Mogelijkheden/advies 6Mb/s adsl lijn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ga medio mei in een mooi boerderijtje wonen in het buitengebied. Volgens postcodechecker heb ik alleen toegang tot een 6 Mb/s adsl lijn.
Inmiddels ben ik verwent met netflix en een groot zenderpakket en snel internet.
Mijn grote vraag is dan ook wat zijn mijn opties? Ik zoek iets stabiels en ben zelf geen tweaker.
Zo zie ik op internet zaken als xmbc decoders via de schotel en iptv die alles zou aanbieden.
Maar zijn dit producten voor de algemene consument?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog een nieuw aan te schaffen smart tv voor onze nieuwe woning, dus alles ligt nog open. Minimaal hd smart tv

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Lees te veel op het internet om hier de rode draad te kunnen vinden. Wellicht zijn er personen die installatie en onderhoud ook kunnen regelen.

Ik ben zeer benieuwd....

Groet Albert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
KPN.. 4G buitengebied? (20/??mbit)

of Tmobile 4G voor thuis ( 25/25mbit )

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 18-03-2018 18:14 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Niet toevallig in een gebied waar Glasvezel Buitenaf aan de gang gaat? Anders inderdaad wat SMSfreakie zegt, eens kijken bij (bijvoorbeeld) KPN of die wat aanbieden via 4G.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is serieus 6Mbit het enige wat je kan vinden via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ? Mogelijk is er sneller aan te bieden maar mogelijk via een ISP die je nog niet onderzocht hebt; het staat niet specifiek in de startpost genoemd hoe je aan 6Mbit komt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Is er coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een oude analoge tweedraads kpn verbinding. Volgens de link van max3400 is er een snelheid van 9Mbit/s beschikbaar.
Zal overige tips ook even nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
9mbit.. dan zou ik KPN eens pijlen met 4G buitengebied :)

geen idee wat de overige voorwaarden zijn ( of andere beperkingen..)
https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4G is een optie. Maar vind het wat vaag in elkaar zitten. Lijkt met name bedoeld voor "internetten" omdat je beperkt wordt op 100 GB per maand en bij overschreiding telkens 5GB per dag krijgt. Als je daar weer overheen gaat moet je zelf die dag 2GB bijvragen.
Hoe werkt zoiets als ik einde van de maand HD film wil kijken op een regenachtige zondag?
Ik zal deze vraag eens voorleggen aan T-mobile.
Overige geboden opties zijn voor mij niet beschikbaar.

Alvast bedankt voor al jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort maar eens met een tmobile telefoon het buitengebied in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirad
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 05:20
Ik maak al een tijdje gebruik van KPN 4G en het bevalt me redelijk goed. Onlangs een antenne laten plaatsen waardoor snelheid vaak boven de 50mbit uitkomt. (Ik heb dan toevallig wel vrij zicht op de zendmast)

Latency is niet geheel ideaal, maar wellicht dat dat latency in jou situatie niet van belang is.

KPN hanteert geen datalimiet waardoor er niet na bijvoorbeeld 100GB een sms gestuurd moet worden. Een stream zou dan niet zomaar onderbroken worden, omdat een limiet overschreden is.

Hou er wel rekening mee dat KPN 2 soorten kastjes gebruikt. Er is een zwarte en er is een witte (Huawei B525s-23a). Volgens de monteur heeft alleen het witte kastje de mogelijkheid om een externe antenne te koppelen. Het is dan wel verstandig om te kijken of deze verkregen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Let wel op dat je oppast welke 4G buitengebied dienst je neemt, KPN gaat wat verder dan T-Mobile om dat KPN wat meer een plicht heeft vaste lijnen te leveren, en onder aan de streep het goedkoper voor ze is om een goede 4G dienst te leveren. T-Mobile heeft dat niet om dat die nooit verantwoordelijk zijn geweest voor het oude vaste net.

[ Voor 11% gewijzigd door johnkeates op 20-03-2018 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
jirad schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 01:17:
Ik maak al een tijdje gebruik van KPN 4G en het bevalt me redelijk goed. Onlangs een antenne laten plaatsen waardoor snelheid vaak boven de 50mbit uitkomt. (Ik heb dan toevallig wel vrij zicht op de zendmast)

Latency is niet geheel ideaal, maar wellicht dat dat latency in jou situatie niet van belang is.

KPN hanteert geen datalimiet waardoor er niet na bijvoorbeeld 100GB een sms gestuurd moet worden. Een stream zou dan niet zomaar onderbroken worden, omdat een limiet overschreden is.

Hou er wel rekening mee dat KPN 2 soorten kastjes gebruikt. Er is een zwarte en er is een witte (Huawei B525s-23a). Volgens de monteur heeft alleen het witte kastje de mogelijkheid om een externe antenne te koppelen. Het is dan wel verstandig om te kijken of deze verkregen kan worden.
Klopt, maar de dienst met de witte Huawei wordt niet meer aangeboden. De dienst met de zwarte Sagemcom waarbij een DSL lijn gecombineerd wordt met 4G wordt deze zomer/najaar breed ingezet en op meer plekken beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door RobinF op 20-03-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:10:
4G is een optie. Maar vind het wat vaag in elkaar zitten. Lijkt met name bedoeld voor "internetten" omdat je beperkt wordt op 100 GB per maand en bij overschreiding telkens 5GB per dag krijgt. Als je daar weer overheen gaat moet je zelf die dag 2GB bijvragen.
Hoe werkt zoiets als ik einde van de maand HD film wil kijken op een regenachtige zondag?
Je geeft het antwoord zelf al: bellen :Y)
Ik zal deze vraag eens voorleggen aan T-mobile.
Overige geboden opties zijn voor mij niet beschikbaar.

Alvast bedankt voor al jullie reacties.
Heel eerlijk: je kiest er zelf voor om in het buitengebied te gaan wonen. Dat heeft zo zijn nadelen, dus die zul je dan ook moeten accepteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb mijn nieuwe woning niet geselecteerd om de aanwezige multimedia infravoorzieningen.
Dit forum is toch juist bedoeld om kennis en ervaringen met elkaar te delen.

Tot nu toe zeer veel goede input, daar voor dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gelukkig zijn er tegenwoordig meer opties in het buitengebied dan een jaar of 2 geleden :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
- VDSL als je geluk hebt, al dan niet op termijn (lijkt voor jouw af te vallen)
- Kabel (maar dat ligt er meestal ook niet)
- 4G/DSL: Op zich te doen, winst kun je nog wat extra halen door met een externe antenne te werken.
- DSL: traag, dus dan houd het snel op bij 6-9Mbit, waarbij de stabiliteit nog wel eens te wensen over laat
- Glasvezel: Als je geluk hebt wordt er glas aangelegd. Zoals genoemd is glasvezelbuitenaf in een aantal gebieden actief
- Eigen beheer: Zoek iemand met fatsoenlijk internet en een hoog punt en zet zelf een straalverbinding op
- Commerciele straalverbindingen.. maar dat is denk ik buiten het budget voor een consument.
- Lokale (straalverbindingen)/ initiatieven: Soms is er een 'dorps-straal-wifi' of een partij die zoiets vergelijkbaars commercieel aanbied. (Denk bv aan Greenet of Libernet)

Of ga met mede 'lotgenoten' iets opzetten. Maar dat kost wel wat kennis, tijd enz.

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 20-03-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 16:11
Wat wil je allemaal met de vaste lijn? Ik heb al jaren 8mbit down en 1 Mbit up. En dat werkt prima, ook met Netflix, YouTube en dergelijke ook met meerdere personen. Tv gaat wel via de satelliet.

Soms moet er iets wat langer bufferen maar dat is ook logisch. Binnenkort word hier glasvezel aangelegd. Tuurlijk ben ik daar blij mee, maar was het jaren behelpen? Zeker niet.

4g is ook niet altijd een oplossing. In buitengebieden heb je soms ook 10 tot 15 Mbit en dan zit je alsnog met databundels en dergelijke. In de nacht worden alle grote updates hier lekker binnengeprutteld zonder datalimieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Per gebied kan het wellicht variëren maar er zijn al reeds genoeg opties weergegeven, hieronder mijn persoonlijke ervaring met het al jaren woonachtig zijn in een buitengebied:
- Enorm stabiele DSL verbinding, ping altijd <20ms;
- Enorm stabiele snelheid, (max) 13/1Mbit, nooit klachten, altijd betrouwbaar en geen 'inzinkingen' in de avond-/daluren ondanks dat de wijkcentrale 3KM (!) bij mij vandaan zit.
- Download 1TB in een maand ongeveer, download staat bijna continue aan. Geen datalimieten of ander gezeur met FUP.
- Uitgebreid zenderpakket tv kijken via de schotel (CanalDigitaal), vrijwel altijd betrouwbaar tenzij hevige onweers-/regenbuien. Maar dan kan je nog via internet LiveTV kijken.

Tsja, zo is het internet-leven nu eenmaal in een buitengebied. Geniet vooral van de rust en de omgeving en je hebt niks anders meer nodig joh, dan kijk je je serie maar een dag later of speel je een nieuw spel maar 1 of 2dagen later. Ik heb zelfs een aanbod afgewezen (Greenet, check of het wellicht in jouw nieuwe buurt beschikbaar komt) om sneller internet te krijgen in ons buitengebied vanwege diverse redenen waaronder een mogelijke FUP (bandbreedte bij zo'n aanbieder kost immers ook geld en is vanwege de techniek erachter meer FUP 'gevoeliger' dan een vaste DSL verbinding :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Zijn er geen regionale glasvezel alternatieven, zoals bijvoorbeeld e-fiber?
Pagina: 1