmware is bijvoorbeeld gevoelig hiervoor.
QS en ES zijn officieel Intel eigendom, dus een webshop zou dit niet eens mogen verkopen. Op ebay worden ze echter wel aangeboden, ook zijn er particulieren die ze wel hebben.

Kortom:
Zorg er dus voor, dat als je een e5-2670 v2 koopt, of welke processor dan ook, dat je gewoon de SR variant koopt, dit staat ook gegraveerd op de processor. Beide processors moeten dus SR1A7 zijn.
Mocht je nog wat vragen hebben, mag je altijd een berichtje sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Expendable op 18-03-2018 23:31 ]

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:49
@Expendable bedankt voor je duidelijke en helderde uitleg!

Edit: wat mij betreft mag dit topic worden gesloten. Vraag is beantwoord :D

[ Voor 40% gewijzigd door BJD1997 op 19-03-2018 07:03 ]

IT Guru :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft niet zo heel veel te maken met PNS, dus schopje naar PMG.