Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zertox
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11-03 09:35
Ik heb al veel negatieve dingen gehoord over de Surface Pro 2017, bijvoorbeeld op reddit, maar ik kan op tweakers zelf niets terug vinden van ervaringen.

Wat zijn jullie ervaring met dit toestel?

Zelf probeer ik meer op desktop te werken, en dit lijkt me een prima toestel voor on the road.

It's dark but I don't want to find the light.

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Je hebt denk ik niet echt moeite gedaan om de reviews van de Surface Pro 2017 te zoeken...?
Pricewatch, zoeken op Surface Pro 2017, en dan zie je vanzelf de reviews / ervaringen van tweakers:

product: Microsoft Surface Pro (2017)

Verder vind ik je topic vrij mager. Je geeft niet eens aan wat jouw criterea zijn voor een 'prima toestel'?
Hoe moeten wij weten wat jij jij er mee onderweg wil doen? Als je advies wil, zal je toch echt gerichtere vragen moeten stellen.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Zertox
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11-03 09:35
quote:
Derice schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:58:
Als je advies wil, zal je toch echt gerichtere vragen moeten stellen.
Ik had gehoopt op gewone ervaringen met het toestel nu dat het toch een tijdje beschikbaar is. De reviews zijn een momentopname van net na de aankoop, maar wat een paar weken/maanden later?

Microsoft service is al een beetje hetzelfde als die van Apple. Opsturen en wachten, ondertussen zonder laptop zitten. Daar heb ik weinig zin in, dus ik hoop een betrouwbaar toestel te kopen.

Natuurlijk kan ik ook voor een thinkpad of een dell gaan voor on-site support, maar dan spreken we over totaal ander soort toestellen die in mindere maten bij mijn use-case passen.

Het komt er dus op neer dat ik, op basis van ervaringen, hoop een beslissing te maken dat ik deze al dan niet ga kopen. Alternatief is waarschijnlijk de Surface book 2 13" of 15".

It's dark but I don't want to find the light.

• Speedster
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Wij zijn overgegaan van de Surface pro 3 i3 (nadat ik haar had laten stuiteren scherm stuk) naar de Surface pro 2017 i5.

De passieve koeling en de batterij duur zijn een E-norme verbetering.

Ook begaf het T-bord van de "oude 3" het en ook het nieuwe Tbord is een aanrader.
Meer feedback van de toetsen minder geluid en handige lampjes in FN en capslock toetsen.

Kost veel geld maar dan heb je wel wat. Wij hebben haar zakelijk aangeschaft tijdens de mediamarkt btw dagen. Dus 2x btw retour gehad. :)

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
YouTube: Surface Pro (2017) Review

YouTube: YouTube

YouTube: Microsoft 2017 Surface Pro i5 8GB review - 1 month later

Je zal zelf moeten bedenken en uitzoeken of het product zal voldoen aan je verwachtingen. De 1 zegt dit en de ander dat. Ook vind ik geluid en hitte belangrijk terwijl iemand anders dat niets kan boeien.

"Security should be baked in, not sprayed on!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-03 18:19
Deze week een surface pro 2017 m3 processor uitvoering gekocht.
Werkt super lekker en heerlijk stil.

Nadeel op dit moment is dat windows 10 build 1803 er momenteel niet op kan doordat deze geblokkeerd wordt vanwege problemen met de intel ssd die erin zit.

Hopelijk fixen microsoft en intel dit heel snel

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:33
Waarom een Surface Pro en geen Lenovo Miix 720 of Dell Latitude 5285? Dat zijn de apparaten met dezelfde form factor van de andere merken die je noemde. Beide te krijgen met NBD garantie.

Edit: de HP Elite X2 1013 is ook een erg fijn apparaat met prima support, uiterlijk en onderdelen.

hans_lenze wijzigde deze reactie 26-05-2018 21:53 (21%)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:14

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Heb zakelijk de lenovo maar met 8% batterijverlies per dag in stand-by met een 4g kaartje vind ik het niet echt een aanrader

AMD 64 3000+ - 1 GB mem - ATI Radeon 9800Pro

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-03 00:58

Swerfer

What about UWP?

quote:
Zertox schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Ik had gehoopt op gewone ervaringen met het toestel nu dat het toch een tijdje beschikbaar is. De reviews zijn een momentopname van net na de aankoop, maar wat een paar weken/maanden later?
Ik heb zelf sinds 5 weken een Surface Pro LTE. onderaan wijdt ik hier meer over uit.
quote:
Microsoft service is al een beetje hetzelfde als die van Apple. Opsturen en wachten, ondertussen zonder laptop zitten. Daar heb ik weinig zin in, dus ik hoop een betrouwbaar toestel te kopen.
Dit klopt, je krijgt geen vervangend device en je zit even zonder. Maar Microsoft is ontzettend goed met zijn garantie (mijn ervaring en wat ik van andere lees). Meestal heb je je device met een week terug en vaak een compleet nieuwe, omdat die dingen gewoon vrijwel niet te repareren zijn, of een gerefurbished device als ze het toch voor elkaar kregen om te repareren.
quote:
Natuurlijk kan ik ook voor een thinkpad of een dell gaan voor on-site support, maar dan spreken we over totaal ander soort toestellen die in mindere maten bij mijn use-case passen.

Het komt er dus op neer dat ik, op basis van ervaringen, hoop een beslissing te maken dat ik deze al dan niet ga kopen. Alternatief is waarschijnlijk de Surface book 2 13" of 15".
Ik heb zelf een Surface Pro 3 gehad voor een paar jaar naar alle tevredenheid. Als vervanger heb ik een Surface Book gehad, wat ik ook een top device vind, echter miste ik de portability van de Surface Pro. Nu kon ik via een tweaker goedkoop een Surface Pro (2017) LTE met 8GB en 256GB overnemen, met toetsenbord met vingerafdrukscanner en ik heb er nog een Surface Pen (2017) en Surface ARC mouse bijgekocht.

Ik vind het grote voordeel van zijn voorgangers dat hij fanless is, althans, de i5 serie. Geen last van throtteling, Microsoft heeft dit perfect voor elkaar.

Ik heb de Surface dock al sinds de Surface Pro 3 en heb daarmee thuis mijn Surface aangesloten op een 27" extern beeldscherm. Opstelling is de Surface Pro met zijn beeldscherm staat voor de 27" monitor.

Ik gebruik mijn Surface Pro voor de standaard zaken zoals web browsen, Office applicaties en dergelijke. Verder ben ik hobby developer en gebruik Visual Studio wat prima werkt in combinatie met het externe scherm.

Op mijn werk gebruik ik de Surface Pro altijd tijdens besprekingen, zonder toetsenbord en met pen. Ik heb dan OneNote open staan waar ik mijn aantekeningen maak met de pen.

Het scherm is voor een LCD bijna perfect te noemen. Ook met veel zon is het scherm nog redelijk leesbaar.

De accuduur is prima. Met licht gebruik, af en toe web browsen en OneNote gebruiken met pen houdt hij rustig een werkdag vol, waarbij het beeldscherm een groot deel van de werkdag aanstaat.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met de Surface Pro LTE en heb ook een simkaartje van T-Mobile genomen met 5GB/mnd voor de momenten waarbij ik even geen WiFi heb. Microsoft is bezig met providers ook de e-sim te laten ondersteunen waarbij je via de app Mobile Plans data kan kopen voor als je het op dat moment nodig hebt. Op dit moment kan ik deze kiezen:

Goedkoop is het (nog) niet:

Kijk ook hier: https://www.cellular-data.com/data-plan/ en kies bijvoorbeeld voor taal France of Italiano en dan zie je dat dezelfde 400MB gelijk 10 Euro kost. Ik heb zelf de e-sim (nog) niet gebruikt, dus heb daar geen ervaringen mee. Met T-Mobile haalde ik gerust 160Mbit/sec, binnenshuis, dus dat zit wel goed. De ontvangst is duidelijk beter dan dat ik mijn telefoon gebruik om te tetheren.

Al met al is de Surface Pro (2017) LTE een top device, echter wel met een stevig prijskaartje...

Swerfer wijzigde deze reactie 30-06-2018 12:32 (5%)

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• Choek
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-03 22:43
Ik heb de surface pro 3 (i5, 8gb ram, 256gb) een paar jaartjes gebruikt (2 verschillende, eerste barste het scherm van, 2e is nu zo'n beetje als tweedehandsje verkocht) en ben nu sinds kort in het bezit van de 2017 m3 (inclusief nieuw toetsenbord & pennetje).

De m3 uitvoering is meer dan goed genoeg voor gewoon kantoorwerk zolang je geen zware processen hoeft te draaien. Ik gebruik het primair voor de studie en als tekstverwerker en heb tot nu toe nog geen last gehad van slowdowns, zo heb ik nu Word, Outlook, Drawboard PDF, Groove en edge+ublock met 5 tabs aanstaan (en onedrive als achtergrondproces) en ik heb nergens last van. Youtube wil daarentegen nog wel eens langzaam opgang komen (wat aan de adblocker kan liggen) en de processor is net wat te traag voor 3rd party browsers + plugins.

Al met al denk ik dat de M3 perfect is voor wie voornamelijk Microsoft software gebruikt. Voor externe software kan je beter de i5 met 8gb ram halen.

Over de accessoires: Het oude toetsenbord vind ik fijner werken en voelt ook degelijker aan. De polssteunen voelen me toch wat meer "plastic" en de knoppen zijn jammer genoeg ook wat kleiner geworden. De nieuwe pen heeft een knop minder, maar de achterkant heeft daarentegen wel touch mogelijkheden gekregen. Arc mouse is 10x bagger, net als de surface mouse.

Choek wijzigde deze reactie 01-07-2018 19:18 (33%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True