Krachtige school laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik heb de laptop nodig voor voornamelijk schoolwerk maar ook voor video's ( youtube / netflix ) te bekijken. Ik ga hem ook gebruiken voor lichte programma's zoals Notepad++, Putty en WINSCP voor website / minecraft server bewerkingen uit te voeren, hij moet dus ook minecraft kunnen spelen op minimum 15 fps, dus niet om echt het spel te spelen maar enkel om af en toe in te loggen en te chatten. Ik zoek dus niet iets wat zo krachtig is dat het 60fps kan halen ( wat niet moeilijk is bij minecraft ) maar iets dat klein is ( 10-12 inch ) en programmas zoals word, powerpoint, excel, chrome, ... tegelijk kan runnen ( minimum 4Gb ram dus ). Als student zoek ik iets dat de mogelijkheid heeft om buiten bereik van wifi toch online te gaan ( simkaart optie? een soort externe adapter voor 4/3G? Ken hier niet genoeg van ).

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik ben me bewust van de kleine markt voor dit soort machines en heb daarom een budget van maximum 800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja hij zal heel veel moeten reizen, dagelijks op trein,bus,tram ect. Bij voorkeur dus een 2 in 1 die dus ook als tablet kan dienen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Heb nu een asus H101ha 2gb ram met 32 gb flash opslag, maar is niet sterk genoeg en heeft te weinig opslag voor wat ik ermee wil doen. Heb niet echt een voorkeur dus, zolang de specs maar goed zijn. Bedankt om te lezen!! Liefst heb ik ook azerty, maar als het nodig is kan ik me ook aanpassen aan qwerty 8)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou beginnen bij de minimale specs die je opleiding eist. Voor een ICT opleiding heb je een andere laptop nodig dan voor pak 'm beet een opleiding tot administratief medewerker.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tweedehands Latitude halen? Ik heb goede ervaringen met de aanbiedingen van @Oudji . Ik ben verder niet aan hem gerelateerd op welke manier dan ook, hij heeft gewoon leuke laptops met goede specs voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unezra schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:16:
Ik zou beginnen bij de minimale specs die je opleiding eist. Voor een ICT opleiding heb je een andere laptop nodig dan voor pak 'm beet een opleiding tot administratief medewerker.
Ik begin volgend jaar met Filosofie en moraalwetenschappen dus verwacht niet meer als de standaard programma's zoals word, powerpoint en misschien excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:20:
Tweedehands Latitude halen? Ik heb goede ervaringen met de aanbiedingen van @Oudji . Ik ben verder niet aan hem gerelateerd op welke manier dan ook, hij heeft gewoon leuke laptops met goede specs voor een goede prijs.
Bedankt voor de aanrading maar zie dat hij in Nederland woont, woon zelf in België Antwerpen, is dus wel redelijk ver hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:25:
[...]

Ik begin volgend jaar met Filosofie en moraalwetenschappen dus verwacht niet meer als de standaard programma's zoals word, powerpoint en misschien excel.
Ik zou dat dus voor de zekerheid navragen voordat je iets koopt. :)

Vraag wat hun minimale eisen zijn en kijk dan wat je zelf nog meer zou willen. Het zal maar net zijn dat je denkt dat je met een laptop met max. 8G geheugen wel toe kunt en ze voor een programma tóch 16G eisen. kun je je laptop weer verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unezra schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:29:
[...]

Ik zou dat dus voor de zekerheid navragen voordat je iets koopt. :)

Vraag wat hun minimale eisen zijn en kijk dan wat je zelf nog meer zou willen. Het zal maar net zijn dat je denkt dat je met een laptop met max. 8G geheugen wel toe kunt en ze voor een programma tóch 16G eisen. kun je je laptop weer verkopen...
Klopt helemaal. Ga dat ook zeker doen maar ik begin er pas volgend jaar aan kan het dus nog niet vragen. Moet dit jaar nog eerst zien af te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Klopt helemaal. Ga dat ook zeker doen maar ik begin er pas volgend jaar aan kan het dus nog niet vragen. Moet dit jaar nog eerst zien af te maken :9
Je kunt ze toch gewoon bellen of mailen en vragen wat de eisen voor die opleiding zijn?
Dat lijkt me persoonlijk geen heel rare vraag...

Wil je overigens nú die laptop al kopen zodat je er al plezier van hebt, of ben je van plan die laptop pas kort voor het begin van je studiejaar te kopen? In geval van dat laatste, de ontwikkelingen gaan hard en het kan lonen het dan nog een paar maanden uit te stellen om te kijken wat voor nieuws er dan op de markt is.

2e hands is natuurlijk ook altijd een optie. Voor €800 heb je best een aardige laptop maar écht krachtig word het nieuw voor die prijs niet. 2e hands heb je meer kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unezra schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:35:
[...]

Je kunt ze toch gewoon bellen of mailen en vragen wat de eisen voor die opleiding zijn?
Dat lijkt me persoonlijk geen heel rare vraag...

Wil je overigens nú die laptop al kopen zodat je er al plezier van hebt, of ben je van plan die laptop pas kort voor het begin van je studiejaar te kopen? In geval van dat laatste, de ontwikkelingen gaan hard en het kan lonen het dan nog een paar maanden uit te stellen om te kijken wat voor nieuws er dan op de markt is.

2e hands is natuurlijk ook altijd een optie. Voor €800 heb je best een aardige laptop maar écht krachtig word het nieuw voor die prijs niet. 2e hands heb je meer kans.
Ja heb er zo snel mogelijk één nodig omdat ik binnen de week mijn desktop verkoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Welke had je zelf al gevonden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:41:
Welke had je zelf al gevonden?
https://www.bol.com/nl/p/...6/#product_specifications
Dit, maar is geen azerty en denk ook niet dat ik hierbij een simkaart kan toevoegen waardoor ik overal op internet kan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Tetheren met je mobiel.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je daarmee een hotspot maken met mobiel en daarop gaan met laptop? Als er echt niets anders te vinden is kan ik dat doen maar zoek in eerste instantie iets dat onafhankelijk is van mobiel, zo zou ik die thuis kunnen laten of als de batterij leeg is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa hier kun je zelf je wensen instellen categorie: Laptops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
En dan de kosten erbij voor een tweede sim? Ik zou lekker hotspots gebruiken met een VPN, en worst case scenario tetheren.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd maar hoe kan ik hier de mogelijkheid voor een simkaart / 3/4G instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:50:
[...]

Heb ik geprobeerd maar hoe kan ik hier de mogelijkheid voor een simkaart / 3/4G instellen?
Verbinding (3/4G) kiezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Verbinding (3/4G) kiezen
Dan vind ik enkel dit pricewatch: HP EliteBook 2170p (B6Q15EA Azerty)
jammer genoeg heeft dit geen SSD, vind ik wel een must omdat hij zo mobiel moet zijn heb ik liefst zo weinig mogelijk bewegende onderdelen, zorgt ook voor veel geluid denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Misschien kijken voor een tablet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:00:
[...]

jammer genoeg heeft dit geen SSD, vind ik wel een must omdat hij zo mobiel moet zijn heb ik liefst zo weinig mogelijk bewegende onderdelen, zorgt ook voor veel geluid denk ik :/
Bedenk nou eerst eens wat je wil, maak een lijstje van eisen en wensen en kijk in V&A wat voldoet. Een LTE modem maakt de spoeling zo dun dat je erg weinig opties overhoudt. Surface Pro is de enige recente die ik ken maar de LTE-versie daarvan kost 1200 ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Als ik jou was zou ik inderdaad na gaan denken over je eisen. Tetheren is stuk haalbaarder dan een laptop met 3G of 4G modem, al helemaal met je andere eisen in het achterhoofd. Ik zou als ik jou was misschien ook kijken naar de afmetingen en niet alleen naar de scherm diagonaal. Ik heb zelf een 14 inch laptop en die is echt prima mee te nemen en te gebruiken in de trein bv.

Wat betreft eisen voor je studie, daar zou ik me echt niet druk om maken, bij studies als filosofie ga je echt niet een spannende laptop nodig hebben, met een chromebookje van 200 euro zou je daar nog prima mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verona27 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:15:
Als ik jou was zou ik inderdaad na gaan denken over je eisen. Tetheren is stuk haalbaarder dan een laptop met 3G of 4G modem, al helemaal met je andere eisen in het achterhoofd. Ik zou als ik jou was misschien ook kijken naar de afmetingen en niet alleen naar de scherm diagonaal. Ik heb zelf een 14 inch laptop en die is echt prima mee te nemen en te gebruiken in de trein bv.

Wat betreft eisen voor je studie, daar zou ik me echt niet druk om maken, bij studies als filosofie ga je echt niet een spannende laptop nodig hebben, met een chromebookje van 200 euro zou je daar nog prima mee weg komen.
Klopt, misschien moet ik dat idee van ingebouwde 3/4G uit mijn hoofd halen want dat verkleint het aanbod een heel stuk. Heb net even geprobeerd met de laptop die ik nu heb ( ASUS H101ha ) te verbinden met mijn mobiele hotspot, kan verbinden maar kan niets doen daarna. Heb bij hotspot instelling zowel 2.4ghz als 5Ghz geprobeerd, weet niet hoe ik dit kan oplossen. Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:43:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...6/#product_specifications
Dit, maar is geen azerty en denk ook niet dat ik hierbij een simkaart kan toevoegen waardoor ik overal op internet kan :/
En dat kan nu juist wel weer in de Latitude-modellen :) Heb je wel een WWAN-kaartje nodig om dat werkend te maken, maar die zijn niet zo heel duur. Er zit bij mijn E6440 een SIM-sot achter de batterij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2018 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:32:
[...]

En dat kan nu juist wel weer in de Latitude-modellen :) Heb je wel een WWAN-kaartje nodig om dat werkend te maken, maar die zijn niet zo heel duur. Er zit bij mijn E6440 een SIM-sot achter de batterij.
Maar dat betekent naast de investering ook extra kosten voor een extra mobiel abonnement, zeker als je gewoon beetje wilt internetten onderweg vraag ik mij af of dat uitkan, maar dat moet TS natuurlijk zelf beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]

SSD retrofit je zelf. Maakt de laptop wel duurder maar het is prima te doen.

Oh, zo'n Elitebook is een baksteen. :) Prima laptop, flink krachtig, maar *zwaar*. Niet echt leuk om iedere dag mee rond te sjouwen. (Ik heb zo'n ding voor mijn werk. Erg tevreden mee maar ik ben blij dat ik er weinig mee reis.)

[ Voor 17% gewijzigd door unezra op 18-03-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
unezra schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:00:
[...]

SSD retrofit je zelf. Maakt de laptop wel duurder maar het is prima te doen.

Oh, zo'n Elitebook is een baksteen. :) Prima laptop, flink krachtig, maar *zwaar*. Niet echt leuk om iedere dag mee rond te sjouwen. (Ik heb zo'n ding voor mijn werk. Erg tevreden mee maar ik ben blij dat ik er weinig mee reis.)
Haha, je hebt net je reactie ge-edit maar dat ding is het toch totaal niet waard, inderdaad. Kun je veel beter voor zo'n nieuwere maar tweedehands latitude gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hier zjin 26 laptops die het allemaal prima gaan doen: categorie: Laptops

Met je huidige eisen kan je met zo'n beetje alles wat de laatste 5 jaar gefabriceerd is wel aan de slag. Met de filders die ik in die link gestopt heb valt alles wat te duur, te groot, te klein of te zwaar is af, net als laptops die nog geen multitouch trackpad hebben. Lijkt me een vrij makkelijke selectie (je hoeft alleen nog een kleur uit te zoeken...).

[ Voor 31% gewijzigd door johnkeates op 18-03-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]
…zorgt ook voor veel geluid denk ik :/
Ik denk dat de ventilator meer geluid maakt dan een draaiende harde schijf in een laptop. HDD's zijn erg stil, zeker de 2,5" exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verona27 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:03:
[...]
Haha, je hebt net je reactie ge-edit maar dat ding is het toch totaal niet waard, inderdaad. Kun je veel beter voor zo'n nieuwere maar tweedehands latitude gaan.
Mja, ik zie dat ik 'm verwissel met een ander model Elitebook. :)
Was even vergeten dat er meerdere formaten zijn.

Dit ding weegt maar 1,33Kg. Die van mij is groter en zwaarder...

Pagina: 1