Gaat mijn videokaart dood?

Pagina: 1
Acties:

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb een Matrox G400 SH (ja lach maar ;)
De laatste tijd wordt mijn beeld af en toe ineens een warboel van lijntjes en blokjes en met elke verandering van het scherm (bijv. cursor bewegen) wordt het erger.
Het gaat niet weg en na een reset is alles weer normaal. :(

Ik hoop niet dat ie dood gaat want ik heb nog niet de 1600 pietermannen voor een nieuwe verzameld >:)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
kijk eens of je kaart wel goed in het agp slot zit, zo had ik ook een pc vandaag op de werkbank ik drivers proberen e.d, bleek die klant de agp kaart eruit getimmert te hebben door ruig rijgedrag... :(

check je hware dus ff...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Badger
ik ga ff kieken

edit: heb gekeken en alles zat en zit nog vast

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
AGP-voltage iets verhogen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
zoiets kreeg ik ook toen ik m'n g200 op school 10mhz ging overclocken (die dingen kunnen niks hebben :( )
dus als ie overclocked is, terug clocken en anders je cooling sjekken. gooi je kast anders bv. ffe open

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Even de contactjes van de kaart heel voorzichtig schoonmaken. Misschien eens die BIOS van de kaart flashen. Ook kijken of de connector van de monitorkabel ok is.

Verwijderd

Komt (waarschijnlijk) omdat je hem te ver overklokt hebt. Mijn Rage Pro had
hetzelfde probleem. als ik hem reset is het weer normaal. Terug zetten had geen zin kaart voor altijd beschadigd.

• Badger
Het ding is geeneens overgeclocked. Kast staat open. Kabel is ok. Heb ff een doekje over de contacten gehaald.

AGP-voltage waar in te stellen?

Nieuwe bios zal niet veel uithalen denk ik en ik heb nog nooit ergens een bios voor de kaart gezien of ik heb nie goe gezocht :)

Verwijderd

Blaas je agp slot effe schoon.
Of maak hem schoon met een kwast.
Als een videokaart kapot is doet hij meestal helemaal niets meer.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op zaterdag 14 juli 2001 18:04 schreef Sir_Floppy het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ie dood gaat want ik heb nog niet de 1600 pietermannen voor een nieuwe verzameld >:)
Gelukkig heb je ook genoeg vette videokaarten voor minder dan 1600 piek >:)

• Badger
mja maar ik wil wel de komende 3 jaar nie upgraden :) dus ff flink investeren:)

Slot schoon geblazen en ff de laatste drivers gezocht. Was er niet een tweakutility voor deze kaart?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

iedereen gaat een keer dood

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op zaterdag 14 juli 2001 19:59 schreef Sir_Floppy het volgende:
AGP-voltage waar in te stellen?
In het BIOS van je mobo, waar je ook het voltage van je CPU kunt instellen.

• Badger
http://212.127.136.43/fubar.jpg

dit krijg ik dus af en toe plotseling (voltage nog nie aangepast maar wel de bovenstaande dingen geprobeerd)

Bedoel je met voltage I/O voltage? Deze heb ik nml nu naar 3.40V gezet

• DeTeraarist
  • Laatst online: 22-08 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

Op zondag 15 juli 2001 13:50 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

In het BIOS van je mobo, waar je ook het voltage van je CPU kunt instellen.
:?

Voltage van je AGP???
Ik kan het voltage van m'n geheugen en m'n cpu verhogen, maar het voltage van m'n AGP slot?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 14 juli 2001 19:06 schreef zeef het volgende:
Even de contactjes van de kaart heel voorzichtig schoonmaken. Misschien eens die BIOS van de kaart flashen.
Dat lijkt me dus geen goed idee. Als het schoonmaken van de contactjes niet het gewenste effect heeft, heb je dus kans, dat ook het flashen van het BIOS niet goed gaat. En dan kan je weer met PCI-kaartjes je computer rebooten om de flash opnieuw te proberen. Maar als het dan nog niet werkt, ben je je kaart dus echt kwijt.

En waarom zou je je BIOS überhaupt willen flashen? Als het ding vroeger goed werkte, komen die artifacts echt niet door een fout in het BIOS.

Wat hij beter kan proberen, is het veranderen van de AGP-setting. Je kunt kiezen uit 1x, 2x of 4x. Als 'ie op 4x staat, zet je hem dus lager. Als 'ie al laag staat, zal een hogere instelling waarschijnlijk geen effect hebben, maar why shouldn't you just try it? :)

Overigens ziet het ernaar uit, dat het geheugen of de GPU op je kaart te warm wordt, dat gebeurt wel vaker in de zomer, vooral met overgeclockte kaarten.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ey gebeurt het alleen tijdens het gamen of kun je er gewoon op wachten in Windows?

• Badger
hij is nie overclocked en je kan er op wachten in windows. (versie maakt nie uit)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Niewste bios en nieuwste drivers en mischien is de G400 oververhit?
Las dat dit een beetje heet is komer er wat artifacts langs.

Ik heb ook G400SH@160c/213m, geen problemen gehad, behalve met oververhitting.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Hey zit er een koelelementje op die kaart...
Als je hem aanraakt en het begint pijn te doen is ie waarschijnlijk toch te hot hoor.
Voel ook aan de achterkant van je kaart...
Misschien dat dat elementje niet meer goed vastzit?

Gebeurt het ook in veilige modus???

• Badger
het element is niet te heet en ik gebruik mijn PC bij voorkeur niet in veilige modus als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:56 schreef Sir_Floppy het volgende:
het element is niet te heet en ik gebruik mijn PC bij voorkeur niet in veilige modus als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Ik begrijp het helemaal,maar als je het nou niet heb in VM dan weet je dat er toch iets mis zit in de wondere wereld van Windows.

Verwijderd

Hrmm videokaart dood, heb ik niet zo heel vaak gehoord, Het i snatuurlijk een oud kaartje.
Pagina: 1