[T-Mobile Thuis] Eigen mailserver draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 15:41
Heeft iemand ervaring met het draaien van een eigen mailserver achter een t-mobile glasvezel verbinding? Ik heb een virtual machine in de lucht gebracht met daarop een mailserver, poort 25 geforward op m'n firewall, echter gebeurt er niks. T-mobile zegt niks te blokkeren (althans niet 25, 465 of 587 wat ik ze vroeg), echter lijkt alles dicht te staan.

Weet iemand uit ervaring of ze toch een en ander blokken of niet toestaan? Wat kan ik eventueel nog over het hoofd gezien hebben?

Heb verschillende portscan tools gebruikt en ook simpele dingen zoals "telnet <ip> 25". Op de VM draait overigens (nog) geen firewall en andere port forwardings lijken prima te werken. Intern mailen lukt overigens wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:45
vespino schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:09:
Heeft iemand ervaring met het draaien van een eigen mailserver achter een t-mobile glasvezel verbinding? Ik heb een virtual machine in de lucht gebracht met daarop een mailserver, poort 25 geforward op m'n firewall, echter gebeurt er niks. T-mobile zegt niks te blokkeren (althans niet 25, 465 of 587 wat ik ze vroeg), echter lijkt alles dicht te staan.

Weet iemand uit ervaring of ze toch een en ander blokken of niet toestaan? Wat kan ik eventueel nog over het hoofd gezien hebben?

Heb verschillende portscan tools gebruikt en ook simpele dingen zoals "telnet <ip> 25". Op de VM draait overigens (nog) geen firewall en andere port forwardings lijken prima te werken. Intern mailen lukt overigens wel.
Als je de port forward in de router juist ingesteld hebt (en niet nog eigen router(s) erachter hebt draaien), zou het gewoon moeten werken. Ik heb zelf ook een aantal port forwards ingesteld in de Draytek router en dit werkt gewoon prima.

Zou je eens een screenshot van de instellingen kunnen posten?

Je moet de port forward instellen op de router, maar vaak moet je in de firewall van het device wat de service draait ook nog iets in de firewall instellen zodat ook daar het verkeer niet tegengehouden wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rik. op 18-03-2018 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:36

lier

MikroTik nerd

Heb je ook je MX record aangepast zodat de rest van de wereld bekend is met jouw server (publieke IP adres)? Daarnaast...waarom wil je anno 2018 nog een eigen mailserver draaien? Tuurlijk, hardstikke leuk maar met alle spam diensten heb je grote kans dat een deel van de geadresseerden nooit mail van jou ontvangen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Draai eens tcpdump op je server en laat het luisteren op poort 25 terwijl je requests vanaf het internet stuurt. Zie je die wel binnen komen?
Wat voor firewall heb je? Als dat geen consumentenprul is staat daar wellivht ook tcpdump op, en kan je dus al eerder in de keten sniffen.
Heb je ook al eens een forward van port 80 of 443 getest, om je eigen proces te verifieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:32
lier schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:33:
Heb je ook je MX record aangepast zodat de rest van de wereld bekend is met jouw server (publieke IP adres)? Daarnaast...waarom wil je anno 2018 nog een eigen mailserver draaien? Tuurlijk, hardstikke leuk maar met alle spam diensten heb je grote kans dat een deel van de geadresseerden nooit mail van jou ontvangen.
Heb ik ook nog steeds hoor, een eigen mailserver, voor inkomend wel te verstaan en intern mailen. Uitgaand gaat op de relay naar een provider.

Waar doelt TS op? poort 25 voor inkomende mail werkt niet?, of wil hij ook mail verzenden? Werkt beide niet?

We hebben inderdaad wel wat meer info over de setup nodig, welke MTA? router settings? MX record? etcetera