SuSE Linux op oude computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:27
hi,

Ik heb hier een oude comp staan met 8 mb geheugen. hier wil ik in ieder geval een SuSE Linux op hebben. Nu heb ik hier de 6.4 cd's liggen en wil ik die er op kwakken maar ik krijg bij elk pakket die geïnstalleerd word een 'Invalid PREI for blah blah blah' fout en installeerd helemaal noppes. Ik heb het vermoeden dat ik niet genoeg geheugen heb, maar welke SuSE moet ik dan wel hebben??? 6.1?

tnx Jotti voor het aanpassen van de titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 14:46
um... je topic titel is niet erg "descriptive" voor je eigenlijke vraag. Wat dat laatste betreft: suse op een 8MB systeem kun je wel vergeten. het absolute minimum is geloof ik 16MB, maar ook dat wordt een installatie met hindernissen, zeker voor een beginner. Als je dan toch een minimale installatie wilt (b.v. voor een routertje of zo, en wat packet filtering), pak dan zo'n one-disk distro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[Even topictitel aangepast]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

wel ff een swap disk aangemaakt?

Skill is when luck becomes a habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
ja, ik heb een swap partitie op /dev/hda6 van 50MB. Ik weet niet of dit genoeg is, maar lijkt me wel als er maar 1MB swap ruimte gebruikt word.

Voor de installatie word wel gezegd dat ik handmatig een swapruimte moet aangeven ipv tijdens de installatie. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Als dit er iets mee te maken kan hebben, hoe moet ik dit dan doen? Er is dus nog niets geïnstalleerd. Alleen een paar progjes die in de ramdisk staan. Ik kan er niets van vinden in de handleiding. Handleiding hoort wel bij 6.4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
iemand???
Pagina: 1