HP laptop zonder recovery manager terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39
Hi all,

Ik heb een probook 450 g3 met business support. Het scherm flikkerde de hele tijd, en hij is al binnen geweest voor reparatie bij HP in Polen... nu vertoonde hij het probleem opnieuw en kreeg ik van de support desk de raad om een factory recovery uit te voeren gezien ik w10 draai en legacy boot blijkbaar niet goed samenwerkt. Naast het feit dat dit gewoon waardeloos is van hun om dit door mij te laten doen (waarom betaalde ik anders voor de hoogste support level? En waarom konden ze dit niet melden nadat de laptop al in Polen is geweest voor reparatie), staat er in de mail vrijwel niets over hoe ik dit moet doen. Knap waardeloos, van een bedrijf waar ik toch al meer dan 10 jaar klant ben zowel privé als zakelijk, ondanks alle problemen.

De mail gaat namelijk er van uit dat de recovery manager nog op de laptop staat, maar sinds de upgrade naar w10 is de recovery manager natuurlijk niet meer actief. Ik heb wel een update gedownload om de recovery manager te kunnen gebruiken, maar ondanks dat deze update goed is uitgevoerd is de recovery manager niet terug te vinden in het systeem. Geen idee waar die update is heen gegaan, maar goed. Ik had ook nog opgezocht hoe het mogelijk zou zijn om dit zonder de recovery manager te doen en toen stootte ik op de cloud recovery manager... leuk, tot ik erachter kwam dat dit vereiste dat je een stick of cd kon schrijven. Wie heeft er in deze day en age nog USB sticks of een cd schrijver? Ze zitten zelfs niet meer in hun ULP's.... weer knap waardeloos.

Ik heb natuurlijk wel gewoon een recovery partitie op mijn pc, maar als ik in de BIOS ga om system recovery uit te voeren kom ik terecht in een normale boot waarbij system recovery niet wordt opgestart.... Ik wil dit probleem eigenlijk vandaag opgelost hebben, gezien ik hier al de hele dag lig te vloeken op hoe k*t HP is (ik heb niets dan problemen gehad ermee qua bouwkwaliteit en ondersteuning zoals loskomende bezels, loskomende connectoren en oververhitting... maatja tis lekker goedkoop he). Ik ben nu dan ook echt klaar met dit merk en wil de PC gewoon klaar hebben voor verkoop. Als iemand een idee heeft hoe ik de system recovery kan forceren zou ik erg dankbaar zijn...

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:51
Waarom gebruik je niet de recovery functie in windows 10? Dan installeer je windows ook gewoon opnieuw.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
HKLM_ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:43:
Waarom gebruik je niet de recovery functie in windows 10? Dan installeer je windows ook gewoon opnieuw.
Ik moet een BIOS setting veranderen, waarvoor w8.1 nodig is (dat is de factory setting namelijk). Ik dacht dat dit onzin was, maar inmiddels geprobeerd de BIOS setting handmatig te veranderen zonder downgrade en dan vindt ie geen compatibel OS en boot ie niet (Legacy boot disable and secure boot enable).

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
matthewk schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:53:
[...]

Ik moet een BIOS setting veranderen, waarvoor w8.1 nodig is (dat is de factory setting namelijk). Ik dacht dat dit onzin was, maar inmiddels geprobeerd de BIOS setting handmatig te veranderen zonder downgrade en dan vindt ie geen compatibel OS en boot ie niet (Legacy boot disable and secure boot enable).
Je kan de recovery manager ook niet opstarten tijdens het booten? (F11 denk ik) In de bios hoef je daar niet voor te wezen.

Trouwens: Een usb stick is nog best normaal hoor deze dagen

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 18-03-2018 19:59 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
HKLM_ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:57:
[...]

Je kan de recovery manager ook niet opstarten tijdens het booten? (F11 denk ik) In de bios hoef je daar niet voor te wezen.
Als ik dit probeer, komt hij in een normale boot terecht. De system recovery start niet op. Vind ik raar, want dat zou willen zeggen dat de recovery manager niet op de herstelpartitie zit maar op de c partitie. Zou een erg rare keuze zijn van HP.... maar gezien hun productkwaliteit niet zo heel raar dat ze zulke flaters maken.

@HKLM_ nja usb styckes misschien niet, maar sticks met minder dan 16gb worden niet herkend terwijl de recovery maar 2 gig in neemt. Zelfs met swapruimte zou 8 gig nog meer dan genoeg moeten wezen.

[ Voor 15% gewijzigd door matthewk op 18-03-2018 20:01 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Is het wel de hp recovery partitie en niet die van windows 10?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
HKLM_ schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:02:
Is het wel de hp recovery partitie en niet die van windows 10?
Jup, ik denk eraan om misschien de c partitie te wipen via de console... maar ben bang dat hij dan niet gaat booten vanaf de recovery partitie gezien hij deze dus nu al niet vindt.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Denk dat je het beste een usb stick kan ritselen en het dan kan proberen. Met het wipen van je c ga je het niet redden denk ik zo.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
Nja heel weekend mee gekut, waarom de recovery niet laadt blijft een raadsel. Brandbrief naar die waardeloze zakken van HP gestuurd dat de volgende 700 laptops niet van bij hen komen. Dit hadden ze me allemaal netjes kunnen melden voordat ik zelf ging proberen de recovery uit te voeren; w10 upgrade belet namelijk ook het laden van de recovery volgens het Hp forum. Waarom hij me dan toch vroeg om dit zelf even makkelijk uit te voeren? Luiheid natuurlijk. Dat de laptop net terug is van HP vanwege een hardwarefix voor exact hetzelfde issue maakt het alleen maar erger.

Wat een waardeloze partij, never again. Toch bedankt voor de hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door matthewk op 18-03-2018 21:32 ]

Consultant - Autogek

Pagina: 1