KT7A Bios update: idle temp 15 graden hoger?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 23:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Ik heb dus net mijn Abit KT7A-RAID een BIOS update gegeven van de YP-beta naar de 3R final, en sindsdien is de idle temperatuur van m'n processor 15 graden hoger :?

Eerst hing die op ongeveer 38 graden, nu is is het 53. De stressed temperatuur is nog steeds 59/60 en aan de BIOS instellingen is verder niets veranderd.

Iemand een idee waardoor dit komt en zijn er meer mensen met dit "probleem" (ik heb er niet echt problemen mee ofzo, maar het is gewoon vaag)

Config:
Athlon 1428 MHz (10.5x136), 1.80 V
cooling: Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60MP
Abit KT7A-RAID
384 Mb PC133 2-2-2
Win2K Prof NL SP2

Verwijderd

Ik kan mij herinneren dat dit ook op de site van Abit staat dat de temperatuur omhoog ZOU KUNNEN GAAN... bij de meesten was dat bij de Beta ongeveer 7 graden... 15 graden is dus een beetje... veel ??

...........Ik wacht dus nog maar effe >:)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik kan mij niet voorstellen dat je CPU fysiek echt warmer wordt door een bios update, ik bedoel je fan gaat toch niet langzamer draaien ofzo :?

Gewoon nix van aantrekken, de stressed temp gaat toch niet omhoog :)

Verwijderd

Ik heb net mijn BIOS ook ge update om te kijken of het bij mij ook hoger ging,... idle dan... nou, scheelt 4 graden... valt wel mee dus....

Verwijderd

het HALT / HLT commando is door Abit uit het bios gesloopt, tenzij je naderhand die WPCREDIT patch doet.
De redwen is dat er blijkbaar stabiliteits-problemen waren met de nieuwe AWARD core (ja, geheel nieuwe versie, daarom ook awdflash 8.00 benodigd) en het HLT commando.

Maar aangezien we toch allemaal }:O hebben draaien maakt de idle cpu temp ook niet uit :+ >:)

Set register 52 to EB to take care of the heat problems. CPU idle is disabled I think, and that is what causes the heat increase.

http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=cda09fd79e2ebe9cf6fca61b8bb778b8&threadid=10641

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Na flash was mijn cpu ook ineens 13 graden hoger van 26 naar 39 Idle

het stond btw ook in de release notes

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op zondag 15 juli 2001 12:53 De reden is dat er blijkbaar stabiliteits-problemen waren met de nieuwe AWARD core (ja, geheel nieuwe versie, daarom ook awdflash 8.00 benodigd) en het HLT commando.
Okay, maar waarom wordt die dan niet meegeleverd in de downlaoad? Het is volgens mij een 7.* versie!! Ik ben gisteren 3 uur bezig geweest om m'n computer weer aan de praat te krijgen. (Wilde naar 3R flashen, in de onderste balk kwamen allemaal rode blokjes, en ik heb 6 versies moeten downloaden bij een huisgenoot voordat ik er een had die helemaal goed flashte).

Ik wil vandaag met de nieuwe versie van awdflash wel eens proberen of het lukt, dus straks eventjes op de award site kijken denk ik?

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:08

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

zelfde geval hier zat hier eerst op een temp van +7 graden t.o.v. de moederbord temp gemiddeld zo rond de 32 tot 35 graden nu staat ie op 45 idle .. nouja .. zal wel gefixed worden en anders pakken we gewoon weer een oude versie terug , die deed het ook prima

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:28

Sharky

Skamn Dippy!

je hebt nog mazzel, bij mij is hij ruim 20 graden omhoog gegaan, de idle temp :( :(

leek net zo mooi, telkens onder de 30 graden idle.
bah

This too shall pass

Verwijderd

Ik hou het lekker bij m'n WZ :)

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 22 juli 2001 02:33 schreef HlpDsK het volgende:
Ik hou het lekker bij m'n WZ :)
's kijken of ik terug kan flashen. die bios deed het ook wel goed.

This too shall pass

Verwijderd

Jah .. die BIOS is ook nog van voor de RAID-update waardoor je je array kwijt kan raken.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 22 juli 2001 02:39 schreef HlpDsK het volgende:
Jah .. die BIOS is ook nog van voor de RAID-update waardoor je je array kwijt kan raken.
brrrr:
!!! Attention for upgrading KT7-RAID / KT7A-RAID BIOS to 3R !!!

When you upgrade bios from ZT to 3R, we highly recommend you backup
your system and data to an independent storage device first. New HPT
1.11.0402 bios may corrupt original RAID configuration created on
old bios occasionally. That means you may need to rebuild RAID
configuration. If it happens, all the data on RAID-0 will be gone!
op AT las ik al ergens een bericht van iemand die alles kwijt was.

This too shall pass

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 21:45
ik had ook problemen met die nieuwe bios 3r, ben weer terug gegaan naar wz b01,bevalt mij het beste

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 22 juli 2001 02:45 schreef d-super het volgende:
ik had ook problemen met die nieuwe bios 3r, ben weer terug gegaan naar wz b01,bevalt mij het beste
en ik nu bij deze ook.
weet iemand ook waarom abit dit gedaan heeft?

This too shall pass

Pagina: 1