[Excel] Waarde herhaaldelijk in Kolom zoeken en meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 22:29
Ik ben bezig met een worksheet waar ik op dit moment niet helemaal uitkom, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het gaat om dit:

Ik heb een bron document met onnodig veel data. Dit wil ik meer duidelijk hebben. Tussen al deze data
staan de kolommen Naam (A:A), Opmerking (B:B) en Score (C:C) (niet letterlijk, maar voor het idee). Er staan meerdere namen, die elk een opmerking en een score hebben, maar dezelfde naam kan ook meerdere keren langskomen.

Wat ik graag zou willen:
Zoek Naam 1. Gevonden? Check dan eerst of C3 "0" is. Zijn deze allebei waar? Laat dan ook de
rij zien die onder Naam1 staat.

En dan elke keer weer opnieuw, totdat ie niets meer vind in A:A

Het voorbeeld is versimpeld, de daadwerkelijke data staat in A:T. Ik heb een macro gemaakt die de
ingevoerde gegevens al filtert. Ik krijg dan alle rijen te zien met voorwaarde "Naam1" en "0". Maar nu
loop ik dus een beetje stuk hoe ik de rij eronder kan laten zien....

Ik hoop dat het duidelijk is 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je met een loop kolom A regel i doorloopt, kan je toch ook regel i + 1 wel/niet hidden maken? Dan bij de loop misschien (afhankelijk van je concrete model) rij i + 1 overslaan in de loop.

Misschien goed om je code (graag tussen [code=vb] ...... [/code] tags), dan is het probleem misschien nog wat duidelijker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
F_J_K schreef op zondag 18 maart 2018 @ 18:19:
Als je met een loop kolom A regel i doorloopt, kan je toch ook regel i + 1 wel/niet hidden maken? Dan bij de loop misschien (afhankelijk van je concrete model) rij i + 1 overslaan in de loop.

Misschien goed om je code (graag tussen [code=vb] ...... [/code] tags), dan is het probleem misschien nog wat duidelijker.
Het is een simpele macro :)

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Sub Filter()
'
' Filter Macro
'

'
    Sheets("Blad3").Select
    ActiveSheet.Range("$A$1:$U$51").AutoFilter Field:=3, Criteria1:= _
        "[edited]& Sheets("blad2").Range("B2")
    ActiveSheet.Range("$A$1:$U$51").AutoFilter Field:=13, Criteria1:="0,00%"
    Sheets("Blad2").Select
    Range("A1").Select
End Sub

Hij haalt de naam dus uit de cel B2 op blad2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, een resultaat van macro-opnemen :P Tip is om nooit .select of .activesheet te gebruiken. "Levensgevaarlijk". Maar dat terzijde.

Autofilter werkt per regel, dat gaat dus niet werken. Nou ja, als je autofilter wilt gebruiken kan het, door een extra hulpkolom te maken die zowel de eigen regel checkt als de voorgaande (in beide gevallen bijv. op 1 zetten). En dan in het filter daarom zetten.

Als VBA, dan kan het op de manier die ik aan gaf: "met de hand" regels verbergen of tonen. Dat kan met Worksheets("Blad1").rows(i).EntireRow.hidden = false
of juist = true. Waarbij i dus de rij is binnen je loop (ga alle rijen 2...i...N af).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
F_J_K schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:18:
Ah, een resultaat van macro-opnemen :P Tip is om nooit .select of .activesheet te gebruiken. "Levensgevaarlijk". Maar dat terzijde.

Autofilter werkt per regel, dat gaat dus niet werken. Nou ja, als je autofilter wilt gebruiken kan het, door een extra hulpkolom te maken die zowel de eigen regel checkt als de voorgaande (in beide gevallen bijv. op 1 zetten). En dan in het filter daarom zetten.

Als VBA, dan kan het op de manier die ik aan gaf: "met de hand" regels verbergen of tonen. Dat kan met Worksheets("Blad1").rows(i).EntireRow.hidden = false
of juist = true. Waarbij i dus de rij is binnen je loop (ga alle rijen 2...i...N af).
Hahaha, ja.. helaas ben ik niet zo'n held in VBA, of programmeren überhaupt. Dus vond dit al knap van mezelf en dacht de goede weg op te zijn, maar helaas.... Dus die hele autofilter moet weg met die code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

De AutoFilter is zoals je het met de hand zou doen met de filter-functie. Kan, bijvoorbeeld als je die hulpkolom gebruikt. Al kan je je dan afvragen of er VBA nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
F_J_K schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:58:
De AutoFilter is zoals je het met de hand zou doen met de filter-functie. Kan, bijvoorbeeld als je die hulpkolom gebruikt. Al kan je je dan afvragen of er VBA nodig is.
Hmja... De hele bedoeling is om met 1 druk alles te laten zien wat voldoet aan criteria... Zonder extra handwerk. Voor mezelf zou ik deze hele functie niet nodig hebben, het is voor anderen.

Maar ik zal kijken hoever ik kom. Thanks voor de tips.
Pagina: 1