Coördinates in RA2, een beetje erg vaag

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik gebruik als het even kan de functie om coördinaten weer te geven tijdens m'n coöp met maat. Het is handig omdat je aan kan geven waar je zit, en vooral waar precies elk gebouw van de vijand zich bevind. (Dag gap-generator:))

Maar hoe werken die coördinaten nou eigenlijk? Als ik alleen naar rechts of naar links beweeg, veranderen toch beide getallen... Het is dus geen x,y-as idee. (terwijl dat toch wel zo handig is).
Weet iemand wel hoe dit precies in elkaar steekt? Dit is echt een irritant gepiel de hele tijd. En waar zit punt 0,0 dan eigenlijk?

www.nintendocasemods.com

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 18:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Gokje, ik heb er geen ervaring mee.

(trouwens is dat eigenlijk geen cheaten wat je dan doet? Leg eens uit waarmee je dat doet)

De grid van RA2 is isometrisch, beweeg je cursos eens langs deze lijnen (langs een straat bijv.) Zo heb je waarschijnlijk toch x,y coördinaten

Verwijderd

joh, doe niet zo moeilijk. je start meestal in de hoek of in het midden dus zeg je voor je positie:

linksboven , rechtsonder etc.

voor gebouwen die onder een gap staan druk je gewoon op 'b' zodat je een beacon kan plaatsen, type wat in het tekstvakje bv: CYARD HIER

is toch veel makkelijker dan die gare coordinaten |:(

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 19:27 schreef handige_harrie het volgende:
Gokje, ik heb er geen ervaring mee.

(trouwens is dat eigenlijk geen cheaten wat je dan doet? Leg eens uit waarmee je dat doet)

De grid van RA2 is isometrisch, beweeg je cursos eens langs deze lijnen (langs een straat bijv.) Zo heb je waarschijnlijk toch x,y coördinaten
ja zo zat ik ook te denken, misschien werkt het wel ongeveer zo. Maar dan hou je wel het probleem bij de hoeken van het scherm, omdat je het spel eigenlijk in een ruit speelt.

De functie kun je instellen, staat niet standaard ingesteld.
Beacons plaatsen is trouwens ook idee:P, maar kan je coöpmaatje die ook zien dan?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

ja, alle allies kunnen dat zien.