Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vervangt mijn oude game PC, die helaas is overleden. Maar ik was toch al op zoek naar iets nieuws, dus het oude beestje wilde me de goede weg op helpen denk ik
Doel is om op 1440p te kunnen gamen maar 144Hz op super-ultra-kwaliteit is niet mijn ultieme doel. Ik speel bv. weinig tot geen shooters en hoef dus geen brute frame-rates.
Naast het gamen bewerk ik mijn privé foto's en vind een goede kleurweergave belangrijk.
Ik overweeg dan ook de volgende monitor aan te schaffen om het systeem te complementeren:
Dell Ultrasharp UP2716D Zwart
Heb nog 2 oude Dell schermen (HD, 24'') en ga waarschijnlijk voor een triple monitor setup.
Ik heb het BBG Compact Game Systeem uit Januari als basis genomen en wat getweakt.
Tweaks:
- Kast met raampje, niet voor een lichtshow oid, maar wel leuk om in de kast te kunnen kijken.
- SSD stapje hoger en M.2
- Videokaart downgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 a €1600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn 1TB HDD mee uit mijn oude systeem.
Ga je overklokken?
Nee, dat is niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn mijn tweaks van het BBG systeem in jullie ogen okay? Kan ik iets verbeteren tegen niet te veel extra kosten?
Met name de videokaart, gezien mijn minder hoge eisen... is het een goede keuze?
Mijn overweging was dat het een 1080 is die niet super veel duurder is dan een goede 1070. De lovende reviews voor het kaartje leken me ook een goede indicatie.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Vervangt mijn oude game PC, die helaas is overleden. Maar ik was toch al op zoek naar iets nieuws, dus het oude beestje wilde me de goede weg op helpen denk ik
Doel is om op 1440p te kunnen gamen maar 144Hz op super-ultra-kwaliteit is niet mijn ultieme doel. Ik speel bv. weinig tot geen shooters en hoef dus geen brute frame-rates.
Naast het gamen bewerk ik mijn privé foto's en vind een goede kleurweergave belangrijk.
Ik overweeg dan ook de volgende monitor aan te schaffen om het systeem te complementeren:
Dell Ultrasharp UP2716D Zwart
Heb nog 2 oude Dell schermen (HD, 24'') en ga waarschijnlijk voor een triple monitor setup.
Ik heb het BBG Compact Game Systeem uit Januari als basis genomen en wat getweakt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 188,55 | € 188,55 |
| 1 | Gigabyte AB350N-Gaming WiFi | € 113,- | € 113,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 686,22 | € 686,22 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart Window | € 62,80 | € 62,80 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 178,95 | € 178,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 209,95 | € 209,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.569,41 | |
Tweaks:
- Kast met raampje, niet voor een lichtshow oid, maar wel leuk om in de kast te kunnen kijken.
- SSD stapje hoger en M.2
- Videokaart downgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 a €1600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn 1TB HDD mee uit mijn oude systeem.
Ga je overklokken?
Nee, dat is niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn mijn tweaks van het BBG systeem in jullie ogen okay? Kan ik iets verbeteren tegen niet te veel extra kosten?
Met name de videokaart, gezien mijn minder hoge eisen... is het een goede keuze?
Mijn overweging was dat het een 1080 is die niet super veel duurder is dan een goede 1070. De lovende reviews voor het kaartje leken me ook een goede indicatie.
Alvast bedankt voor het meedenken!