Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• samn
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-07-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en gewoon normaal dagdagelijks gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, exclusief scherm en randapparatuur

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb reeds een SATA laptop HDD van 500GB. Extra HDD zal ik niet kopen. Desnoods haal ik die uit mijn huidige laptop (640GB)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede processor en grafische kaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou liefst naar Intel gaan voor processor en een GeForce GTX als grafische kaart

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou ook nog een cleane, sobere, degelijke case toevoegen, zonder veel show, sowieso zwart. RGB verlichting is niet noodzakelijk

Ga je overklokken?
Voorlopig niet, maar de mogelijkheid moet er zijn.

Wat verwacht je van ons?
Graag had ik geweten of onderstaande setup degelijk is om de meeste moderne games op hoge settings te gaan spelen, of als ik binnen hier en 2 jaar al achterop zal hinken.

Gezien de huidige marktprijs van het RAM, zou ik starten met maar 1 latje van 8GB, en dan een tweede bij kopen eens de prijzen wat gezakt zijn. Is dit slim, of denken jullie dat de prijzen nog zullen stijgen? Zal ik bepaalde games niet kunnen spelen met 8GB RAM?

Ik had nog een bijkomende vraag:
Zouden jullie opteren voor een nieuwe 1060 GTX 6GB of een tweedehands 980 TI (voor hetzelfde geld)?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 242,36€ 242,36
1MSI Z370-A PRO€ 104,68€ 104,68
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 405,-€ 405,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS8G4D26BFSBK€ 82,50€ 82,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 74,13€ 74,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,57

[Voor 47% gewijzigd door samn op 18-03-2018 19:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

• samn
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-07-2020
br00ky schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:56:
Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!
Thanks! Heb de post aangepast.

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-04 15:49
ALs je de mogelijkheid wilt houden om te overklokken is een beter moederbordje wel fijn, evenals een betere koeler. Hierdoor lever je wel in op je RAM, want 16GB is toch wel heel fijn.
980TI tweedehands is veel beter dan een nieuwe 1060, no-brainer eigenlijk. De rest is wel prima, maar denk even na over of je echt gaat overklokken. Voor mooie kasten, bekijk Fractal Design Define C.

Ryzen 2600X | RX Vega 64 LC | 2x8GB Corsair Vengeance | Phanteks Shift

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True