Ik heb geen idee of ik het probleem nou bij Windows moet zoeken of bij Firefox. Maar ik zit nu echt even met mijn handen in het haar.
Voor het gemak ontwikkel ik mijn webprojecten altijd op een eigen aangemaakte domeintje in het hosts-bestand van Windows. In de vhosts van Apache wordt deze domein netjes afgevangen en naar de juiste directory gebracht, echter tot op de dag van vandaag.
Hoe het gekomen is, dat weet ik niet exact, maar mijn browsers (Firefox, Chrome, Edge) weigeren nu dus mijn site op mijnsite.dev te openen, en ik krijg vrolijk deze melding in Firefox:
Ik verdenk dat Avast iets in Windows heeft aangepast, want sinds medio deze week toen ik het installeerde merk ik vandaag dat ik mijn lokale site niet meer kan bereiken. Of het Avast is, dat weet ik niet, maar de belangrijkste vraag is:
Hoe krijg ik dit weer werkend? Avast heb ik al uitgeschakeld, gedeinstalleerd etc....
En het probleem blijft, en ik kan nu dus niet werken
Voor het gemak ontwikkel ik mijn webprojecten altijd op een eigen aangemaakte domeintje in het hosts-bestand van Windows. In de vhosts van Apache wordt deze domein netjes afgevangen en naar de juiste directory gebracht, echter tot op de dag van vandaag.
Hoe het gekomen is, dat weet ik niet exact, maar mijn browsers (Firefox, Chrome, Edge) weigeren nu dus mijn site op mijnsite.dev te openen, en ik krijg vrolijk deze melding in Firefox:
Ik bepaal zelf graag dat ik lokaal (!) een lokaal SSL-certificaat wil draaien. Hoe kan ik nou een uitzondering maken, of beter gezegd: Hoe kan ik Windows weer overtuigen dat hij niet zo paranoia moet zijn om dit te vertrouwen?Uw verbinding is niet beveiligd
De eigenaar van www.mijnsite.dev heeft zijn of haar website niet juist geconfigureerd. Om uw gegevens tegen diefstal te beschermen, heeft Firefox geen verbinding met deze website gemaakt.
Deze website maakt gebruik van HTTP Strict Transport Security (HSTS) om aan te geven dat Firefox alleen een beveiligde verbinding mag maken. Hierdoor is het niet mogelijk om een uitzondering voor dit certificaat toe te voegen.
Ik verdenk dat Avast iets in Windows heeft aangepast, want sinds medio deze week toen ik het installeerde merk ik vandaag dat ik mijn lokale site niet meer kan bereiken. Of het Avast is, dat weet ik niet, maar de belangrijkste vraag is:
Hoe krijg ik dit weer werkend? Avast heb ik al uitgeschakeld, gedeinstalleerd etc....
En het probleem blijft, en ik kan nu dus niet werken
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes