Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanleg netwerk huis + tuin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 22:04
Sinds een 2tal jaar heb ik hier in huis een 16 poorten managed switch hangen net na de telenet modem/router die alles in huis afhandelt. Nu zijn wij bezig met onze tuin aanleg en komt er buiten een aantal netwerkcamera's + wireless rond de lounge & aansluiting op niko home controller voor lichtbediening.

Mijn vraag is nu wat ik best doet om dit alles aan te sluiten. Vertrek ik van mijn switch in huis naar een router in lounge en sluit ik daar op de overige poorten de niko home controller & camera's aan? Of vertrek ik best vanaf de modem/router en plaatst ik een 2de switch parallel naast de eerste in de lounge waarna ik van die switch naar alles aftak?

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Vanaf de switch een kabel naar je lounge, daar een tweede (PoE?) switch plaatsen en eventueel een accespoint? Een extra router lijkt me niet nodig in dit verhaal.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Heb je een schuur in de tuin? Als je toch de tuin overhoop haalt lijkt me het ideale moment om een goede mantelbuis in de grond te stoppen en vanuit je huis een aantal utp kabels naar een eventuele schuur te trekken.

Oh en misschien is een kleine situatie tekening helemaal niet verkeerd zodat we je een passend advies kunnen geven, want waar is bijvoorbeeld "de lounge" gevestigd? Is het een serre aan het huis vast? Staat ie ergens los in de tuin?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Geen router, wel switch er bij. Als je wireless gaat toevoegen wel zorgen dat die apparaten samenwerken in plaats van tegenwerken. Je kan bijvoorbeeld met UniFi access points een dekkend netwerk maken met meerdere access points, in plaats van meerdere losse netwerken waarbij je maar moet hopen dat je apparaten de juiste pakken.

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 22:04
shure-fan schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:55:
Heb je een schuur in de tuin? Als je toch de tuin overhoop haalt lijkt me het ideale moment om een goede mantelbuis in de grond te stoppen en vanuit je huis een aantal utp kabels naar een eventuele schuur te trekken.

Oh en misschien is een kleine situatie tekening helemaal niet verkeerd zodat we je een passend advies kunnen geven, want waar is bijvoorbeeld "de lounge" gevestigd? Is het een serre aan het huis vast? Staat ie ergens los in de tuin?
er is momenteel een wachtbuis met een ftp voorzien vanuit berging huis tot in tuinhuis die aan lounge hangt. Dit staat los van de woning en is +/- 20m t.o.v. achtergevel

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
gewoon een POE switch in je tuinhuis hangen (bv netgear gs308P)
daar kan je 4 POE devices ophangen (bv 2 ip camera's + 1 wifi accespoint)

of die via de switch of rechtstreeks op de modem is aangesloten maakt niks uit

ik ga er wel vanuit dat je tuinhuis vochtvrij is :-)

edit : niko homecontrol heeft volgens mij wel een aparte utp nodig...
ook... nog idealer zou voor elk device een aparte utp te leggen naar je master switch , maar als je over POE begint is een 24poort poe switch kopen (om je 16 poort te vervangen) ook niet de goedkoopste optie+vaak herriemakers :-)

[ Voor 35% gewijzigd door ijske op 18-03-2018 14:24 ]

Pagina: 1