Hi,
Ik twijfel momenteel zeer of ik een laptop moet kopen of een desktop moet kopen. Ik ken de voor- en nadelen van de laptop tov de desktop. Mijn twijfel zit hem vooral in de performance van de twee systemen die ik voor ogen heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het vooral gebruiken om te gamen, battlefield, WoW(op 1080), programmeren (Visual Studio) en standaard office gebruik. Heb overigens geen hoge eisen tav gamen. Vind medium/high settings prima. Hoeft niet per se ultra te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een laptop mag 1400 euro kosten. Voor een desktop wil ik max 1200 euro uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik hergebruik mijn ATX-kast (https://tweakers.net/pric...ign-core-3000-usb-30.html. Daarnaast heb ik nog een oude 1TB schijf die ik gebruik. Daarnaast hergebruik ik ook 2 HP schermen (22" / 24").
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
of
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Weet niet hoe dat moet, maar wil ik best eens induiken
Wat verwacht je van ons?[i]
- Kijkend naar de laptop/build die ik hierboven heb neergezet; welk systeem zal het beste performen?
- Zijn er componenten in de build die jullie afraden?
- Zou je nog 200 euro in de build stoppen, wat zou je dan nog aanpassen? Betere GPU? Andere CPU?
- Zit er nog een groot verschil tussen de Ryzen 1600 of 1600x? Of is dit verwaarloosbaar?
bvd
Joost
Ik twijfel momenteel zeer of ik een laptop moet kopen of een desktop moet kopen. Ik ken de voor- en nadelen van de laptop tov de desktop. Mijn twijfel zit hem vooral in de performance van de twee systemen die ik voor ogen heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het vooral gebruiken om te gamen, battlefield, WoW(op 1080), programmeren (Visual Studio) en standaard office gebruik. Heb overigens geen hoge eisen tav gamen. Vind medium/high settings prima. Hoeft niet per se ultra te zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een laptop mag 1400 euro kosten. Voor een desktop wil ik max 1200 euro uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik hergebruik mijn ATX-kast (https://tweakers.net/pric...ign-core-3000-usb-30.html. Daarnaast heb ik nog een oude 1TB schijf die ik gebruik. Daarnaast hergebruik ik ook 2 HP schermen (22" / 24").
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Lenovo Legion Y520-15IKBM (80YY006NMH) | € 1.399,- | € 1.399,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.399,- | |
of
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 167,50 | € 167,50 |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 189,95 | € 189,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 121,10 | € 121,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.068,40 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Weet niet hoe dat moet, maar wil ik best eens induiken
Wat verwacht je van ons?[i]
- Kijkend naar de laptop/build die ik hierboven heb neergezet; welk systeem zal het beste performen?
- Zijn er componenten in de build die jullie afraden?
- Zou je nog 200 euro in de build stoppen, wat zou je dan nog aanpassen? Betere GPU? Andere CPU?
- Zit er nog een groot verschil tussen de Ryzen 1600 of 1600x? Of is dit verwaarloosbaar?
bvd
Joost