Toon posts:

afbeelding automatisch invoegen in excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb een fiche in excel die automatisch wordt ingevuld in met de functie verticaal zoeken op basis van gegevens in een tabel.
In de fiche geef ik een huisnummer in en dan worden de gegevens van dat huisnummer dus automatisch ingevuld.
In de tabel is er ook een verwijzing naar een fotonummer.
Telkens ik een ander huisnummer ingeef zou ook de juiste foto mee moeten verschijnen. Ofwel opgehaald uit een map met foto's, ofwel van op een ander tabblad waar alle foto's bv staan.
Probleem is dat de foto's niet vasthangen aan de cellen en dat ik dus een lege cel vind met bv verticaal zoeken, ipv de foto die boven die cel zweeft.
Hoe kan je dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...excel 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom!

Jammer dat je de laatste ... niet hebt ingevuld.

Desondanks: leuke vraag :)

Ik neem aan dat je geen VBA wilt gebruiken (als je VBA kent, is het vrij eenvoudig). Als ik je goed begrijp, het kan met een omwegje. Je kunt dynamisch een plaatje invoegen via named ranges.

Ik heb het zojuist even geprobeerd met eigen plaatjes.

1) voeg alle plaatjes ergens toe. Ieder in een named range (Formules -> Naam definieren). Ik heb als test een plaatje van een verhuizing, en een van de school zelf.
2) Ik wil ergens het verhuisplaatje tonen als in cel B1 een 0 staat.
3) in een hulpcel A1 plaats ik =ALS(B1 = 0; "verhuizing"; ALS(B1 = 1;"school"))
4) maak een extra named range, FiguurHuis met als formule: =INDIRECT(Blad1!$A$1)
5) voeg een plaatje in op de gewenste plaats. Selecteer plaatje. Pas de formule aan naar =FiguurHuis

Vanaf nu wordt het plaatje dynamisch aangepast naar aanleiding van wat er in B1 staat: een 0 of een 1.

Natuurlijk cellen en de 0/1 naar wens aanpassen. En het is een boel werk als je meer dan een paar plaatjes tegelijk wilt tonen..

edit:

Ik wist dat ik dat idee ergens had opgedaan. Hier dus: https://excel.tips.net/T0...es_based_on_a_Result.html
Zie daar in de comments ook de terechte opmerking dat je vert.zoeken kunt gebruiken in plaats van de als() als je veel plaatjes hebt. Al zal je dan alsnog een boel handwerk hebben om de plaatjes eenmaal op te voeren en benoemen in een hulp-tabel.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 19-03-2018 09:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)