Keuze nieuwe wasmachine - géén AEG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-05 12:59
Hallo,

Onze wasmachine staat op instorten en wil een nieuwe gaan zoeken.

Wat niet: in geen geval aeg. onze laatste 2 AEG machines zijn ons zeer slecht bevallen. Lees vroegtijdig vervangen en zeer slechte service AEG.

Wat wel: alle opties staan open

Budget: we kochten altijd iets duurdere. Deze gingen vroegtijdig kapot dus dit keer gaan we proberen in het goedkope segment

Wensen:

Grote deuropening
Min 1400 toeren
Niet te veel energie
Bij voorkeur koolborstelvrije motor
Met timer

Sinds kort hebben wij een vaatwasser van Duitse merk Beko en die bevalt ook goed.

Iemand ervaring met Beko wasmachines? Zag dat die ook geleverd konden worden.

Hoor graag tips en adviezen

Browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beko hoor ik veel goeds over,e n voor onder de €400,- ben je al klaar
categorie: Wasmachines

[ Voor 150% gewijzigd door Hackus op 18-03-2018 13:30 . Reden: Link toegevoegd ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@brownyster aankoop advies doen we in Consumentenelektronica aankoopadvies (CEA) dus ik verplaats het topic daar naartoe :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:20
Ik heb tegenwoordig ook BEKO wasmachine en droger. Bevalt mij prima! Ik koop tegenwoordige in het goedkopere segment. Als het buiten de garantie kapot gaat koop ik wel weer nieuw. Ik gebuikt de wasdroger en wasmachine iedere dag al 5 jaar. Dit uiteraard wel mijn persoonlijke mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik op beko google kom ik vrij veel ervaringen tegen, dus ga die eens lezen zou ik zeggen :)
Wij hebben zelf Siemens voor wasmachine en droger. Doen het ook al 10 jaar zonder morren. As dinsdag komt er een reparateur langs om het bokken van de machine te verhelpen (vermoed een kapotte demper). Verder nooit iets mee gehad :)

Wat ik je verder aan kan raden: staar je zeker niet blind op energielabels. Ik heb een identieke Bosch en Siemens machine verschillende labels zien hebben, doordat de ene meer gewicht in de trommel zou kunnen hebben. Bullcrap natuurlijk als ze beiden exact gelijk zijn. Wat jij wilt is gewoon een schone was. De rest is bijzaak.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:38

CeesKees

I rest my Kees

brownyster schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:04:

Sinds kort hebben wij een vaatwasser van Duitse merk Beko
Het Duitse merk Beko?

Wikipedia: Beko

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 13:26

XallaX

Meow

Ik denk dat de meningen erg verdeeld zijn.

Ik had een top AEG machine (€ 1899,-) bleek een blauwe maandag model met de nodige kinderziektes en bergen problemen na 4 jaar (reparatiekosten na aftrek garantie-leeftijdskorting zouden op € 750,- komen) het raam uit ermee en overgestapt ...

Op een Samsung ecobubble (€ 800,- met gratis steelstofzuiger/kruimeldief) en ben daar ondanks horrorverhalen van anderen na 4 jaar nog tevreden mee.
Beide apparaten doen wat ze moet doen, geen storingen of problemen enige kanttekening die ik heb, heb de wasmachine gekocht voor 1600 toeren centrifugeren en dat kan alleen als ik mijn wasprogrammas volledig handmatig instel, de voorkeuze programma's centrifugeren veel lager omdat dat 'beter is voor de was' volgens Samsung. Maar ook over de Ecobubble machines zijn zowel positieve als negatieve ervaringen te vinden op internet. Lastig!

Mijn advies, ga in het wat goedkopere segment zitten, bijvoorbeeld Beko zoals hierboven wordt genoemd, mocht je dan een rampending hebben dan koop je na een paar jaar gewoon een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Dank voor jullie tips en adviesen.

Heb nog even wat rond gezocht en denk dat het inderdaad een Beko gaat worden in het goedkopere segment.

De garantie ervaringen van AEG waren erg beroerd dus kan alleen meevallen zeg ik dan maar.

mijn huidige AEG wasmachine heeft een slecht lager, als hij gaat centrifureren stijgt er een vliegtuig op.

Coulance regeling AEG: max 350 reparatie. Dat ga je natuurlijk niet doen.

Voordat hij de geest geeft maar een Beko gaan bestellen.

Thanx Allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 14:48
Tja, bij elk merk kun je een pechmodel hebben. Mijn AEG staat er al 15 jaar en heeft een gezin met 3 kleine kinderen meegemaakt. Het enige probleem wat er ooit mee is geweest is dat het circulatiepompje kapot ging. Dit heb ik zelf kunnen vervangen, kosten 35 euro. Dus ik zou zo weer een AEG kopen.

Ik begrijp je keuze om voor het goedkopere segment te gaan, jouw ervaring is blijkbaar dat duurdere modellen niet beter zijn. De consumentenbond heeft ooit ook zoiets geconstateerd, maar merkte daarbij wel op dat fabrikanten vaak wel coulanter zijn bij duurdere modellen. Maar bedenk wel dat het uitzoeken van een nieuw model ook telkens weer stress met zich meebrengt. Dat zie je maar weer aan dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Hier ook AEG. Een wasser en een droger. 2 prima machine's.

Je hebt van elk merk horror verhalen. Staar je er niet blind op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:46
Heb je zelf al onderzoek gedaan?
Bijvoorbeeld het testrapport van de Consumentenbond online aangeschaft?
Bijvoorbeeld het Duitse testrapport voor wasmachines online aangeschaft?

Dan heb je al gauw een shortlist met wasmachines voor jouw budget en kan je hier posten voor ervaringen met de wasmachines op jouw shortlist. Goed plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik heb een Bosch staan, al jaren. Waarom? niet omdat ze heilig zijn. Maar ze hebben zo een goeie onderdelenummerregistratie en deze zijn makkelijk aan te komen. Precies zoals ik ze ken uit de autowereld. Kan nu nog steeds onderdelen kopen bij ze voor een injectiesysteem die zn levenslicht in 1975 zag.

Laatst droogtrommel warmteelement defect nummertje erbij. Bosch gebeld en paar dagen later binnen. 50 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 22:23
Ook hier al 6 jaar een droger en wasmachine van Bosch staan. Tot op heden erg tevreden over en nog 0 problemen gehad. Spul staat dagelijks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hier Siemens. Toevallig vandaag monteur langs gehad, ding stond te bokken. Dempers versleten, reparatie kost me reveel dus ook een nieuwe nodig. Heeft het zonder enig probleem 10 jaar uitgehouden.
Zag dat Coolblue een cashback had op Siemens tot 4 april. Scheet toch zomaar weer 50-100 euro :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jan groen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:58:
Ik heb tegenwoordig ook BEKO wasmachine en droger. Bevalt mij prima! Ik koop tegenwoordige in het goedkopere segment. Als het buiten de garantie kapot gaat koop ik wel weer nieuw. Ik gebuikt de wasdroger en wasmachine iedere dag al 5 jaar. Dit uiteraard wel mijn persoonlijke mening!
Is wassen je beroep? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
Hoi,

Morgen komt de Beko.

Liep langs dragen die maakte zoveel herrie dat je oordoppen in moet doen om er bij te kunnen staan.

Was het zat en bezorgen op zaterdag super toch!

Trouwens bij Wehkamp prijzen waren over het algemeen bijna het zelfde en had goede ervaring bij Wehkamp dus waarom niet. En 30 dagen bedenktijd. Top toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

492828

Ik was altijd nogal een Miele fan. Maar na 4 Mieles in 14 jaar tijd te hebben versleten (de laatste ging nota bene 10 jaar mee maar dan wel met de helft van het aantal draai-uren dat Miele "garandeert") was ik daar wel klaar mee. Ik ben overgestapt naar AEG, veel meer extra's voor je geld. Voor een vergelijkbare Miele ben ik al snel 400 of meer Euro extra kwijt. Tot nu toe ben ik, hij is enkele maanden in gebruik, heel tevreden.

[ Voor 15% gewijzigd door 492828 op 24-03-2018 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
hoi,

De beko is ontvangen keurig bezorgt en aangesloten.

Schrok van het lawaai!! Er leken wel knikkers in de trommel te zitten. (als er was is zat).

Zit er geen was in .. dan geen bijgeluiden.

Contact gezocht met leverancier, er zou gelijk een nieuwe geleverd worden.

Tijdens bezorgen van de nieuwe werd de eerste machine mee retour genomen.....

Zegt de bezorger .... er zit nog piepschuim onder de machine dat is hoogstwaarschijnlijk het probleem met de bijgeluiden ..

De eerste bezorger was een nieuweling ...

note: er was niets aan de buitenzijde te zien en de machine stond waterpas !

Eerst indruk: goede machine moest even wennendat de deur voor de machine zit (steekt vooruit)

iedereeen bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:49

Christiano007

Ich bin der champion

Een kleine topic kaap :p

Ik ben zelf ook op zoek naar een andere wasmachine, heb nu 1 van Whirlpool van 6 kg en ben benieuwd of ik er veel mee op schiet als ik een 7 kg inhoud koop. Dit ivm eventuele gezinsuitbreiding. Wij zijn nu met zijn tweeën en wassen gemiddeld 3 keer per week.

Opties die ik graag zou willen hebben:

Korte programma's die ook daadwerkelijk goed schoon én droog maken.(40 graden in max. 1 uur 15)
Timer
Resttijd indicatie
Liefst ook wat stil

Zo'n Samsung lijkt me wel iets met zo'n klepje om nog iets toe te voegen bij de was, maar of dat daadwerkelijk nuttig is ? Lees ook niet heel veel goeds over Samsung. Toch kiezen voor een Bosch of Siemens?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toevallig ook net een nieuwe gekocht. De oude siemens had na 10 jaar zonder problemen gefunctioneerd te hebben, zijn dempers versleten.

Meer dan 5 kilo was heb je alleen te pakken als je dekbedden oid wast. Boor de rest is het vnl volume. Maar als je gezinsuitbreiding plant is een machine die 8 kilo kan hebben wel makkelijk. 9 kilo kan ook, maar is in weze de zelfde trommel met andere dempers.
Was toevoegen kan maar alleen als ie nog niet ver in het programma is en onder bepaalde toeren zit. En wanner doe je dat nou helemaal? Dan gaat dat sportshirt maar met de volgende was mee en trek je een ander aan :P
Voor ons geen meerwaarde. Ik heb liever dat ik een jaar of tien weer zorgeloos kan wassen ;)

Zelf wederom voor een Siemens gegaan, maar wel een Extra Klasse machine. Dan zit je in het hogere segment maar heb je wel een machine waar Siemens desgewenst 10 jaar garantie op kan geven (moet je ff bij de dealer vragen). Dat gaat alleen voor die extraklasse machines btw.
Wij hebben nu dus net een WM16O5C2NL en die bevalt heel goed. Voldoet aan al jouw eisen :)
Moet er wel bij zeggen dat die extraklasse niet bij coolblue oid te krijgen is. Alleen bij echte dealers. Maar daar valt over de prijs ook wel te onderhandelen. Had de mijne uiteindelijk voor 25 euro meer dan de goedkoopste webshop, en daar heb ik dan wel garantie op voorrijkosten en een eigen technische dienst voor.
Zit vanaf 1 april ook een cashback actie op. http://www.siemens-home.b...an-siemens-op-wasmachines en https://acties.bsh.nl/files/121/Actievoorwaarden.pdf
Moet ik dus nog ff achteraan, want als ik hem een paar dagen later geleverd had gekregen had ik wel een factuur in april ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 31-03-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 14:02

page404

Website says no

Nog wat ervaringen van mijn kant. heb sinds oktober een Samsung EcoBubble. Grote voordeel is dat hij een 9kg trommel heeft, dus kan lekker veel in. Ding is ook erg stil.
Nadelen zijn er ook, zo vind ik de wasprogramma's totaal onlogisch. Een beddengoedprogramma dat maar op 400 toeren kan draaien. Een outdoor- en babykledingprogramma. Wut?
Sommige instellingen kan je in een programma vrij aanpassen, de meeste niet. Wat nu als ik een lang programma wil op 1600 toeren? Of een kort programma op 30? Superirritant.
Hiervoor ook een AEG gehad, maar die vond ik ook niet heel degelijk.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
kleine update: Beko wasmachine

werkt uitstekend geen probleem, lekker stil

Moest even aan de aan/uit knop wennen. (iets langer vasthouden om aan/uit te zetten).

Lekker wassen ! :-)

• brownyster
nog even een tip.

wil de deur niet meer open na het wassen.

reinig dan even het pompfilter.. en zie dan .. de deur gaat weer open.

spreek uit ervaring

succes
Pagina: 1